۰

زندگی وزمیر، گرگ پیر دنیای witcher

زندگی وزمیر، گرگ پیر دنیای witcher

وزمیر

زندگی وزمیر، گرگ پیر

وزمیر کهن‌سال‌ترین و کارکشته‌ترین ویچر زنده بود. گفته میشه او آن‌قدر پیر بوده که در قرن یازدهم شاهد بنا شدن دژ کر مورهن بوده است. با این حساب، وزمیر در روزگار گرالت و سیری می‌توانسته چندصد سال عمر داشته باشد.

وقتی وزمیر جوان بود، مردی اسرارآمیز به نام دگلان به واسطه‌ی حق غافلگیری خواستارش شد. هنوز نمی‌دانیم که دگلان کی بوده اما او وزمیر رو به دره کر مورهن می‌برد و به او آموزش میده تا به یک ویچر تبدیل شود.

زمانی در قرن دوازدهم، رخدادی پیش اومد که تن ویچرهای مکتب گرگ رو به لرزه انداخت: انبوهی از مردم شورشی به تحریک کشیش‌ها و کتابی به نام «هیولانامه، یا توصیف یک ویچر»، به رهبری گروهی از همان کشیش‌ها و جادوگران که از ویچرها بیزار بودند به کر مورهن حمله کردند.

دژ به مخروبه تبدیل شد و بیشتر ویچرهای حاضر در کر مورهن به دست شورشیان کشته شدند. به جز یک نفر: وزمیر. اطلاعتی از اینکه چطور تونست زنده بماند در دسترس نیست ، او خودش را پنهان کرد یا هنگام حمله توی دژ نبود یا اینکه وقتی بیهوش روی تلی از اجساد افتاده بود مردم پنداشتن که مرده. این حمله از سوی پادشاهان محکوم شد اما مکتب گرگ‌‌ها هرگز قدرت پیشین خودش رو باز نیافت.

چند دهه بعد، وزمیر سر راه ساحره‌ای به نام ویسنا قرار گرفت. ساحره بر آن شد که پسرک جوان و سرآسیمه‌ی خودش رو به دست وزمیر بسپاره تا آموزش ببیند و به یک ویچر تبدیل شود. این پسرک بعدها به نام گرالت ریویایی مشهور شد و وزمیر حکم پدرخوانده‌ی او را داشت.

با وجود این، مکتب گرگ‌ها به سقوط خودش ادامه داد. از اواخر دهه‌ی ۱۲۳۰، بچه‌ها دیگه آموزش ویچری ندیدن و کر مورهن به عنوان مدرسه‌ی ویچرها به پایان خودش رسید. اما ویچرهای باقیمانده همچنان زمستان‌ها رو در دژ مخروبه و قدیمی اونجا می‌گذروندن. بین آنها وزمیر، گرالت، لمبرت و اسکل بودند. گاهی اوقات وزمیر به ویچرهای دیگر مکتب‌ها مانند کوئن از کوویر اجازه می‌داد تا در کر مورهن بمانند.

وزمیر،
ویچر

اما این پایان آموزگاری وزمیر و پایان کر مورهن به عنوان مدرسه ویچرها نبود: پس از سقوط سینترا، سیری که شاهدخت سینترا و فرزند غافلگیریِ گرالت بود، به کر مورهن اومد. یکبار دیگه، وزمیر پیر آموزگاری برای جوان نوآموز ویچرش شد.

انیمه‌ی «کابوس گرگ» فیلم انیمیشنی از دنیای ویچر است که توسط شبکه نت‌فلیکس در حال ساخت می‌باشد. داستان این انیمه در مورد دوران جوانی وزمیر و دگلان بوده که توسط بو دِ مایو نوشته شده است. شخصیت دگلان در کتاب‌ها وجود ندارد و ساخته‌ی فیلمنامه نویسان سریال ویچر می‌باشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *