۰

معرفی شخصیت زبان سائورون خادم ارباب تاریکی سرزمین میانه

معرفی شخصیت زبان سائورون خادم ارباب تاریکی

زبان سائورون

معرفی شخصیت زبان سائورون خادم ارباب تاریکی سرزمین میانه

«زبان سائورون» يکی از خادمان سائورون و فرستاده‌ی او در پايان دوران سوم بود. او عنوان «نايب باراد-دور» را داشت، چرا که او پیرو سرسخت ارباب حلقه‌ها بود و از نومه‌نوری‌های‌ سیاه بود. ( آن دسته از انسان‌های نومه‌نور که توسط سائورون فاسد و پیرو او گردیدند.)

به عنوان مردی با قامت بلند، زبان _سائورون نيرویی هم‌تراز با دونه‌داين داشت، اما به دامن تاريکی فرو افتاد. اين‌گونه گفته شده که «او زمانی به خدمت برج تاريک درآمد که سائورون نخستين بار (پس از سقوط مورگوت) قيام کرد.»

او در طول دوره‌ی حيات خود افسون‌های بسياری از سائورون فراگرفت و بسياری از نقشه‌های او را می‌دانست. به سبب حيله‌گری و بی‌رحمی‌اش، قدرت و جايگاه او بسيار بالا رفت. به هر روی، خود او نيز نام اصلی‌اش را از ياد برده بود.

زبان سائورون براي زمانی کوتاه در داستان پديدار شد. وقتي که با ارتش غرب گفتگو کرد و به آراگورن و گندالف پیشنهاد کرد که تسليم شوند و پيروزی سائورون در نبرد براي تصاحب سرزمين ميانه را بپذيرند. او علی‌رغم اينکه به عنوان يک قاصد به نزد آراگورن و گندالف آمده بود در گفتگو با آن‌ها از زبانی تلخ و پر از دشنام استفاده کرد. او تلاش کرد که ارتش غرب را بترساند و با نشان دادن زره ميتريل فرودو بگينز آنها را تسليم کند. او به شکلی رفتار کرد که آنها فکر کنند حامل حلقه اسير شده است. زمانی که گندالف پيشنهاد تسليم را نپذيرفت زبان سائرون تمام ارتش باراد-دور را به نبرد با آن‌ها گسیل کرد.

برخلاف فیلم ارباب حلقه‌ها، سرنوشت زبان سائورون هيچ‌کجا ثبت نشده است، اما احتمال دارد که نبرد در مورانون – دروازه‌ی سیاه موردور- کشته شده باشد. اگر زنده مانده باشد احتمالاً يکی از رهبران عقب‌نشینی خادمان سائورون پس از سقوط باراد-دور بوده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *