۰

ننیا یکی از سه حلقه‌ی قدرت الف‌ها سرزمین میانه

ننیا یکی از سه حلقه‌ی قدرت الف‌ها سرزمین میانه

حلقه‌ی قدرت

ننیا، یکی از سه حلقه‌ی قدرت الف‌ها بود. به «حلقه‌ی تزلزل‌ناپذیر» و «حلقه‌ی آب» نیز معروف است، با میتریل ساخته شده و با سنگ سخت سفید تنظیم و ثابت شده است.

حلقه نِنْیا میان سال‌های ۱۵۰۰ تا ۱۵۹۰ دوران دوم به تنهایی توسط کله‌بریمبور در اره‌گیون همراه با دو حلقه‌ی دیگر اِلْف‌ها، ناریا و ویلیا ساخته شد. پس از اینکه کِلِه‌بْریمبور متوجه شد که سائورون حلقه‌ی یگانه را در سال ۱۶۰۰ دوران دوم ساخته، به لوتلورین رفت تا با گالادریل در این مورد مشورت کند. آن‌ها مایل به نابود کردن حلقه‌ها نبودند، بنابراین گالادریل به کِلِه‌بْریمبورِ توصیه کرد که سه حلقه‌ی الف‌ها را پنهان، بلااستفاده و دور از اِرِه‌گیون نگه دارد. کِلِه‌بْریمبورِ به این توصیه عمل کرد و در اولین مرحله ننیا را به گالادریل داد. قدرت این حلقه قلمروی لوتلورین را قدرت و زیبایی بخشید و همچنین تمایل گالادریل به دریا و بازگشت به غرب را افزایش داد.

حلقه‌ای که گالادریل به دست داشت معمولاً قابل رؤیت نبود. در چهاردهم فوریه سال ۳۰۱۹ دوران سوم فرودو بگینز ننیا را در دستان گالادریل دید، زیرا گالادریل نمی‌توانست ننیا را از دید حامل حلقه‌ی یگانه پنهان نگه دارد. سم‌وایز گمجی به گالادریل گفته بود که «من یک ستاره در میان انگشتان تو دیدم.»

قدرت ننیا در حراست، نگهداری و پنهان شدن از شَر بود. پس از نابودی حلقه‌ی یگانه و شکست سائورون، قدرت آن حلقه همراه با حلقه‌های دیگر محو شد و از میان رفت. گالادریل ننیا را با کشتی از بندرگاه‌های خاکستری به غرب همراه خود برد و دو حلقه‌ی دیگر و حاملان آن‌ها نیز را همراهی کرد. با از بین رفتن ننیا، جادو و زیبایی لوتلوریِن نیز کمرنگ شد و به تدریج از بین رفت، تا زمانی که آروِن به آنجا آمد و در سال ۱۲۱ دوران چهارم در همانجا مُرد و آنجا سرانجام متروک و ویران شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *