۰

رتبه بندی تمام سری بازی های God Of War بر اساس نمرات متاکریتیک

بازی های God Of War

بازی های God Of War

در این مقاله قصد داریم به رتبه بندی یکی از بزرگ ترین و معروف ترین سری های بازی جهان یعنی بازی های God Of War بر اساس نمرات متاکریتیک بپردازیم ؛ پس با ما همراه باشید :

۷ - God of War: Ascension – نمره: ۸۰

بازی های God Of War

God of War: Ascension که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد ، به عنوان مقدمه ای برای این فزنچایز سونی سانتا مونیکا عمل کرد و عناصر گیم پلی که قبلا دیده نشده بود مانند حالت چند نفره آنلاین و محتوای قابل دانلود ، اضافه شد. مشابه قسمت های قبلی ، کریتوس در مسیر انتقام جویی قرار دارد و در تلاش است تا از چنگال های خشمگین  قوی ترین خدای جنگ یعنی آرس ( Ares ) فرار کند.

Ascension کمترین امتیاز بررسی شده در Metacritic را دارد ، اما این عنوان بیشتر مورد نقد های مثبت قرار گرفت ، منتقدان از سیستم بهبود یافته نبرد ها ، قدرت گرافیکی PS3 و حالت چند نفره به طرز شگفت آوری مناسب ستایش می کنند. Ascension با نمره خوب ۸۰ در Metacritic با امتیاز کاربر ۷.۶ در رتبه آخر این سری قرار می گیرد.

۶- God of War: Ghost of Sparta – نمره: ۸۶

بازی های God Of War

Ghost of Sparta بعنوان دنباله عنوان PSP ، Chains of Olympus عمل می کند و کریتوس را در جستجوی ریشه های خود می اندازد که منجر به یافتن مادرش ، کالیستو می شود ، که سپس قهرمان ما را در جستجوی برادر گمشده اش به نام دیموس هدایت می کند. Ghost of Sparta از نظر بالا بردن لول این فرنچایز کار زیادی انجام نداد ، اما این یک تجربه خوب God of War بود که واقعاً محدودیت های اولین سیستم دستی قابل حمل سونی را افزایش داد ، منتقدان گفتند این عنوان بسیار برتر از God of War است که در پلی استیشن ۲ منتشر شده است.

God of War: Ghost of Sparta در Metacritic نمره ۸۶ را دریافت کرده و امتیاز کاربر آن ۸.۵ است. Ghost of Sparta در مورد تمایز کنسول و تجربیات قابل حمل ، آن را به یکی از بهترین بازی های PSP تبدیل کرده است.

۵- God of War: Chains of Olympus – نمره: ۹۱

بازی های God Of War

Chains of Olympus به عنوان پیش درآمد اصلی God of War در PS2 تنظیم شده و اولین عنوان GoW است که برای PSP ساخته شده است. داستان اینبار کراتوس درباره تلاش او برای یافتن خدای خورشید ، هلیوس است که توسط الهه آتنا هدایت می شود. Chains of Olympus دارای پازل ها و مبارزات فوق العاده هیجان انگیز است که این مجموعه به خاطر آن شهرت دارد و همچنین به نوعی توانسته است تا همه این کارها بدون دردسر روی PSP اجرا شوند.

Chains of Olympus ، در کنار Ghost of Sparta ، یکی از بهترین بازی های PSP به حساب می آید و با استقبال جهانی روبرو شده است که در Metacritic نمره ۹۱ و امتیاز ۸.۶ کاربر را به دست آورده است.

۴- God of War III – نمره : ۹۲

بازی های God Of War

God of War III داستانی حماسی بود که کریتوس پس از چندین بار حضور در این سری به آن احتیاج داشت. سومین دنباله این سری مربوط به اسطوره های یونانی بسیار عظیم و قدرتمند بود و نشان داد که PS3 تا چه اندازه می تواند قدرتمند باشد ، به گفته برخی منتقدان کریتوس قسمت سوم یکی از بهترین شخصیت های بازی های ویدیویی تا به امروز بوده است.

God of War هر چیزهایی را که باعث عالی تر شدن این فرنچایز می شد را در این بازی جای داد و با بردن کریتوس به Mt. Olympus اباعث شکل گیری شاهکار ترین بازی این سری شد.

God of War III با نمره بالای ۹۲ در Metacritic با نمره کاربر ۸.۷  در رتبه چهارم این سری قرار دارد.

۳- God of War II – نمره : ۹۳

بازی های God Of War

معمولاً برای یک بازی محبوب بسیار دشوار است که نسبت به نسخه قبلی خود بهتر یا حداقل در سطح همان باشد ، اما God of War II موفق به انجام این کار می شود ، و به این ترتیب با اضافه کردن خون بیشتر ، کمبو ها و مبارزه زیبا تر و پیشچیده تر باعث لذت بخش تر شدن این بازی شد. کریتوس اکنون خدای واقعی جنگ است ، زیرا او آرس و همه افراد او را کشته است ، اما زئوس به او خیانت می کند و تمام قدرتهای جدید کریتوس را از او می گیرد و باعث می شود کریتوس به گذشته برگردد و اشتباه زئوس را تصحیح کند.

God of War II با نمره ۹۳ در Metacritic و امتیاز ۸.۹ کاربر توانسته است در رتبه سوم این سری قرار بگیرد.

۲- God of War 1 (PS2) – نمره : ۹۴

بازی های God Of War

با اکشن و خشونت فوق العاده ، اولین بازی God of War در PS2 چیزی جز موفقیت نداشت و نظزرات بسیار عالی و مثبتی را از طرف طرفداران و منتقدان دریافت کرد. مجموعه داستان یک جنگجوی سابق اسپارتایی که خدای جنگ ، Ares را به زمین می اندازد ، فقط بدون تجربه کردن و نتیجه گیری از روی موضوع آن،  یک بازی ویدیویی عالی به نظر می رسد ، و توسعه دهندگان استودیوی سانتا مونیکا مشتاق شدند تا ماجراجویی های بیشتری از اساطیر یونان را حول محور کریتوس ارائه بدهند.

همچنین سرنگونی موجودات بدنامی مانند Medusa ، Cyclops و Hydra بازی God Of War را بیش از هر چیزی جذاب و شگفت انگیز می کند .

این بازی با دریافت نمره متاکریتیک ۹۴ توانسته است تا رتبه دوم این سری را به دست بیاورد.

۱- God of War (PS4) – نمره : ۹۴

بازی های God Of War

بازی God Of War (2018) توانست با یک تغییر بسیار اساسی در این سری ، آن را به شاهکار ترین و با کیفیت ترین قسمت این سری تبدیل کند و شخصیتی کاملا جدید از قهرمان محبوب ما یعنی کریتوس را نشان دهد که اینبار به همراه پسرش آرتئوس به ماجراجویی هایش ادامه می دهد.

کل بازی به صورت یک تیکه قابل اجرا است و درواقع هیچ صفحه لودینگ یا قطعی در بازی رخ نمی دهد که این یکی از بزرگترین تغییرات این بازی نسبت به نسخه های قبلی اش به حساب می آید.

این بازی توانست با دریافت نمره ۹۴ و نمره کاربر ۹.۴ در متاکریتیک به بهترین و با کیفیت ترین نسخه این سری تبدیل شود و همچنین یکی از بهترین بازی های کنسول PS4 نیز به حساب می آید .

بازی های God Of War بازی های God Of War بازی های God Of War بازی های God Of War بازی های God Of War بازی های God Of War بازی های God Of War بازی های God Of War بازی های God Of War بازی های God Of War

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *