در حالی که بازیهایی مانند Elden Ring و سایر عناوین From Software اغلب به شما این امکان را میدهند که شخصیتی را از ابتدا بسازید و هم کلاس شروع را انتخاب کنید و هم نحوه ارتقای آن را با بالا رفتن سطح تعیین کنید، Nightreign رویکردی کاملاً متفاوت دارد.
بازیکنان میتوانند یکی از چندین کلاس شخصیتی (که در این بازی “Nightfarers” نامیده میشوند) را پیش از شروع هر مرحله انتخاب کنند. برخلاف سیستم ساخت شخصیت سنتی، هر یک از هشت Nightfarer دارای طراحی و لباسهای منحصربهفردی هستند که قابل تغییر نیستند، و ویژگیهای از پیش تعیینشدهای دارند که با بالا رفتن سطح به طور خودکار افزایش مییابند. برخی از آنها نقشهای کلاسیک مانند جنگجویان، تکاوران و جادوگران را ایفا میکنند، در حالی که برخی دیگر نقشهای تخصصیتری را ارائه میدهند، و هر کدام ویژگیها و سلاحهای خاصی را بر دیگری ترجیح میدهند.
هر Nightfarer همچنین دارای یک توانایی پسیو (Passive Ability) منحصربهفرد، یک مهارت فعال شخصیت (Active Character Skill) و یک هنر نهایی (Ultimate Art) است. هم مهارت شما (سمت چپ) و هم هنر نهایی شما (سمت راست) با دو دایره بزرگ روی HUD شما نمایش داده میشوند که به مرور زمان پر میشوند و در این مرحله میتوانند برای کمک به تیم شما فعال شوند.
کدام کلاس را باید انتخاب کنید؟
در Elden Ring: Nightreign، آموزش کوتاهی را با کلاس Wylder آغاز خواهید کرد و بلافاصله پس از آن میتوانید از شش Nightfarer انتخاب کنید (و دو تای دیگر نیز کمی بعد باز میشوند). متوجه خواهید شد که هر کلاس نقش خاصی را ایفا میکند، که میتواند به شما در تصمیمگیری برای تمرکز بر روی کدام کلاس شخصیتی کمک کند – البته شما باید آزادانه و اغلب اوقات آزمایش کنید!
شما در Elden Ring: Nightreign کدام کلاس Nightfarer را بازی میکنید؟
- وایدر (Wylder): اگر میخواهید روی قدرت تهاجمی نزدیکبرد با تحرک بالا تمرکز کنید، انتخاب Wylder را در نظر بگیرید.
- گاردین (Guardian): اگر میخواهید نقش دفاعیتری در مبارزات نزدیک داشته باشید تا از تیم خود محافظت و حمایت کنید، Guardian را انتخاب کنید.
- ریدر (Raider): اگر ترجیح میدهید شخصیتهای نزدیکبرد شما ضربات را جذب کنند در حالی که در ازای آن آسیب زیادی وارد میکنند، Raider را امتحان کنید.
- اگزکیوتر (Executor): اگر میخواهید در مبارزات تک به تک با استفاده از پاریهای (دفع حملات) با زمانبندی دقیق شبیه Sekiro برتری پیدا کنید، Executor را انتخاب کنید.
- ریکلوس (Recluse): اگر میخواهید در استفاده از جادو و سحر و جادوهای حمایتی از خط عقب برتری پیدا کنید، Recluse را امتحان کنید.
- دوشس (Duchess): اگر یک مبارز نزدیکبرد چابک و چالشبرانگیز را ترجیح میدهید که بر فریب و استراتژی تمرکز دارد، Duchess را بررسی کنید.
- روننت (Revenant): اگر یک کلاس پیچیده را تسلط پیدا کنید که میتواند با طلسمها و ارواح قابل احضار از متحدان حمایت کند، ممکن است بخواهید خود را با Revenant آزمایش کنید.
وایدر (Wylder)
- سلامتی پایه (Base HP): ۲۴۰
- امتیاز قدرت (Base FP): ۶۵
- توانایی پایه (Base Stamina): ۵۴
- ویژگیهای مورد علاقه (Favored Attributes): قدرت (Strength)، چابکی (Dexterity)
- سلاحهای مورد علاقه (Favored Weapons): شمشیرهای بزرگ (Greatswords)
وایدر یک “همه کاره” آسیبرسان است که میتواند به تنهایی یا در گروه عالی عمل کند، و بیشتر به وارد کردن حملات طاقتفرسا برای سرنگون کردن و بیحس کردن دشمنان و عمل کردن به عنوان پیشتاز با حرکت سریع خود میپردازد.
توانایی پسیو: حس ششم (Sixth Sense)
- به وایدر اجازه میدهد تا یک بار از مرگ فرار کند. در ضربهای که به طور معمول کشنده خواهد بود، وایدر به طور خودکار به عقب جاخالی میدهد تا از آسیب دیدن جلوگیری کند. این توانایی تنها پس از احیا از مرگ یا عبور از یک Site of Grace بازیابی میشود.
مهارت شخصیت: چنگالشات (Claw Shot)
- وایدر میتواند از چنگال قلابدار تعبیهشده در دستکش خود برای چسبیدن به دشمنان کوچک و کشیدن آنها به سمت خود، یا سر خوردن به سمت دشمنان بزرگتر – و حتی زمین برای افزایش سرعت حرکت استفاده کند. برخی از Relicها حتی میتوانند به شما یک حمله دنبالهای بدهند.
هنر نهایی: نیزه حملهای (Onslaught Stake)
- هنر نهایی وایدر، هوکشات را به یک توپ بازویی با یک نیزه آهنی تبدیل میکند که میتواند برای وارد کردن آسیب عظیم شارژ شود و دشمنان را برای چند لحظه بیحس کند.
گاردین (Guardian)
- سلامتی پایه (Base HP): ۲۸۰
- امتیاز قدرت (Base FP): ۵۵
- توانایی پایه (Base Stamina): ۶۰
- ویژگیهای مورد علاقه (Favored Attributes): قدرت (Strength)، استقامت (Endurance)
- سلاحهای مورد علاقه (Favored Weapons): هالبردهای (Halberds)، نیزهها (Spears)
گاردین به عنوان یک “تانک” عالی عمل میکند تا توجه دشمنان را جلب کند، در حالی که از سپرها (و بالهای بزرگ خود) برای کاهش آسیب و پاکسازی خطرات مضر برای گروه استفاده میکند.
توانایی پسیو: محافظ فولادی (Steel Guard)
- هنگام استفاده از سپر، گاردین هنگام دفاع (نگه داشتن L1 یا LB)، حرکت در هر جهت و ضربه زدن به دکمه جاخالی (Circle یا B)، افزایش تقویت دفاع و کاهش آسیب را به دست میآورد. هنگام استفاده از Steel Guard، استقامت شما به آرامی تخلیه میشود و سرعت به شدت کاهش مییابد، اما گاردین قادر خواهد بود حملاتی را که به طور معمول او را گیج میکنند، مسدود کند، در حالی که حتی اثرات برخی از انباشتگیها را کند میکند.
مهارت شخصیت: گردباد (Whirlwind)
- گاردین میتواند از بالهای خود برای ایجاد یک گرداب خیرهکننده برای قطع کردن دشمنان در نبرد استفاده کند – حتی دشمنان کوچکتر را به هوا پرتاب کند – و همچنین میتواند میاسمهای خطرناک مانند سم یا مرگمیر را در منطقه از بین ببرد. وزش باد همچنین میتواند پرتابههای کوچک ورودی را منحرف کند.
هنر نهایی: بالهای رستگاری (Wings of Salvation)
- هنر نهایی گاردین به او اجازه میدهد تا به ارتفاعات پرواز کند و برای آسیب عظیم به زمین بکوبد، و آسیب زیادی در یک منطقه وسیع وارد کند، در حالی که تواناییهای دفاعی را نیز افزایش میدهد و به متحدان نزدیک با نگه داشتن سلاح خود در زمین پس از ضربه، آسیبناپذیری محدود میدهد. ضربه آسیبرسان عظیم همچنین میتواند به سرعت متحدان سقوطکرده را در صورت نیاز احیا کند.
آیرونآی (Ironeye)
- سلامتی پایه (Base HP): ۲۰۰
- امتیاز قدرت (Base FP): ۵۵
- توانایی پایه (Base Stamina): ۵۶
- ویژگیهای مورد علاقه (Favored Attributes): چابکی (Dexterity)، استقامت (Endurance)
- سلاحهای مورد علاقه (Favored Weapons): کمانها (Bows)، کمانهای صلیبی (Crossbows)
آیرونآی یک قاتل است که در بهرهبرداری از نقاط ضعف از نزدیک و سپس شلیک سیلی بیپایان از تیرها از دور برای از هم پاشیدن دشمنان تخصص دارد و قادر به انجام حملات زرهشکن است. با تیرهای نامحدود، آیرونآی بهترین عملکرد را در حمله از فاصله دور دارد تا آسیب ثابت را حفظ کند در حالی که متحدان دیگر دشمنان شما را مشغول نگه میدارند.
توانایی پسیو: چشم عقاب (Eagle Eye)
- سطح Item Discovery را برای Ironeye افزایش میدهد، و به شما شانس بیشتری برای یافتن آیتمهای بهتر هنگام غارت اجساد و باز کردن صندوقچهها میدهد.
مهارت شخصیت: علامتگذاری (Marking)
- یک مهارت سریع که Ironeye را به جلو میفرستد تا یک برش سریع با خنجر خود انجام دهد، و یک نقطه ضعف را آشکار میکند که به همه مهاجمان اجازه میدهد آسیب بیشتری وارد کنند، که در نهایت میتواند حریف را با آسیب پایدار کافی گیج کند.
هنر نهایی: شلیک تکی (Single Shot)
- آسیبناپذیری موقت را اعطا میکند، در حالی که Ironeye کمان خود را میگذارد تا یک تیر قدرتمند شلیک کند که میتواند از اشیاء عبور کند و هر دفاعی را سوراخ کند، با یک موج شوک که میتواند دشمنان کوچکتر را در مجاورت ضربه از هم بپاشد.
دوشس (Duchess)
- سلامتی پایه (Base HP): ۲۲۰
- امتیاز قدرت (Base FP): ۷۵
- توانایی پایه (Base Stamina): ۵۴
- ویژگیهای مورد علاقه (Favored Attributes): چابکی (Dexterity)، پنهانکاری (Arcane)، هوش (Intelligence)
- سلاحهای مورد علاقه (Favored Weapons): خنجرها (Daggers)، شمشیرهای شمشیرزنی (Thrusting Swords)، عصاها (Staves)
دوشس ممکن است شبیه یک کلاس “سرکش” ساده به نظر برسد اما دارای ترفندهای بسیار هوشمندانهای برای افزایش آسیب با استفاده هوشمندانه از زمانبندی و پنهانکاری است. او حملات و فرارهای فوقالعاده سریعی دارد، اما کلید واقعی بزرگی او در تسلط بر استفاده از مهارت خود برای به حداکثر رساندن خروجی آسیب تیم شما در انفجارهای بزرگ است.
توانایی پسیو: ثبات باشکوه (Magnificent Poise)
- دوشس از حرکات چابک بهره میبرد و قادر است هنگام حمله یا جاخالی دادن، به دورتر برسد و حتی میتواند به سرعت پشت سر هم حرکات جاخالی سریع انجام دهد. استقامت از این حملات و جاخالیها به شدت کاهش مییابد.
مهارت شخصیت: صحنهسازی مجدد (Restage)
- دوشس یک توانایی سریع دارد که زمان را دستکاری میکند و چند ثانیه آخر آسیب وارد شده به دشمن را “بازپخش” میکند، همانطور که توسط یک شبح سفید از هدف دیده میشود، و دشمن را مجبور میکند تا آن آسیب را دوباره از هر منبعی دریافت کند.
هنر نهایی: فینال (Finale)
- هنر نهایی دوشس، او و هر Nightfarer نزدیک دیگری را در یک روکش پنهانکاری میپوشاند. این باعث کاهش شدید تهدید از دشمنان فعال میشود و به شما امکان میدهد تا از دشمنانی که اکنون نمیتوانند شما را ببینند، عبور کرده و حمله پنهانکاری کنید، یا فضای تنفس برای سازماندهی مجدد و بهبودی در امنیت نسبی به دست آورید.
ریدر (Raider)
- سلامتی پایه (Base HP): ۲۶۰
- امتیاز قدرت (Base FP): ۵۵
- توانایی پایه (Base Stamina): ۶۰
- ویژگیهای مورد علاقه (Favored Attributes): قدرت (Strength)، بنیه (Vigor)
- سلاحهای مورد علاقه (Favored Weapons): چکشهای بزرگ دو دستی (Two-Handed Greathammers)، سلاحهای عظیم (Colossal Weapons)
ریدر دفاع را فدای نیروی غالب میکند و قادر است آسیبهای ورودی را برای وارد کردن ضربات قوی که حتی قویترین حریفان را از تعادل خارج میکند، کاهش دهد. پیشبینی حملات ورودی کلید نه تنها بقا بلکه پیشرفت است، و همچنین مدیریت استقامت برای ادامه فشار بر دشمنان برای گیج شدن.
توانایی پسیو: عزم مبارز (Fighter’s Resolve)
- یک ویژگی پسیو که به هر آسیب ورودی اجازه میدهد تا به نوبه خود مهارت شخصیت ریدر را تقویت کند و از افتادن یا گیج شدن آنها هنگام تلافی جلوگیری میکند.
مهارت شخصیت: تلافی (Retaliate)
- به ریدر اجازه میدهد تا حالت تلافی به خود بگیرد – جذب آسیب آنها را به شدت افزایش میدهد و سپس یک حمله نزدیکبرد قوی انجام میدهد که میتواند حریفان را گیج کند. هرچه آسیب بیشتری در حالی که حالت به طور خلاصه فعال است وارد شود، آسیب بیشتری وارد خواهد شد و حتی میتواند به ریدر اجازه دهد تا از یک ضربه کشنده معمولی در صورت زمانبندی صحیح، جان سالم به در ببرد.
هنر نهایی: ستون توتمی (Totem Stela)
- یک حرکت ویژه که یک گوه کوچک را به زمین میکوبد و باعث میشود یک سنگ قبر مربعی غولپیکر به طور فوری از زمین زیر بیرون بزند و آسیب زیادی به هر چیزی در نزدیکی وارد کند، که میتواند به احیای متحدان کمک کند و تواناییهای ریدر را در نزدیکی به طور موقت افزایش دهد.
معرفی تمام بازیهای FromSoftware و تأثیر آنها بر صنعت گیم
روننت (Revenant)
- سلامتی پایه (Base HP): ۲۰۰
- امتیاز قدرت (Base FP): ۸۰
- توانایی پایه (Base Stamina): ۵۴
- ویژگیهای مورد علاقه (Favored Attributes): ایمان (Faith)، پنهانکاری (Arcane)، ذهن (Mind)
- سلاحهای مورد علاقه (Favored Weapons): مهرابهای مقدس (Sacred Seals)، عصاها (Staves)
روننت یک شخصیت کنجکاو و پیچیده است که بسیار شکننده است و به راحتی به بازیابی FP دسترسی ندارد، و باید به جای آن به احضار ارواح به عنوان عوامل حواسپرتی برای جلوگیری از تهاجم دشمن، در حالی که با طلسمها به متحدان خود کمک میکند، تکیه کند. تسلط بر او به شهود دقیق برای دانستن اینکه کدام یک از “خانواده” خود را چه زمانی احضار کند، و حفظ تمرکز دشمن از او برای اجازه دادن به او برای حمله با جادوهای دوربرد یا زنده نگه داشتن بقیه تیم نیاز دارد.
توانایی پسیو: مردهگرایی (Necromancy)
- روننت دارای توانایی منحصربهفردی برای احیای هر دشمنی است که او ضربه مرگبار را به آن وارد میکند، به عنوان یک روح موقت، و تمام تواناییهای آنها را برای مدت محدودی حفظ میکند، و میتواند برای هجوم و حواسپرتی دشمنان در صورت انبوه شدن به تعداد زیاد استفاده شود.
مهارت شخصیت: احضار روح (Summon Spirit)
- مهارتی که میتواند در هر زمان برای بیرون کشیدن یک چنگال استفاده شود، روننت میتواند یکی از سه روح متفاوت ماندگار را برای دفاع از خود احضار کند: یک Page چابک، یک Pumpkinhead قدرتمند، و یک نیمتنه اسکلت عظیم اما ثابت. “خانواده” روننت را میتوان به دلخواه احضار و خارج کرد، و هنگامی که در حال حاضر فعال نیستند، سلامتی خود را بازسازی میکنند.
هنر نهایی: راهپیمایی جاودانه (Immortal March)
- یک توانایی حمایتی بزرگ که به روننت اجازه میدهد تا خود و متحدانش را برای مدت محدودی از ضربه خوردن ناتوان کند، در حالی که هر متحد سقوطکردهای را احیا میکند. راهپیمایی جاودانه همچنین قدرت احضار روح انتخاب شده او را افزایش میدهد و به آنها یک حمله ویژه جدید اما موقت میدهد.
ریکلوس (Recluse)
- سلامتی پایه (Base HP): ۲۰۰
- امتیاز قدرت (Base FP): ۸۰
- توانایی پایه (Base Stamina): ۵۴
- ویژگیهای مورد علاقه (Favored Attributes): هوش (Intelligence)، پنهانکاری (Arcane)، ذهن (Mind)
- سلاحهای مورد علاقه (Favored Weapons): عصاها (Staves)، مهرابهای مقدس (Sacred Seals)
ریکلوس جادوگر اختصاصی گروه است که در وهله اول بر طلسمزنی برای حمایت از سایر Nightfarerها از خط عقب تمرکز دارد. آنها میتوانند از تواناییهای خود برای تغییر مسیر نبرد و همچنین کمک به متحدان برای بازیابی سلامتی و تمرکز با علامتگذاری استراتژیک دشمنان برای حمله متحدان استفاده کنند. خاص Recluse توانایی تشخیص باقیماندههای میل عنصری روی دشمنان آسیبدیده از حملات خاص است که میتواند جمعآوری شود تا تواناییهای او را تامین کند.
توانایی پسیو: دفاع عنصری (Elemental Defense)
- ریکلوس میتواند باقیماندههای میل را عمدتاً روی دشمنانی که با اثرات عنصری آسیبرسان هدف قرار گرفتهاند، کشف کند. هنگام جمعآوری (Y+LT یا Triangle+L2)، باقیمانده FP را بازیابی میکند و باقیمانده را برای استفاده در یک کوکتل جادویی ذخیره میکند.
مهارت شخصیت: کوکتل جادویی (Magic Cocktail)
- ریکلوس میتواند از توانایی پسیو خود برای جذب باقیمانده عنصری از میلهای حملهای که به حریفان آسیب رساندهاند، از جمله آتش، جادو، رعد و برق و مقدس، استفاده کند. پس از جذب سه عنصر، او میتواند آنها را به عنوان یک طلسم کوکتل با آسیب بالا و بهرهبرداری از میل آزاد کند. ترکیب میلها بر روی نوع کوکتل استفاده شده تأثیر میگذارد.
هنر نهایی: آهنگ خونروح (Soulblood Song)
- هنر نهایی ریکلس، اهداف نزدیک را با نشانههای خون علامتگذاری میکند، به طوری که هر حملهای که توسط یک Nightfarer (از جمله متحدان شما) انجام شود، هم HP و هم FP را برای همه افراد درگیر بازیابی میکند. ریکلس نیز در حین انجام این ذکر خون ممنوعه در برابر آسیب مصون است.
اگزکیوتر (Executor)
- سلامتی پایه (Base HP): ۲۲۰
- امتیاز قدرت (Base FP): ۵۵
- توانایی پایه (Base Stamina): ۵۴
- ویژگیهای مورد علاقه (Favored Attributes): چابکی (Dexterity)، پنهانکاری (Arcane)
- سلاحهای مورد علاقه (Favored Weapons): کاتاناها (Katanas)
اگزکیوتر یکی از شخصیتهای منحصربهفردتر است و یک سلاح ثانویه خاص حمل میکند که به او اجازه میدهد پاریهای (دفع حملات) با زمانبندی عالی انجام دهد و سپس ضدحملات خیرهکنندهای را آزاد کند، و او را در برابر حریفان منفرد به طرز باورنکردنی قدرتمند میکند – و همچنین یک غافلگیری وحشیانه در آستین خود دارد.
توانایی پسیو: سرسختی (Tenacity)
- اگزکیوتر به طور خودکار افزایش موقتی در حمله و بازیابی استقامت خود دریافت میکند هر زمان که از هر وضعیت نامطلوبی بهبود یابد. این شامل لحظه خونریزی یا جنون، و همچنین لحظهای که سایر وضعیتهای نامطلوب مانند سم دیگر بر اگزکیوتر تأثیر نمیگذارند، میشود.
مهارت شخصیت: شمشیر نفرین شده (Cursed Sword)
- یک مهارت منحصر به فرد که میتواند در هر زمان به کار گرفته شود، به اگزکیوتر اجازه میدهد یک کاتانای خاص را بیرون بکشد در حالی که یک حالت کند و عمدی به خود میگیرد. در این حالت، میتوانید دکمه پاری (L1/LB) را فشار دهید تا هر حمله ورودی را به طور کامل و با سرعت بیشتری نسبت به بلوکهای عادی دفع کنید. پس از چندین دفع موفقیتآمیز، تیغه درخشان میشود و به شما اجازه میدهد با یک برش قدرتمند با فشار دادن دکمه Weapon Skill (L2/LT) که اغلب میتواند اکثر حریفان را گیج کند، ضدحمله کنید. این اثر میتواند با خروج از حالت حفظ شود و تا زمانی که Weapon Skill استفاده نشود، باقی خواهد ماند.
هنر نهایی: جنبههای بوته آزمایش: هیولا (Aspects of the Crucible: Beast)
- به اگزکیوتر اجازه میدهد تا به طور موقت شکل یک هیولای Crucible عظیم را به خود بگیرد. در این شکل، اگزکیوتر حملات سبک و سنگین جدیدی برای هدف قرار دادن طیف وسیعتری از اهداف دارد، اما همچنین Ultimate Art Gauge آنها را تخلیه میکند. این شکل حتی دارای Weapon Skill خاص خود در قالب یک ضربه عظیم است که به طور فوری بقیه Ultimate Art Gauge را خالی میکند. هشدار – در حالی که استفاده از Ultimate Art به شما یک درمان کامل رایگان میدهد، همچنان میتوانید در این شکل آسیب ببینید.
نظرات کاربران