۰

نقد و بررسی بازی GTFO

نقد و بررسی بازی GTFO

نقد و بررسی بازی GTFO

نقد و بررسی بازی GTFO

در این مقاله من ( بامداد نوروزیان ) قصد دارم تا به نقد و بررسی بازی GTFO بپردازم و نظر شخصی خودم را برای شما بیان کنم، پس در ادامه با کنترل امجی همراه باشید :

در طی سال های گذشته بازی های ترسناک و چند نفره زیادی را تجربه کرده ام ، اما در میان آنها با بازی ای برخورد کردم که بسیار مرا تحت تاثیر خود قرار داد و آن چیزی نبود جز GTFO .

ایجاد ترس در بازی های امروزی اکثرا به وسیله جامپ اسکیر های ناگهانی و یا تعقیب و گریز های از دست ارواح و یا هیولا ها شکل می گیرد که همراه با آن یک موسیقی ترسناک نیز پخش می شود که استرس موضوع را بیشتر از حالت عادی کند.  اما از نظر من هیچ کدام از آنها در ایجاد یک فضای سنگین و دلهره آور که به طور دائمی احساس شود زیاد موفق نبوده اند و نتوانسته اند ترس را در درون دل شما جای بدهند.

بازی GTFO دقیقا روی همین موضوع کار کرده است و فضایی را ایجاد کرده است که شما در همه جای آن احساس نا امنی بکیند و در تمام مدت چشم و گوش خود را باز نگه دارید و تا جایی که ممکن است از هم تیمی های خود دور نشوید!

نقد و بررسی بازی GTFO 6

داستان بازی از جایی شروع می شود که گروهی از دانشمندان در یک فضای کاملا سری و مخفی در اعماق زمین در حال انجام آزمایش ها و تست هایی روی گیاهان بودند که ناگهان کنترل اوضاع از دست آنها خارج می شود و تقریبا تمام افرادی که در آنجا مشغول به کار بودند تبدیل به موجوداتی بسیار خطرناک می شوند که حواس بینایی آنها از کار افتاده است و نمیتوانند چیزی را ببینند ، اما نکته اینجاست که حواس شناوایی آنها به شدت قوی شده است به طوری که هر صدایی را به راحتی می شنوند.

این موجودات در حالت عادی خواب هستند و تنها گوش های آنهاست که بیدار است و با کوچکترین صدایی از خواب بیدار می شوند و همه را نیز از خواب بیدار می کنند و به سمت شما حمله ور می شوند.

شما به همراه ۳ نفر از یارانتان وظیفه دارید تا مرحله به مرحله به اعماق زیمن بروید و ماموریت های خواسته شده از شما را انجام دهید و مجددا به طبقه زیرین بروید. اما انجام این کار بسیار سخت و پیچیده تر از چیزی است که فکرش را می کنید و در این راه بارها شکست خواهید خورد.

شما قبل از شروع هر مرحله می توانید سلاح ها و گجت های مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا بتوانید به کمک آنها مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید.

هر کدام از سلاح ها و گجت های بازی ویژگی های خاصی دارند که باید با تفکر و همکاری با یکدیگر انتخاب شودن ، چرا که بعضی از سلاح ها مکمل یکدیگر هستند و اگر چند نفر همگی آن را انتخاب کنند ، بخشی از کار ناقص می ماند و در بعضی موقعیت ها دچار مشکل می شوید.

نقد و بررسی بازی GTFO 2

نکته اصلی تمام این بازی همکاری با یکدیگر است ، همانطور که در شعار خود بازی مشاهده می کنید (با هم همکاری کنید یا با هم بمیرید ) همکاری بزرگترین بخش موفقیت در این بازی است و بدون آن باید خود را مرده فرض کنید.

هر کدام از افراد باید به درستی وظایف خود را نجام دهند و از سلاح هایی که در دستان خود دارند بهترین استفاده ممکن را ببرند. برای مثال گجتی وجود دارد که مایعی فوم مانند را روی زمین می پاچد که اگر دشمنی از روی آن عبور کند برای چند ثانیه ای منجمد می شود که باعث می شود شما بتوانید به راحتی آنها را از پای در بیاورید و یا از جیغ زدن و هشیار کردن دیگران توسط آنها جلوگیری کنید. یا مثلا گجت دیگری وجود دارد که به وسیله آن مب توان مین هایی را روی زمین یا در و دیوار کاشت که با قطع شدن مسیر لیزر آن توسط دشمنان ، به سرعت منفجر خواهد شد آن موجود را خواهد کشت.

پس اگر هر بازیکن بتواند از سلاح های خود درست استفاده کند و مهمات آن را هدر ندهد ، شانس برنده شدن تیم را چندین برابر کرده است.

نقد و بررسی بازی GTFO 7

نقد و بررسی بازی GTFO

مپ های این بازی بسیار بزرگ است و با جلو رفتن در مراحل نیز بزرگتر می شوند. راهروهای طولانی و تاریک و به همراه صداهایی همچون موتور های برق ، افتادن قطرات آب و از همه مهم تر صدا های موجودات آن ، فضای بازی را ترسناک و ترسناک تر می کند و جالب است بدانید که هیچ موسیقی متن خاصی در این بازی استفاده نشده است و انقدر محیط پر استرسی را برای شما طراحی می کند که هیچ نیازی به ساوندترک نخواهید داشت.

نورپردازی این بازی نیز بسیار دیدینی و حرفه ای کار شده است و با دیدن هر پرتو نوری کمی از استرس شما کاسته خواهد شد ، چرا که در دل تاریکی اعماق زمین ، کوچک ترین روزنه نوری هم جای خوشحالی دارد و وقتی وارد اتاقی می شوید که چراغ های آن روشن هستند ، می توانید یک نفس راحت بکشید و دیگر نگران این نباشید که در تاریکی محض ناگهان با دشمنان خود رو در رو شوید.

نقد و بررسی بازی GTFO 3

سلاح اصلی شما در این بازی ، پتکی است که همه جا با خود حمل می کنید که تقریبا بیشترین استفاده را در این بازی دارد ، چرا که محوریت مراحل این بازی به صورت مخفی کاری است و باید به وسیله این پتک تمام دشمنان در مسیر خود را از پای در باورید و این کار را به نحوی انجام دهید که دیگران از خواب بیدار نشوند . همچنین در بیشتر مواقع شما و هم تیمی هایتان باید با هماهنگی و در یک ثانیه مشخص به سر چند تا از دشمان ضربه بزنید تا موجودات کناری آنها بیدار نشوند .

اما مشکل اینجاست که همیشه نمی توان مخفی کاری را در بازی حفظ کرد و خواسته ناخواسته مجبور می شوید که پتک خود را کنار بگذازید و سلاح های گرم خود را مانند کلک کمری ، شاتگان و یا رایفل های خود را بیرون بیاورید و شلیک کنید و اینجاست که مهارت تیراندازی شما به میان می آید. بیشر دشمان طوری طراحی شده اند که با شلیک به سرشان می توانید آنها را بکشید و یا حد اقل صدمه زیادی به آنها وارد کنید ؛ اما اگر زیاد خطا تیر بزنید کار شما بسیار دشوار می شود ، چرا که در بازی به تعداد بسیار محدودی تیر و مهمات وجود دارد و ممکن است به سادگی تمام مهامت خود را در همان ابتدای مرحله از دست بدهید ، پس تا جایی که ممکن است باید بی سر و صدا جلو بروید.

نقد و بررسی بازی GTFO 5

نقد و بررسی بازی GTFO

یکی از تفاوت های این بازی با دیگران این است که شما مطمعن هستید که از دشمنان خود بسیار ضعیف تر هستید و همین موضوع باعث می شود که از انجام دادن کار هی قهرمانانه و انفرادی خودداری کنید ، چرا که می دانید با اولین اشتباه ممکن است هم خودتان و هم تمام افراد تیم را به کشتن بدهید و از آنجا که این بازی هیچ چک پوینت و یا سیوی ندارد و با کشته شدن تمام افراد تیم همه فعالیت های شما پاک می شود ، باید بیشتر از هر زمان دیگری به موضوع کار تیم اهمیت بدهید.

در این بازی دشمنان زیادی و از انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آنها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و شما تناه با دانستن این موارد قادر به شکت دادنشان هستید.

برای مثال بیشترین موجوداتی که در تمام مراحل و در همه جا با آنها سر و کار دارید ، Striker ها هستند که برای صدمه زدن به شما حتما باید تزدیکتان باشند و از فاصله دور کاری ازدستشان بر نمی آید . اما دقیقا موجودات دیگری در کنار آنها ریسپاوند می شوند که Shooter نام دارند و می توانند از دور و با پرتاپ چیزی مانند لیزر به شما صدمه بزنند. موجدات دیگری نیز هستند که هیکل هی بسیار بزرگ تری دارند و کشتن آنها نیازمند مهمات و تاکتیک های پیچیده ای است و با ورود آنها به صحنه نبرد ، کار شما بسیار دشوار خواد شد.

نقد و بررسی بازی GTFO 4

بازی GTFO ، یک بازی بسیار سخت ، ترسناک ، پر استرس و پیچیده است که تنها راه زنده ماندن در آن به کمک یکدیگر و همکاری دقیق و بدون اشتباه است که نمونه آن را در هیچ کدام از بازی های کامپیوتری و چند نفره مشاهده نکرده ایم.

اگر از بازی هایی که رد کردن مراحل آنها بسیار آسان است و یا به ابتکار عمل خیلی خاصی نیاز ندارند خسته شده اید ، پیشنهاد می کنم که حتما این بازی را همراه با دوستان خود تجربه کنید تا با سخت ترین چالش گیمینگ خود روبرو شوید و علاوه بر لذت بردن از بازی کردن ، مهارت تیراندازی و نشانه گیری و هم بهتر کردن همکاری تیمی خود را بهبود ببخشید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *