۶

معرفی کاراکتر زودیاک قاتل Zodiac

زودیاک قاتل Zodiac

زودیاک قاتل Zodiac  کسی است که مسئولیت چندین قتل در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در اواخر دهه ۱۹۶۰ را بر عهده گرفته است. او هرگز دستگیر نشد.

زودیاک قاتل با حداقل پنج قتل در کالیفرنیای شمالی در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۶۹ مرتبط بود و ممکن است مسئول قتل‌های بیشتری نیز  باشد. او از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ قبل از قطع ناگهانی ارتباط، از طریق نامه هایی که به روزنامه های منطقه ارسال می شد، پلیس را مسخره و تهدید می کرد. با وجود تحقیقات فشرده، هیچ کس به خاطر این جنایات دستگیر نشد و پرونده همچنان مفتوح است. رمز و راز پیرامون این قتل ها موضوع کتاب ها و فیلم های متعددی بوده است، از جمله فیلم تحسین شده دیوید فینچر، کارگردان فیلم زودیاک در سال ۲۰۰۷.

زودیاک قاتل Zodiac

در ۱ آگوست ۱۹۶۹، San Francisco Examiner، San Francisco Chronicle و Vallejo Times-Herald هر کدام یک نامه دست نویس یکسان در پاکت نامه ای بدون آدرس برگشت دریافت کردند. با شروع، «ویراستار عزیز: من قاتل ۲ نوجوان کریسمس گذشته در دریاچه هرمان هستم»، این نامه ها حاوی جزئیاتی از قتل های زودیاک بود که فقط خود قاتل می توانست از آن مطلع باشد. قاتل در ادامه تهدید کرد که اگر نامه ها در صفحه اول روزنامه ها چاپ نشود، حملات بیشتری خواهد کرد.

هر حرف با نمادی متشکل از دایره ای که صلیبی از آن عبور می کند، بسته می شود که به عنوان نماد زودیاک قاتل شناخته می شود. این نامه ها همچنین هر کدام با بخشی از رمز سه بخشی همراه بود که او ادعا می کرد حاوی هویت او است.

در حالی که ادارات پلیس منطقه خلیج، با حمایت FBI، با تب و تاب برای ردیابی قاتل تلاش می کردند، نامه دیگری به زودی به اگزمینر سانفرانسیسکو رسید. با شروع، “ویراستار عزیز: اینجا صحبت از زودیاک است”، همچنین قتل ها را به تفصیل شرح می دهد و پلیس را به دلیل اینکه نتوانسته است کد او را بشکند یا دستگیر کند، مورد تمسخر قرار می دهد.

زودیاک قاتل

چند روز بعد، معلم دبیرستان دونالد هاردن و همسرش بتی، توانستند رمز را حل کنند. در آن نوشته شده بود: «من کشتن مردم را دوست دارم زیرا بسیار سرگرم کننده است. “این سرگرم کننده تر از کشتن حیوان وحشی در جنگل است زیرا انسان خطرناک ترین حیوان است.”

سه روز پس از چهارمین قتل زودیاک، قتل راننده تاکسی پل استین در سال ۱۹۶۹، سانفرانسیسکو کرونیکل نامه ای دریافت کرد که ادعای این جنایت را داشت. با همان چاپ نامنظم نامه های قبلی زودیاک نوشته شده بود، جزئیات قتل استاین را نشان می داد و با تکه ای خون آلود از پیراهن استاین همراه بود. در پایان نامه، قاتل به این اشاره می کرد که برای قتل بعدی به لاستیک اتوبوس مدرسه شلیک می کند و «بچه ها را در حالی که بیرون می جهند، برمیدارد».

قاتل زودیاک به مکاتبات طعنه آمیز خود با مقالات منطقه خلیج ادامه داد، که در آن رمزهای بیشتری گنجانده بود، ادعا می کرد که چندین قتل دیگر را مرتکب شده است و پلیس را به دلیل ناتوانی در دستگیری او مورد تمسخر قرار می داد.

در سال ۱۹۷۴ نامه ها متوقف شد، اگرچه تحقیقات همچنان ادامه داشت.

زودیاک قاتل Zodiac

زودیاک قاتل Zodiac

قاتل زودیاک الهام بخش یک روان پریش در فیلم کلاسیک کلینت ایستوود در سال ۱۹۷۱ بود که شامل صحنه ای از ربوده شدن اتوبوس مدرسه پر از کودکان می شود.

سال ها بعد، نوشته های رابرت گریسمیت به خلق زودیاک تحسین شده دیوید فینچر دامن زد که در سال ۲۰۰۷ با نقش های اصلی جیک جیلنهال، مارک روفالو و رابرت داونی جونیور به روی پرده سینما رفت.

برداشت‌های دراماتیزه‌شده بعدی در مورد این موضوع شامل فیلم بیداری زودیاک ۲۰۱۷ است که درباره زن و شوهری است که قبل از افتادن در تیررس قاتل تحقیق می‌کنند.

کانال History همچنین یک مجموعه تلویزیونی غیرداستانی در سال ۲۰۱۷ به نام The Hunt for the Zodiac Killer را در مورد تلاش محققین برای رمزگشایی رمز قاتل زودیاک پخش کرد.

زودیاک قاتل Zodiac

در حال حاضر چهار حمله جداگانه به طور قطعی به زودیاک نسبت داده شده است. اولین حادثه تایید شده در شب ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ اتفاق افتاد، زمانی که دیوید فارادی ۱۷ ساله و دوست ۱۶ ساله اش، بتی لو جنسن، در نزدیکی ماشین خود در نقطه ای دورافتاده در دریاچه هرمان در حومه Vallejo، کالیفرنیا به ضرب گلوله کشته شدند. پلیس گیج شد و نتوانست انگیزه جنایت یا مظنونی را مشخص کند.

در اوایل صبح روز ۵ ژوئیه ۱۹۶۹، دارلین فرین، ۲۲ ساله، و دوستش، مایک مگیو، ۱۹ ساله، در یک ماشین پارک شده در یک مکان مشابه دورافتاده والهو نشسته بودند که مردی با چراغ قوه به آنها نزدیک شد. این شخصیت چندین گلوله به سمت آنها شلیک کرد و فرین را کشت و مژو را به شدت مجروح کرد.

زودیاک قاتل Zodiac

در عرض یک ساعت پس از حادثه، مردی با اداره پلیس والهو تماس گرفت و محل وقوع جنایت را به آنها داد و مسئولیت آن حمله و قتل فارادی و جنسن در سال ۱۹۶۸ را بر عهده گرفت.

با وجود شواهدی که شامل اثر انگشت، توضیحات مژو، رمز رمزگشایی شده و موجی از نکات و سرنخ ها بود، پلیس نتوانست قاتل زودیاک را ردیابی کند.

در غروب ۲۷ سپتامبر ۱۹۶۹، او دوباره به زن و شوهر جوان سیسلیا شپرد و برایان هارتنل نزدیک شد که در قسمتی جدا شده از ساحل دریاچه بریسا در شهرستان ناپا استراحت می کردند. او با پوشیدن یک سرپوش و یک پیراهن با نماد دایره‌ای، آنها را قبل از اینکه به طرز وحشیانه‌ای به آنها چاقو بزند، بست، پیامی برای پلیس روی در ماشین آنها نوشت و صحنه را ترک کرد. او سپس با اداره پلیس ناپا تماس گرفت تا مسئولیت را بر عهده بگیرد. شپرد و هارتنل هر دو در شرایط بحرانی بودند اما با رسیدن نیروهای اورژانس زنده بودند، اما شپرد مدت کوتاهی پس از آن بر اثر جراحات جان باخت.

زودیاک قاتل Zodiac

دو هفته بعد، در ۱۱ اکتبر ۱۹۶۹، زودیاک جان دیگری را گرفت و به راننده تاکسی ۲۹ ساله پل استین در محله پرسیدیو هایتس سانفرانسیسکو تیراندازی کرد. از آنجایی که به نظر نمی رسید این قتل با الگوی زودیاک مطابقت داشته باشد، در ابتدا یک سرقت تلقی می شد تا اینکه سانفرانسیسکو کرونیکل نامه ای مبنی بر ادعای جنایت دریافت کرد.

حداقل پنج قتل دیگر به طور آزمایشی با قاتل زودیاک مرتبط است، از جمله تیراندازی در سال ۱۹۶۳ به رابرت دومینگوس و لیندا ادواردز در نزدیکی سانتا باربارا، کالیفرنیا، و کشته شدن چری جو بیتس دانشجوی کالج با چاقو در سال ۱۹۶۶ در ریورساید، کالیفرنیا.

 

زودیاک قاتل Zodiac

زودیاک قاتل Zodiac

با توصیف شاهدانی که مردی را در حال ترک صحنه قتل پل استاین در سال ۱۹۶۹ دیده بودند، پلیس توانست یک طرح ترکیبی از قاتل ایجاد و منتشر کند. اما علیرغم شواهد زیاد و تحقیقات از مظنونان متعدد، زودیاک همچنان آزاد بود.

در هر دو قتل شناخته شده و فرضی زودیاک، هیچ مظنونی تاکنون دستگیر نشده است. در نزدیک به پنج دهه پس از قتل فارادی-جنسن، ناتوانی در شناسایی قاتل زودیاک همچنان اجرای قانون را ناامید کرده است.

زودیاک قاتل Zodiac

در سال ۲۰۲۰، پس از بیش از ۵۰ سال، کدشکن های آماتور رمز زودیاک قاتل را حل کردند. پیام رمزگشایی شده این بود:

“امیدوارم در تلاش برای دستگیری من که من نبودم در برنامه تلویزیونی که نکته ای را در مورد من مطرح می کند، لذت زیادی برده باشید. اکنون برده های کافی داشته باش تا برای من کار کنند، جایی که دیگران وقتی به بهشت می رسند چیزی ندارند، بنابراین از مرگ می ترسند، من نمی ترسم زیرا می دانم که زندگی جدید من زندگی آسانی در مرگ بهشتی است.

در اکتبر ۲۰۲۱، تیمی متشکل از ۴۰ بازپرس سابق مجری قانون به نام Case Breakers، ادعا کردند که قاتل زودیاک را شناسایی کرده‌اند. با این حال، FBI اعلام کرد که این پرونده هنوز باز است.

زودیاک قاتل Zodiac

منبع : biography

| برای مطالعه فکت و داستان ترسناک بیشتر در کنترل امجی به صفحه آن مراجعه کنید |

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سارا راد گفت:

    خیلی عالی بود!

  2. Zodiac گفت:

    I’m zodiac 🔪

    1. قاتل زودیاک گفت:

      حله دا

  3. امیر گفت:

    آقا زودیاک خوابو از چشمای اف بی آی و مردم آمریکا گرفت

  4. روح گفت:

    االبته شما اینو ننوشتین.
    اخرین نامه ی زودیاک این بود: لطفا کمکم کنید،دست خودم نیست.

  5. روح گفت:

    منم بتمنم