۰

معرفی نژاد هابیت‌های هارفوت سرزمین میانه

هابیت‌های هارفوت

معرفی نژاد هابیت‌های هارفوت سرزمین میانه

هابیت‌های هارفوت (Harfoots: پا پشمالوها) از رایج‌ترین و معمول‌ترین سه نژاد هابیت هستند. آن‌ها کوتاه‌تر و کوچکتر و بدون ریش بوده و از دیگر هابیت‌ها پوستی قهوه‌ای‌تر دارند. همچنین کفش به پا نمی‌کنند، دست و انگشتانی چابک دارند. به ارتفاعات و دامنه‌ی کوه‌ها علاقه‌مندند و طبق عادت دیرینه در حفره‌های زیرزمینی به نام سمیالس زندگی می‌کنند. آن‌ها به ماندن در یک جای مشخص تمایل ییشتری داشته و همچنین با دورف‌های مسافر در راه‌های مرتفع کوهستان مه‌آلود و جاده‌ی کبیر (جاده‌ای که توسط انسان‌های نومه‌نور در دوران دوم ساخته شد و از پادشاهی شمالی آرنور تا پادشاهی جنوبی گاندور ادامه داشت)، روابطی نزدیک دارند.

در تاریخ اولیه‌ی خود، هابیت‌های هارفوت در کوهپایه‌های جنوبی کوهستان مه‌آلود در دره‌ی آندوین در محوطه‌ای بین رود گلدن در جنوب و جنگلی کوچک در شمال، در نزدیکی جاده‌ی مرتفع – که بعدها تبدیل به لانه‌ی عقاب‌ها شد – زندگی می‌کردند. آنها اولین گروه از هابیت‌ها بودند که به سمت غرب و اریادور مهاجرت کردند تا دوران سرگردانی هابیت‌ها را آغاز کنند. از آن‌ها برای اولین بار در تاریخ مردمان آرنور در سال ۱۰۵۰ از دوران سوم یاد شد و دونه‌داین نام پریانات (لقب هابیت‌ها در زبان سینداری) را به آنان دادند.

آن‌ها معمولاً مدت‌های طولانی در یک جا ساکن می‌شدند و تا نزدیکی ودرتاپ و دژ آمون‌سول روستاهای زیادی را بنا کردند، در حالی که اقوام آن‌ها در دره‌ها باقی ماندند. تا سال ۱۳۰۰ از دوران سوم آنها به بِری رسیدند که برای مدت‌ها غربی‌ترین دهکده‌ی هابیت‌ها باقی ماند. بین سالهای ۱۱۵۰ و ۱۳۰۰ از دوران سوم، هابیت‌های فالوهاید- یکی دیگر از سه نژاد هابیت – که مثل رهبرانشان جسور و باشهامت بودند به آنها ملحق شدند. وقتی شایر در ۱۶۰۱ دوران سوم بنا نهاده شد، بیشتر مردمش از هابیت‌های هارفوت بودند.

چندی پیش تایید شده که بازیگری سیاه‌پوست – سر لنی هنری – در نقش یکی از هابیت‌های هارفوت در سریال ارباب حلقه‌ها که شهریور ۱۴۰۱ اکران می‌شود ایفای نقش خواهد کرد. با توجه به اینکه در داستان اصلی هم هارفوت‌ها پوستی قهوه‌ای مایل به تیره داشتند، این انتخاب آمازون مغایر با محتوای داستان تالکین نیست و ماجرای کلیشه‌ای سیاه‌پوست کردن کاراکترهای سفیدپوست حداقل در این مورد صورت نگرفته و امیدواریم در مابقی موارد هم آمازون به داستان اصلی نوشته‌ی تالکین وفادار بماند.

منبع:گوندولین

هابیت‌های هارفوت

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *