۰

۹تا از قوی ترین دشمنان فلش(flash) در دنیای دی سی

۹تا از قوی ترین دشمنان فلش(flash) در دنیای دی سی

دشمنان فلش

۹. کاپیتان کلد (Captain Cold)

(دشمنان فلش ) وقتی دومین فلش، بری آلن کارشو شروع کرد، لئونارد اسنارت یه مجرم خرده پا بود. وقتی سریعترین مرد جهان جلوی یکی از دزدی‌هاش رو گرفت، اسنارت به زندان افتاد و متوجه شد کلی وقت خالی داره و تصمیم گرفت یه ذره مغزشو به کار بندازه. بعد از خوندن مطلبی درباره تئوری استفاده از بازتاب انرژی سایکلتران برای تداخل با سرعت فلش، اسنارت شروع کرد به فکر کردن راجع به اینکه چطور میتونه برای خودش یه تفنگ سایکلترانی بسازه، که بشه ازش مقابل فلش استفاده کرد.

بعد از امتحان این تفنگش، متوجه شد امواجش باعث یخ زدن اشیا و مردم میشن، و اینطوری اسم کاپیتان کلد رو روی خودش گذاشت، و بقیه‌اش رو هم دیگه میدونین. شاید کاپیتان کلد قویترین تبهکاری نباشه که فلش باهاش روبرو شده ولی حمله‌های زیرکانه‌اش همیشه بری آلن رو به دردسر انداخته.

دشمنان فلش

۸. میرور مستر (Mirror Master)

عضوی از تیم روگز، گروهی از دشمنای فلش، که کاپیتان کلد رهبری میکرد، میرور مستر یکی از قویترین سلاح‌های کل دنیای دیسی رو داشت. اسلحه‌ای آینه‌ای که بهش اجازه میداد به دنیای آینه‌ها درگاه باز کنه. با استفاده از بعد آینه‌ها میرور مستر میتونست به هرکجای دنیا سفر کنه، به شرطی که یه سطح بازتاب کننده داشته باشه.

درکنار توانایی سفر با استفاده از بعد آینه‌ها، میرور مستر توانایی ایجاد کپی‌های بنظر واقعی، هیپنوتیزم و تبدیل مردم به شیشه رو هم داشت. خوشبختانه بعنوان یکی از اعضای روگز، میرور مستر اجازه کشتن انسان‌ها رو نداشت، ولی اگه روزی تصمیم به این کار میگرفت، همه چی میتونست بهم بریزه.

دشمنان فلش

۷. آبرا کادابرا (Abra Kadabra)

امرار معاش با کار شعبده بازی در قرن شصت و چهارم برای آبرا کادابرا سخت شده بود. فرقی نمیکرد چند تا خرگوش از کلاهش بکشه بیرون، حقه‌های شعبده بازی‌اش به اندازه تکنولوژی اون زمان چشمگیر نبودن. اون برای پیدا کردن تماشاچی های خوب، یه ماشین زمان دزدید و به زمان حال اومد، جایی که مطمئن بود مردم عاشق کارهاش میشن. وقتی کسی هنرش و کارهاش رو تحسین نکرد اون تصمیم گرفت از تکنولوژی زمان خودش علیه مردم استفاده کنه و به یکی از قدرتمندترین دشمنای سه فلش تبدیل شد.

دشمنان فلش

۶. کیلگ%ر (Kilg%Re)

یه ارگانیسم الکترو-مکانیکی هوشمند، از ناحیه پلیدز، Kilg%Re بعد از نابود کردن دنیای خودش و گیر افتادن توسط تسک#مستر، به زمین آورده شد. وقتی فلش توی یکی از آزمایشگاهای S.T.A.R. داشت روی سرعتش آزمایش انجام میداد، اشتباهی کیلگ%ره رو از سلولش آزاد کرد. توی فقط چند روز کیلگ%ر کنترل تمام سیستمهای الکتریکی آمریکا رو بدست آورده بود و اگه بخاطر یه حرکت هوشمندانه از طرف فلش و سایبورگ نبود. کل دنیا رو هم میگرفت.

بعدها کیلگر با بدست گرفتن لیندا پارک برگشت ولی اینبار برای کمک به فلش اومده بود. حتی جون فلش رو وقتی با وندال سوج مبارزه میکرد نجات داد. بعد از اون دوباره به کارهای شرورانه خودش برگشت ولی دیگه زیاد خودشو به دنیا نشون نمیده.

دشمنان فلش

۵. گوریلا گراد (Gorilla Grodd)

گوریلا گراد یه موجود هوشمند و قدرتمند از جامعه پنهان گوریل‌هاست، که در طی سال‌ها یکی از بزرگترین مشکل فلش‌ها بوده. گراد یه بار از قدرتش برای ارتباط با همه حیوانات برای ایجاد یه انقلاب حیوانی استفاده کرد و همه حیوونای شهر کی استون، مثل سگ و گربه‌ها، رو به جون آدما انداخت. تنها دلیلی که نقشه‌اش به سرانجام نرسید دخالت فلش، ویکسن و رکس سگ شگفت انگیز بود. این اواخر گراد برای لکس لوتر کار میکرده، و کمک کرده پرپتوا رو از مرگ حتمی نجات بدن، که همونطور که تو دارک نایتز دث متال دیدیم، باعث نابودی همه واقعیت‌ها شد.

دشمنان فلش

۴. ساویتار (Savitar)

ساویتار با ادعای اینکه خدای سرعته، فقط یه بار به مقابله با فلش اومد، ولی ضربه‌ای که به فلش زد به اندازه ضربه بزرگترین دشمنای فلش مهلک بود. ساویتار از اسپید فورس فرار کرده بود و توانایی اینو داشت که سرعت فرا بشری رو از بقیه بگیره. اون از این قدرت برای کشتن قهرمان تندرو روسیه، کاسیوپیا، یکی از اعضای کاپیتالیست کوریرز، و گرفتن تواناییهای خونواده فلش استفاده کرد. در جنگ با ساویتار و مبارزهای تندروش، جانی کوئیک، یکی از اولین قهرمانهای تندرو دنیای دیسی به اسپید فورس کشیده شد و دیگه هیچوقت دیده نشد.

دشمنان فلش

۳. ریورس فلش (Reverse-Flash)

بزرگترین دشمن هرکدوم از فلش‌ها، ابارد ثاون یا همون ریورس فلش، وظیفه خودش میدونسته که زندگی رو برای خونواده فلش جهنم کنه. ریورس فلش، که شیفته بری آلن بوده، از آینده اومده و حتی انقدر توی کارش مصمم بوده که مادر بری و زنش، ایریس وست رو کشته. وقتی‌هایی که سر ریورس فلش با کشتن کسایی که بری عاشقشون بوده گرم نبود، بی صدا کار میکرده و زندگی بقیه قهرمانهای تندرو دیسی رو دستکاری میکرده، که باعث ایجاد شکاف‌هایی در زمان شد که تقریبا کل خونواده فلش رو از هم پاشید. خرابی‌هایی که ریورس فلش باعثشون شده، مخصوصا در حق والی، وقتی مجبورش کرد تا مرتکب قتل بشه، قابل جبران نیست.

دشمنان فلش 11

۲. دکتر آلکمی (Dr. Alchemy)

آلبرت دسموند، شیمیدان نابغه‌ایه که چیزی جز بهتر کردن دنیا نمیخواد. الکس دسموند یه تبهکار مغز متفکره که چیزی جز نابودی فلش نمیخواد. هر دو این مردا توی یه بدن زندگی میکنن و هربار الکس موفق میشه تا کنترل بدن رو بدست بگیره، همه چی بهم میریزه.

 

با استفاده از سنگ کیمیا، دسموند یکی از قویترین سلاحها رو داره. اون میتونه هر ماده‌ای رو که بخواد، به هر ماده دیگه‌ای که لازمش باشه تغییر بده. این یعنی اون میتونه هرموقع دلش خواست کل اکسیژن کره زمینو به طلا تبدیل کنه و همه انسان‌ها رو درجا بکشه. خوشبختانه هیچوقت دیگه تا اینجا پیش نیومده.

۱. آنتی مانیتور (Anti-Monitor)

در هشتاد سالی که فلش وارد دنیای دیسی شده، فقط یه تبهکار وجود داشته که تونسته یکی از سرخپوش‌ها رو بکشه؛ آنتی مانیتور. در سری کلاسیک بحران در زمینهای بینهایت، آنتی مانیتور موفق میشه بری آلن رو گیر بندازه، و با کمک سایکو پایرت اونو مطیع نگه میداره. وقتی بری آلن خودشو از کنترل سایکو پایرت درمیاره، جون خودشو فدا میکنه تا جلوی بمب ضد ماده‌ی آنتی مانیتور رو، که قرار بود پنج دنیای باقی مونده رو نابود کنه، بگیره. فقط با همکاری همه قهرمان‌ها و جنایتکارهای دنیای دیسی بود که تونستن جلوی آنتی مانیتور رو بگیرن، ولی اگه فداکاری فلش نقشه این هیولا رو بهم نمیزد، به هیچ وجه نمیتونستن شانس این کار رو داشته باشن.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *