۰

نقد و بررسی فیلم Halloween Kills 2021

نقد و بررسی فیلم Halloween Kills 2021

Halloween Kills فصلی تاریک در داستان لوری استرود و مایکل مایرز است، با لحنی تلخ و حتی قتل های وحشتناک تر از آنچه در قسمت های قبلی دیده بودیم. راه‌های کاملی برای گسترش دنیای اصلی کارپنتر با تمرکز بیشتر بر شهر هادونفیلد و شخصیت‌های کلاسیک ۱۹۷۸ پیدا می‌کند، در حالی که متأسفانه هوز یک فیلم ناقص به نظر می آید.

فیلم با یک فلش بک به پایان فیلم هالووین اصلی شروع می شود و نقش معاون فرانک هاوکینز (با بازی ویل پاتون در زمان حال) را گسترش می دهد تا به ما نشان دهد که واقعاً چه اتفاقی افتاد وقتی که مایکل در نهایت پس از قتل هایش دستگیر شد.

کارگردان دیوید گوردون-گرین و فیلمبردار مایکل سیموندز، کار بزرگی را در بازسازی ظاهر اصلی فیلم کارپنتر انجام می دهند، و حتی راه های تکان دهنده و جدیدی برای بازگرداندن شخصیت های قدیمی به صحنه های جدید پیدا می کنند. در واقع، Halloween Kills بسیار بیشتر به فیلم کلاسیک آن شباهت دارد تا قسمت ۲۰۱۸ ساخته شده اش.

 آنها با ایجاد یک پل موضوعی بین فیلم های اصلی و جدید، فرنچایز را به طور کلی تقویت می کنند و آسیب های گذشته را با تجدید حیات در زمان حال پیوند می دهند.

نقد و بررسی فیلم Halloween Kills 2021

داستان اصلی بلافاصله پس از وقایع هالووین ۲۰۱۸ اتفاق می‌افتد، لوری استرود (جیمی لی کرتیس)، کارن (جودی گریر) و آلیسون ( اندی ماتیچاک) خانه در حال سوختن لوری را ترک می‌کنند و معتقدند مایکل مرده است. و البته که کشتن مایکا مایرز به این آسانی ها ممکن نیست!

با این حال، این بار، بازیگران بیشتر به جای استرود ، تعدادی از افراد بی گناه را شامل می شود. چندین شخصیت از فیلم اصلی کلاسیک ۱۹۷۸، از جمله تامی دویل (آنتونی مایکل هال)، لیندسی والاس (کایل ریچاردز)، لونی ایلام (رابرت لانگستریت)، و حتی کلانتر سابق لی براکت (چارلز سایفرز) به این قسمت راه پیدا کرده اند.

مردم شهر هادونفیلد که از زندگی در ترس دائمی خسته شده‌اند، تصمیم می‌گیرند گروهی تشکیل دهند و The Shape ( نامی که برای مایکل مایرز در فیلم کلاسیک انتخاب کرده بوند ) را شکار کنند.

این یک تم منحصر به فرد برای یک فیلم اسلشر است، و موضوعی که Halloween Kills واقعا نمی داند با آن چه کند. سوالات جالبی در مورد ذهنیت مردم و اینکه ترس با یک جامعه چه می کند مطرح می شود، اما فیلمنامه هرگز به طور کامل تصمیم نمی گیرد که درمود آن صحبت کند.

نقد و بررسی فیلم Halloween Kills 2021

این فیلم بسیار خشمگین‌تر، تاریک‌تر و خشن‌تر از هالووین ۲۰۱۸ است!

حتی اگر کل شهر به دنبال او باشد، مایکل مایرز به هیچ وجه آدم ضعیفی نیست. در هر صورت، این فیلم بسیار خشمگین‌تر، تاریک‌تر و خشن‌تر از هالووین ۲۰۱۸ است و شامل برخی از تکان‌دهنده‌ترین و آزاردهنده‌ترین قتل‌ها در کل فرنچایز است. جایی که اغلب فیلم‌های هالووین درست زمانی که مایکل به کسی حمله می‌کند و فقط عواقب جنایت را فاش می‌کند، از بین می‌رود، Halloween Kills به طور کامل قصابی وحشیانه قربانیانش توسط مایکل را نشان می‌دهد.

به طور جدی، این قتل ها وحشتناک است. در طی فیلم با صحنه هایی مواجه می شویم که بعضی وقت ها واقعا آزاردهنده هستند و خشونت را از حد و مرز رد می کنند و همین موضوع باعث می شود که ترس و واهمه ما از مایکل مایرز بیشتر از زمان دیگر باشد و با ورود او به هر صحنه ای از فیلم مرگ طرف مقابل او را حتمی بدانیم.

نقد و بررسی فیلم Halloween Kills 2021

این بدان معنا نیست که Halloween Kills کاملاً خالی از سرگرمی است. این فیلم هنوز هم می‌داند که چه زمانی باید ترس‌ها را با لحظه‌های مختلف متعادل کند، از جمله دو شخصیت کمدی جدید، با بازی اسکات مک آرتور و مایکل مک‌دونالد، که هر بار که در صحنه ظاهر می شوند ، همه نگاه ها را به سمت خود می کشانند، تقریباً به همان شیوه جولیان موریسی (جبرائیل نانتامبو) در فیلم ۲۰۱۸ .

بیشتر مشکلات Halloween Kills ناشی از آن است که در آن کاراکتر های زیادی معرفی می شوند و بعضی وقت ها زمان زیادی برای شخصیت سازی آنها صرف می شود اما طولی نمی کشد که در اولین رویارویی با مایکل مایرز به طرز وجیعی به قتل می رسند و نقش آنها به پایان می رسد.

شاید بیشتر این کاراکتر ها برای پر کردن زمان فیلم و ایجاد هیجان و ترس در دل مخاطبان باشد ، چرا که طبق گفته خود کمپانی سازنده فیلم ، این فیلم یک سه گانه خواهد بود و برای پر کردن این سه قسمت به صحنه های کشت و کشتار زیادی نیاز است تا بتوانند به نبرد آخر در قسمت پایانی فیلم بیشترین هیجان را بدهند.

نقد و بررسی فیلم Halloween Kills 2021

نقد و بررسی فیلم Halloween Kills 2021

یکی دیگر از مشکلات بزرگ این فیلم قدرت بیش از حد و نابود ناپذیری مایکل مایرز است!

او تقریبا در تمام نبر های فیلم پیروز میدان است و همچنین هیچ گونه صدمه از آن همه ضربات چاقو و چوب و چماق نمی بیند و همچنان بسیار محکم و استوار روی پای خود ایستاده است و به کشتار خود ادامه می هد که این موضوع می تواند کمی به کمتر شدن جذابیت فیلم بیافزاید ، چرا که دیگر هیچ هیجانی در نبرد ها وجود ندارد و قبل از شروع هر مبارزه ای ، از قبل برنده آن معلوم است و گویا به جای مایکل مایرز با ترمیناتور ( T800 ) روبرو هستیم!

در کل می توان گفت که قسمت دوم این سری قدم خوبی را برای نگه داشتن هیجان و جذابیت در دل هالووین برداشت و توانست کاراکتر های جدیدی را به فیلم معرفی کند و بعضی از شخصیت های کلاسیک را دوباره به این مجموعه بازگرداند که مطمعنا در قسمت سوم شاهد صحنه های بیشتری از آنها خواهیم بود. اما با تمام این نکات مثبت هنوز مشکلات زیادی در آن وجود دارد که می تواند تجربه فیلم را کمی حوصله سربر و آزاردهده کند که امیدوایم در قسمت بعدی شاهد عملکرد بسیار بهتری در این زمینه باشیم.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *