۳

فکت ترسناک بازی GTA San Andreas

فکت ترسناک بازی GTA San Andreas

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

در بازی gta san andreas دلیل برگشت شخصیت اصلی بازی cj به خانه مرگ مادرش بود . اما باید بدانید که در فرهنگ گنگستر های لوس انجلس در سال های ۱۹۹۸ ، یا همان گنگستر های قدیمی ، اگر یکی از گروه های گنگستر مادر یکی از اعضای گروه مقابل را بکشد ، در واقع اعلام جنگ به تمام معنا کرده است .
چیزی که شما هرگز در بازی نخواهید فهمید و باید این مسعله را یا قبلا میدانستید یا در جایی مطالعه میکردید . سازندگان بازی ، بسیار موشکافانه و بسیار ظریف به این مسعله اشاره کرده اند در حالی که شاید ۸۰ درصد ازبازیکنان این بازی دلیل مرگ مادر و کشتن مادر cj را نمیدانستند.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

” از انجا که در بازی به مرگ مادر cj اشاره میشود و ماجرای قتل اورا تعریف میکنند ، داستان از این قرار است که یک ماشین سبز رنگ یا همان green sabre معروف درحالی که دو نفر از ان به خانه شلیک میکردند مادر cj را به قتل رساندند . این چیزی است که در بازی برای مرگ مادر سی جی بیان شده است . دو نفر از اعضای گروه مخالف با ورود به محله و استتار با ماشین سبز که نماد گروه مقابل بوده است به نزدیکی خانه میروند و مادر سی جی را به قتل میرسانند “

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

شما اگر این بازی را در کنسول پلی استیشن ۲ بازی کنید میتوانید ویدیو ی قتل و فیلم قتل مادر سی جی را مشاهده کنید . زیرا این بازی ابتدا و به صورت اصلی در این کنسول و بعد در کامپیوتر ساخته شد . در این ویدیو شما مشاهده میکنید که یک ماشین سبز رنگ درحالی که دو نفر از اعضای گروه مخالف در ان هستند به سمت خانه شلیک میکنند . یک نفر در حال رانندگی و یک نفر در حال شلیک . این چیزی است که در نگاه اول به صورت سرسری میتوانید مشاهده کنید اما اگر کمی دقت کنید مشاهده میکنید که به جز این دو نفر یک شخص سوم دیگر نیز در داخل ماشین است.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

همانطور که مشاهده میکنید ، یک نفر سیاه پوست پشت روی صندلی عقب نشسته است و درحال تماشای این اتفاق است . شخصی که به نظر یک کلاه سیاه نیز روی سر دارد .

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

بعد از گذراندن چند مرحله از بازی شما به مرحله ای میرسید که افسر مزاحم معروف بازی با خارج کردن ماشین معروف قاتل ، و صحبت کردن با دوستان شما نشان میدهد که دو دوست صمیمی شما در واقع خیانت کار هستندو برای پلیس کار میکنند . اما افسر معروف بازی به جای اینکه به سراغ ryder دوست دوم شما که ان طرف تر درحال سیگار کشیدن باشد برود مستقیم با big smoke صحبت میکند . شخصی که یک کلاه سیاه بر سر دارد و تنها شخصیتی است که این مدل کلاه را روی سر میگذارد.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

 اما نکته ی جالب و ترسناک ماجرای قتل مادر سی جی دیالوگ ابتدایی بازی از big smoke است. خوب به جمله دقت کنید : بعضی چیز ها مارا میخنداند و بعد باعث گریه ما میشوند.

یا غیر از این است که شخصیت big smoke ابتدا و در شروع بازی یک شخصیت خنده دار بود که باعث خنده ما میشد و بعد از انکه فهمیدیم که او خیانت کار است و با پلیس کار میکند ، باعث ناراحتی ما شد ؟ این یعنی خود big smoke در ابتدای بازی به روشنی نشان میدهد که قاتل مادر سی جی است و ما به زودی انرا متوجه میشدیم.

شاید تصور کنید که ممکن است او بدون منظور این جمله را گفته باشد و شخص داخل ماشین قاتل او نباشد . اما اساسی ترین و مهم ترین صحنه های بازی در مورد قتل مادر سی جی که شروع همه چیز است در همان صحنه های ابتدایی به شما نشان داده میشود و کافیست شما فقط آنرا ببینید.

همانطور که مشاهده میکنید big smoke نمیگذارد که سی جی وقت بیشتری را در خانه بگذراند و دست اورا میکشد و با عجله به بیرون میبرد . انگار که در خانه چیزی باشد که سی جی نباید آنرا ان لحظه ببیند . از انجایی که میدانید شما مستقیم از فرودگاه به خانه امده اید و دوستان شما در قبرستان در حال عذاداری برای مادرتان هستند اما تنها کسی که پیش آنها نیست و در خانه شماست big smoke است . شخصی که نه نسبت خونی و خانوادگی به شما دارد و نه هیچوقت وارد خانه ی شما شده اما در ان روز به طرز عجیبی در قبرستان نبود و زودتر از شما درخانه در آشپزخانه بود.

حضور big smoke در خانه ی شما زودتر از انکه شما دران باشید به چه معناست ؟ چرا باید big smoke در خانه شما باشد درحالی که اصلا هیچ نسبتی با شما ندارد و هیچ دلیلی برای حضور او درخانه شما نیست ؟ آیا تصور میکنید او در حال خوردن چیزی در خانه شما بود ؟ خیر…

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

همانطور که مشاهده میکنید او از سمت راست اشپزخانه با چماق به سمت شما حمله میکند.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

اگر شما بعدا به آن قسمت که او آنجا بود و از آنجا یعنی سمت راست آشپزخانه به شما حمله کرد بروید ، مشاهده میکنید که هیچ چیز جز یک میز در آن وجود ندارد . پس او درحال خوردن غذا نبوده است بلکه روی این میز درحال انجام کاری بوده.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

تمام موارد خوراکی و موارد پخت و پز در سمت چپ اشپزخانه هستند.

اما این همه سرنخی نیست که این بازی به شما برای قاتل مادر سی جی شخصیت مورد علاقه شما میدهد . اگر در ابتدای ملاقات big smoke و سی جی خوب دقت کنید ، مشاهده میکنید که big smoke چماقش را به سمت میز پرت میکند . میزی که عکس مادر سی جی انجاست و اگر خوب به صدا گوش کنید ، میفهمید که چماق شیشه و قاب عکس مادر سی جی را خرد میکند و این یک نشانه است.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

و نکته ی ترسناک تر این ماجرا آنجاست که شاید تصور کنید او نمیدانست که چماق را کجا می اندازد ، اما اگر به صورت و سمت و سوی گردن و سر او توجه کنید میبینید که او قبل از پرتاب چماق به خوبی میز را دیده و عکس را روی ان مشاهده کرده است . پس او از روی عمد و نفرت و کینه چماق را روی عکس پرت میکند . البته این کار در واقعیت بعید است اما کارگردان بازی میخواهد به شما کینه و نفرت و بد بودن ذات او را نشان دهد.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

و سرنخ اصلی و ماجرای اصلی و صحنه ی پایانی و اثبات کننده ی ماجرای قاتل بودن big smoke آنجاست که دوربین بازی در صحنه ی آخر این قسمت به سمت قاب عکس مادر سی جی میرود. جایی که چماق روی آن افتاده . این مهم ترین سرنخیست که کارگردان بازی به شما میدهد تا شما بدانید قاتل مادر شما کیست . درست همانند فیلم های هالیوودی که صحنه ی اخر فیلم ها همیشه کل ماجرارا عوض میکند و نشان میدهد.

و در آخر باید به صحنه ای اشاره کرد که big smoke با چماق به یکی از اعضای گروه های مخالف حمله میکند . این یعنی چماق سلاح سرد مورد علاقه ی اوست و نشان اوست . چماق نماد اوست . پس انداختن چماق روی عکس مادر شما و خرد کردن شیشه ی ان به معنای آن است که او همه چیز را درباره مادر و مرگ مادر شما میداند.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

تمام ماجرای این بازی به صورت کاملا موشکافانه و بسیار ظریف طراحی شده است و در واقع تمام ماجرا دور محور شخصیت چاق و به نظر بیگناه این بازی میگردد .از برگشتن شما به این شهر و تمام جنگ هایی که در این شهر رخ داد و تمام قتل ها و ماجراها های این بازی را این شخصیت یعنی big smoke رقم زده است .
و در آخر نکته ای که کمتر کسی به آن توجه میکند و کمتر کسی سراغ آن میرود سوالیست که باید پرسید : چه کسی مادر سی جی را کشت ؟
و جوابی که کارگردان بازی به صورت پازل در خود بازی قرار داده است تا اگر واقعا میخواهید بدانید ماجرا از کجا و از سمت چه کسی شروع شد ، به سوالتان پاسخ بدهید . اما پاسخی که بسیار سخت و معمایی است.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

بسیاری اعتقاد دارند اگر ۵ ساعت کامل در خانه ای که مادر سی جی یعنی خانه خودتان سپری کنید ، ۵ ساعت در دنیای واقعی ، روح مادر سی جی را مشاهده میکنید . از آنجا که روح ها وقتی به دنیا برمیگردند که جنازه شان در عذاب باشد و زیر خاک نباشد ، پس میتوان حدس زد که جنازه ی مادر سی جی همچنان در خانه است . در جایی پنهان که سی جی نمیتواند آنرا پیدا کند.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

و ماجرای جنازه ی مادر سی جی برمیگردد به همان قسمتی که big smoke از آن به سی جی حمله کرد . یعنی سمت راست اشپزخانه . جایی که یک میز درآن قرار دارد . شاید جنازه ی مادر سی جی انجا قطعه قطعه شده باشد . کسی نمیداند که big smoke آن روز در خانه ی سی جی پشت ان میز چه میکرده است و چرا همچنان روح مادر سی جی در این خانه پرسه میزند.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

 اما سوال اینجاست که چه کسی به جای مادر سی جی خاک شده است ؟
از انجا که big smoke با دولت همکاری میکند بعید نیست که دولت همان کاری را بکند که در اخرین نسخه ی بازی gta کرد . یعنی جایگزین کردن یک جنازه با یک جنازه ی دیگر در خاک برای اهداف خودش . پس امکانش بالاست که جنازه ی مادر سی جی در خاک نباشد.

فکت ترسناک از بازی gta san andreas

از آنجا که میدانید افسر معروف این بازی که شمارا بسیار ازار میدهد ، از جنگ بین گروه شما و گروه مخالف سود میکند . هم به شما اسلحه میفروشد و هم به دشمن . پس دلیل کشتن مادر شما در بازی همین است . اینکه مادر شما کشته شود تا اعلام جنگی باشد بین گروه های تبهکار این بازی . و جای که جنگ باشد همیشه دولت سود میکند . پس دلیل کشتن مادر شما شروع جنگی سودمند برای پلیس آن منطقه بوده است.

و بقیه ماجرای بازی که شما از ان خبر دارید .
کل ماجرای این بازی در باره ی سود کردن پلیس از جنگ بین دو گروه خلافکار بود . گروه شما که نماد صلح و سبز هستید و گروه بالاس ها که نماد کراک و فساد هستند . شما مدافع هستید و انها مهاجم و پلیسی که به هردوی شما سود میرساند .

| برای مطالعه فکت و داستان ترسناک بیشتر در کنترل امجی به صفحه آن مراجعه کنید |

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آرمین گفت:

    و وقتی که مرحله اول رو تموم میکنید یعنی از شر اون ماشین بالاس که میخوان سی جی رو بکشن فرار میکنید بادوچرخه، اسموک میگه :هی پسر بیا باهم یه دوری بزنیم…
    نشون میده که سی جی نمیخواد بره خونش
    به این دلیله که شاید چیز هایی باشه که نخواد سی جی اون رو ببینه

    1. CJ گفت:

      و توی یه مرحله ک میرن غذا بخورن ک بالاس حمله میکنه همه شلیک میکنن بجز بیگ اسموک.
      و اولای مرحله سی جی میپرسه مامان چطوری کشته شد باید دربارش حرف بزنیم رایدر میگه بعضیا میگن یه ماشین سبز اینکارو کرده و اسموک سریع بحثو عوض میکنه میگه اره ولی مردم دوست دارن حرف بزنن تو داری درباره نصب لوسانتوس حرف میزنی
      ولی اخرش سی جی قاتلای مادرشو میکشه دیگه؟
      اولیش کِینه دوم رایدر ولی رایدر قاتل مادر سی جی نبود رایدر فقط عاشق خلاف از مواد بودو اسلحه..اسلحه هارو به اسموک میفروخت و اسموک به بالاسا.
      سوم بیگ اسموک و تنپنی تو مرحله اخر میکشتشون

      1. matin.cj گفت:

        به نظر من هر بازی رازای خودشو داره. چرا تمپنی سی جیو ننداخت زندان؟
        چیزی زده بود؟
        چرا پیش بالاسا انداخت یعنی با بالاسا زنده بوده و بیگ میتونست به پایان بد خاطمه بده و با سی جی آشتی کنه یه راز هایی هم هست که میگه سوییت هم دست به زنده موندن تمپنی داده و بعضی ها میگن تمپنی زنده مونده.
        رایدر هم هیچ کاری نکره. با رشوه ی بیگ رایدر کار از فروش اسلحه دراوردو سوییت هم به خاطر سی جی و مامانش به فروش مواد نرفت.

    2. بردیا گفت:

      لابد