۳

هری پاتر : ۱۰ نکته عجیب درباره‌ی گروه اسلیترین

گروه اسلیترین

گروه اسلیترین

گروه اسلیترین همچنان علاقه‌ی خوانندگان و بینندگان مجموعه‌ی هری پاتر از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند، اما بعضی نکات درباره آن با عقل جور در نمی‌آید و منطقی نیست.
سری هری پاتر، همراه با تمامی کتاب‌ها، فیلم‌ها، اقتباس‌ها و جاذبه‌ی پارک‌های گردشگری آن، همواره به‌صورت گسترده‌ای مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است؛ اما با این وجود، همچنان جنبه‌های بیشتری از آن برای بحث وجود دارد.
یکی از عناصر اصلی مدرسه هاگوارتز، که سزاوار توجه و جزئیات بیشتری می‌باشد، گروه اسلیترین است. بر اساس سیستم گروه‌بندی در هاگوارتز، اعضای اسلیترین یک چهارم کل مدرسه را تشکیل می‌دهند. با این حال، همچنان مسائلی درباره‌ی آن وجود دارد که اصلا قابل پذیرش نمی‌باشند.

۱۰- سرپرستی اسنیپ در اسلیترین

گروه اسلیترین

یکی از سوالات طرفداران این است که چرا سوروس اسنیپ اجازه دارد رئیس گروه اسلیترین باشد. دراکو مالفوی به عنوان ارشد این گروه منطقی است، زیرا خانواده‌ی مالفوی رابطه‌ی نزدیکی با مدرسه دارند. اما واقعاً هیچ دلیلی وجود ندارد که اسنیپ سرپرستی اسلیترین را بر عهده داشته باشد.
نه تنها او قبلاً یک مرگخوار بوده، بلکه به طور مداوم با دانش‌آموزانش بدرفتاری می کرد. هیچ زمینه‌ ی علمی پذیرفتنی دیگری نیز وجود ندارد که تعهد دامبلدور برای او یک دفاع قابل قبول برای کمیته‌ی نظارتی باشد.

۹- ایجاد تالار اسرار توسط سالازار

گروه اسلیترین

گروه اسلیترین توسط کسی ساخته شد که وی نیز نامشروع بود. اسنیپ ممکن است شخص خوبی نباشد، اما تاریخچه‌ی اسلیترین با رهبرانی پرشده که حتی از او نیز بدتر بودند. بنیانگذار آن سالازار اسلیترین، هیچگاه به دنبال مقاصد خوبی نبوده است.
برای مثال، این او بود که تالار اسرار را به عنوان راهی مخفی برای آموزش برخی دانش‌آموزان به‌دور از چشمان مراقبت‌گر سه بنیانگذار دیگر ابداع کرد. اگر این موضوع را کنار بگذاریم که چرا اصلاً در وهله‌ی اول می‌خواستند با او همکاری کنند، چگونه آن‌ها هرگز متوجه این زیرساخت عظیم که همچنین شامل یک باسیلیسک هم بود نشدند؟ این موضوع بسیار عجیب است.

۸- مقدار برابر اعضا

گروه اسلیترین

این یک عنصر غیرقابل فهم است که برای کل هاگوارتز اعمال می‌شود، نه فقط گروه اسلیترین. واقعاً چطور هرگاه گروه‌ها داخل سرسرای اصلی جمع می‌شدند، همیشه مقدار کاملاً برابری دانش‌آموز بر سر هر میز نشسته بود؟
قصد کلاه گروه‌بندی در اینجا چیست؟ آیا او یک‌ سری دانش‌آموز باهوش را در ریونکلا و دانش‌آموزان دلچسب را در گریفندور قرار می‌دهد و سپس نگاه می‌کند چه کسی باقی مانده و می‌بیند که کمتر از هشت نفر را برای اسلیترین گروه‌بندی کرده؟

آیا بچه‌هایی که نام خانوادگی آن‌ها با حروف انتهایی الفبا شروع می‌شود باید در اسلیترین قرار گیرند، زیرا احتیاج است تا اعداد برابر شوند؟ همیشه نمی‌توان مقدار یکسانی از دانش آموز قابل تقسیم داشت؛ درست است؟ تصور اینکه گروه‌ها همیشه تعداد کاملاً برابری داشته باشند کمی عجیب به نظر می‌رسد.

۷- پارکینسون به جای آن‌ها صحبت می‌کند

گروه اسلیترین

در کتاب آخر، یعنی هری پاتر و یادگاران مرگ، لرد ولدمورت به اعضای هاگوارتز دستور می‌دهد تا هری پاتر را به او تحویل بدهند و از این طریق جان همه‌ی دانش‌آموزان را حفظ کنند. در نتیجه این حرف، پانسی پارکینسون بلافاصله لو دادن هری را پینشهاد می‌دهد و از کسی می‌خواهد تا او را بگیرد.
در پاسخ به این کار، پروفسور مک‌گونگال به سرعت دستور می‌دهد تا پانسی و همه‌ی اعضای اسلیترین را از مدرسه دور کنند. در کدامین جهان پانسی سفیر گروه اسلیترین است؟ مطمئناً اسلیترینی‌هایی بودند که می‌خواستند برای هاگوارتز بجنگند، اما با این حال مک‌گونگال همه‌ی آن‌ها را به‌سرعت همراه با پانسی از آنجا دور می کند.

۶- رتبه‌ی آن‌ها در جام گروه‌ها

گروه اسلیترین

یکی دیگر از سوالات طرفداران این است که چگونه اسلیترین انقدر خوب در رده‌بندی جام گروه‌ها ظاهر می‌شود؟
اگر پروفسور‌ها انقدر به وضوح برعلیه آن‌ها هستند، پس آیا اسنیپ امتیازاتشان را زیاد می‌کند؟ با تمامی منطق‌های موجود، اگر اسلیترینی‌ها انقدر ظالم هستند و مدام توسط پروفسورها تحقیر می‌شوند، باید در رتبه‌ی آخر باشند.این موضوع نیز بسیار عجیب است.

۵- زورگویی در کوئیدیچ

گروه اسلیترین

بخش دیگری از گروه اسلیترین که هیچ منطقی ندارد، میزان نفوذ آن‌ها در لیگ کوئیدیچ مدرسه می‌باشد؛ برای مثال، آن‌ها می‌توانند زمین را برای تمرین بگیرند (آن هم زمانی که توسط گریفندور رزرو شده است)، تنها به‌خاطر آنکه یک جستجوگر جدید وارد تیم کرده‌اند.
این بی‌معنی است که اسلیترین قادر است به نحوی به‌خاطر یک هم تیمی جدید زمان تمرین را به‌دست آورد و اینکه اسنیپ نیز قادر بوده تا اجازه‌ی انجام این کار را بدهد، مطمئناً پروتکل‌هایی در این زمینه وجود دارد.

۴- زندگی کردن در دخمه

گروه اسلیترین

همچنین اسلیترینی‌ها داخل دخمه زندگی می‌کنند، واقعاً کمی اعصاب‌خردکن می‌باشد. ریونکلا و گریفندور خوابگاه‌های مجللی دارند و هافلپاف دارای خوابگاهی با کیفیت است که بیشتر شبیه محلی تهیه شده برای زندگی هابیت‌ها است.
با این حال، اتاق عمومی هافلپاف در زیرزمین و اسلیترین درون دخمه است، اما چرا؟ آیا مدیران هاگوارتز می‌خواهند که اسلیترینی‌ها توسط شرارت و فساد احاطه شوند؟ هیچ منطقی پشت آن نیست و بسیار عجیب می‌باشد.

۳- نشان مار

گروه اسلیترین

نماد اسلیترین به این دلیل یک مار است زیرا سالازار اسلیترین یک مار زبان بود و برخلاف دیگر حیوانات، ارتباط خاصی با مارها داشت.
این کمی عجیب بنظر می‌رسد، یا حداقل خوب توضیح داده نشده. آیا سالازار در اصل با حیوانات در ارتباط بوده است؟ یا تنها شخصی بوده است که حیوان خاصی برای گذراندن وقت خود داشته است؟ آیا دیگر بنیانگذاران نیز با حیوانات خود در ارتباط بودند؟ به‌نظر می‌رسد این تنها راه دیگری برای به تصویر کشیدن عنوان شرارت اسلیترین باشد.

۲- جاه‌طلبی و حیله‌گری برای همه؟

گروه اسلیترین

چهار گروه هاگوارتز به طور معمول براساس کیفیت‌های برجسته‌ای برای چگونگی تقسیم دانش‌آموزان درون آن‌ها تعریف می‌شوند. گرچه اغلب از اسلیترین، به‌عنوان گروه شرارت همراه با جاه‌طلبی و حیله‌گری یاد می‌شود.
با این‌ حال گروه کرب و گویل نیز می‌باشد که هر دست و پایی می‌زنند تا از فرامین مالفوی پیروی کنند. این باعث می‌شود که موضع جاه طلبی بسیار کم‌رنگ به‌نظر برسد و موقعیت اسلیترین را قبل از هرچیز دیگری به یک گروه شرور تبدیل کند.

۱- میل شدید به شرارت

گروه اسلیترین

مورد آخر در این لیست ما را به موضوعی درباره‌ی اسلیترین می‌رساند که کمتر از بقیه با عقل جور در می‌آید. چرا در وهله اول گروهی در هاگوارتز وجود دارد که مختص به قرار دادن دانش‌آموزان شرور می‌باشد؟
به‌نظر می‌رسد به جای گروه‌بندی آن‌ها در کنار یکدیگر، بهتر است تا به گونه‌ای تلاش شود که اطمینان حاصل شود به همگی آن‌ها محیطی برای رشد و توسعه در جهت‌های خوب و مفید داده شود.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Sbsomesome oen گفت:

    تا اونجایی که میبینم این مطلب از بیخ و بن اشتباهه!
    کاملا واضحه که کتاب رو نخوندی و حتی فیلم رو کامل ندیدی!
    ۱۰اسنیپ پیش دامبلدور قسم میخوره که تا آخر زندگیش از هری, فرزند لیلی پاتر(که سوروس عاشقش بود) محافظت کنه پس فرد قابل اعتمادیه و این توی فیلم یادگاران مرگ کاملا توضیح داده میشه
    ۹: تالار اسلایترین توسط سالازار اسلایترین برای نوادگان و بازماندگان خوده شخص سالازار اسلایترین و ماز زبان ها بوده و فقط سالازار و خاندان اسلایترین و چنتا خاندان دیگه که به اون مرتبط اند میتونن وارد بشن
    ۸همونطور که دیدیم دامبلدور هم میدونست تالار اسرار وجود داره اما دامبلدور که مار زبان نیست که بتونه باز کنه درشو!
    ۷ داخل فیلم بخاطر نظم سکانس ها اینکارو کردن وگرنه داخل کتاب گفته شده که مثلا ریونکلاو کمتر از گریفندور عضو داره
    ۶ : همه اسلایترینی ها با اون موافقت کردن و گفتن که پانسی درست میگه و در اصل هم همه اسلایترینی ها تو جبهه ولدمورتن!
    ۵همونطور که دیدیم اسنیپ هی از بقیه گروه ها کم میکرد و به خودش اضافه میکرد پس بالا بودن اسلایترین عجیب نیست و اینکه فقط گریفندوری ها با اسلایترین مشکل داشتن
    ۴تالار اسلایترین رو خوده سالازار درست کرده و زیر دریاچست تا یه تم سبزی محیط رو بگیره , و خیلی هم تم شیکی داره
    ۳اسلایترین کلا به مار معروفه و این قضیه مار زبان بودن اصیل زاده هاست نه چیز دیگه ای
    ۲مالفوی و دار و دستش هم از اصیل زاده هان و معتقدن که افرادی که اصیل زاده نیستن گند زادن , پس نتیجه میگیریم که ذاتا خیلی عوضی ان.
    ۱همونطور که گفتم اونا از مشنگ زاده ها متنفرن واسه همین انقد منفورن

    1. Slytherin princess گفت:

      باهات تو خیلی چیزا موافقم اما درمورد مالفوی و دار و دستش نه، اونارو بد به تصویر کشیدن وگرنه چندین بار دیدیم که خود دراکو هری و دوستاشو نجات داد
      این تصوری که از اسلیترینی ها دارن اشتباهه و اونا اصلا عوضی نیستن، چون بقیه باهاشون خوب رفتار نمیکنن اوناهم متقابلا همونجوری رفتار میکنن، کاشکی یکم زود قضاوت نکنیم
      خودم و دوست صمیمیم هردو اسلیترین هستیم، فهمیدم بیشتر اسلیترینیا نابود شدن و واسه همینه که خودخواه به نظر میان
      کاشکی به اسلیترینیا شانس دوباره بدین/بدیم
      نه؟

      1. draco گفت:

        منم باهات موافقم کاشکی فقط یه فرصت به دراکو یا حتی به کل اسلایترین ها می دادین
        و در مورد دراکو اون فقط خیلی تنها بود کرب و گویل هم دوستای واقعیش نبودن بیشتر شبیه برده هاش بودن دراکو هیچ انتخابی نداشت و مجبورش کردن که یه مرگخوار باشه بیاین یکم درکش کنیم