۰

پره گرین توک (یکی از ۴ هابیت یاران حلقه) ارباب حلقه ها سرزمین میانه

پره گرین توک (یکی از ۴ هابیت یاران حلقه)

سرزمین میانه

پره گرین توک (یکی از ۴ هابیت یاران حلقه) ارباب حلقه ها

پره گرین توک، تنها پسر و وارث پالادین توک دوم، تاین شایر و همسرش اگلانتین بانکز است. او به نام های پیپین، پیپ، ارنیل ای فریانات (امیر هافلینگ ها)، تاین پره گرین اول و رازانور توک هم شنلاخته می شود. نژاد او هابیت و از دوستان نزدیک فرودو بگینز و مریادوک برندی باک است. پیپین سه خواهر بزرگتر از خود به نام های پیرل، پیمپرنل و پروینکا داشت و آن ها در سمیال های (سوراخ هابیتی) بزرگ توک ها و مزعه ی پدرش وایت ول زندگی می کردند.
در زمان سفر فرودو، او با مری نقشه ریخت تا با فرودو همراه شوند. پیپین جوانترین فرد گروه بود و ۲۸ سال سن داشت یعنی به سن بلوغ هابیت ها (۳۳) هم نرسیده بود. او بعد از ریوندل هم با اصرار خود، الروند و گندالف را راضی کرد تا با یاران حلقه همراه شود و حاضر نشد به شایر برگردد. پیپین با یاران حلقه سفر کرد اما در میان راه همراه مری اسیر شد.

چون اورک ها گمان می کردند که حامل حلقه یکی از آن هاست. پیپین برای اینکه دوستانشان بتوانند اورک ها را تعقیب کنند سنجاق الفی خود را روی زمین انداخت و وقتی که زمان را مناسب دید

پره گرین توک

در بریدن طناب هایشان کمک کرد و با مری به داخل جنگل فنگورن رفت. او و مری در آنجا با چوب ریش و انت های دیگر آشنا شدند و با نوشیدن نوشابه های انتی به بلندقدترین هابیت های تاریخ تبدیل شدند (چهار فوت و پنج اینچ). آن دو انت ها را علیه سارومان شوراندند و باعث سقوط آیزنگارد شدند. مدتی در آیزنگارد ماندند و بعد از آن دوستانشان را دوباره ملاقات کردند. وقتی گریمای مار زبان پلان تیر را به سمت آن ها پرتاب کرد، پیپین آن را گرفت و به گندالف داد اما به خاطر کنجکاوی وقتی همه خواب بودند دوباره آن را برداشت. لمس پلان تیر باعث ملاقاتش با سائورون شد. تنها شخصیتی که با سائورون مستقیما صحبت کرد و به خاطر حفظ پیپین از نیروهای سائورون، گندالف او را از دوستانش جدا کرد و با خود به میناس تریت برد. در میناس تریت، پیپین به دنه تور گفت که پسرش بورومیر در دفاع از او کشته شده و به کارگذار گوندور سوگند وفاداری خورد تا در خدمتش باشد. وقتی دنه تور قصد سوزاندن خود و پسرش فارامیر را داشت، پیپین با خبر دادن به گندالف جان فارامیر را نجات داد.
بعد از آن، او با سپاهی به رهبری آراگورن به جنگ حلقه در برابر دروازه ی سیاه موردور رفت و افسر ترولی را کشت اما زیر آن ماند تا زمانی که توسط گیملی نجات داده شد.
بعد از جنگ حلقه او با احترام به خانه برگشت و در شایر نیز نیروهای سارومان را عقب راند تا به همراه مری شهرت و محبوبیتی دو چندان در شایر کسب کند. در سال چهار دوران چهارم و در سن سی و هفت سالگی با دیاموند از لانگ کلیو ازدواج کرد. او بعد از پدرش به مدت ۵۱ سال تاین بود و در سال های آخر با مری، ارباب باک لند به روهان و گاندور سفر کرد. آن ها پس از مرگ در آرامگاه مرذدگان گاندور دفن شدند.
ایفاگر نقش پیپین در فیلم ارباب حلقه ها بیلی_بوید و صدا پیشه ی این شخصیت در انیمیشن ارباب حلقه ها دومینیک_گارد است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *