۰

معمای رازآلود و اسرارآمیز مثلث میشیگان

مثلث میشیگان

معمای رازآلود و اسرارآمیز مثلث میشیگان


مثلث میشیگان، مثلی جغرافیایی واقع در دریاچه‌ی میشیگان است. این ناحیه نیز شاهد حوادث رمزآلود زیادی بوده است که مهم‌ترین آن ها عبارتند از:

کاپیتان دونر: در ۲۸ آوریل ۱۹۳۷، کاپیتان جرج دونر در حال حرکت از بندر ایری در پنسیلوانیا به سمت ویسکونسین در واشنگتن بود و مجبور بود تا از این مثلث عبور کند. کاپیتان در میان راه برای استراحت به کابین می‌رود و از کمک‌کاپیتان می‌خواهد تا کشتی را کنترل کند و زمانی که به مقصد نزدیک شدند او را از خواب بیدار کند. بعد از سه ساعت زمانی که کمک‌کاپیتان برای بیدار کردن دونر، به کابین رفت وی را پیدا نکرد. جستجوهای زیاد در عرشه نیز بی‌نتیجه بودند و اثری از کاپیتان دونر دیده نشد.

پرواز ۲۵۰۱: در ژوئن ۱۹۵۰، پرواز ۲۵۰۱ خطوط هوایی شمال‌غرب، در حال پرواز از نیویورک به مینیاپلیس توسط کاپیتان باتجربه، رابرت لیند به همراه ۵۸ مسافر بود. بدلیل آب‌ و هوای بد، کاپیتان مجبور به تغییر مسیر و پرواز بر فراز دریاچه‌ی میشیگان شد. حوالی نیمه‌شب کاپیتان لیند بدون اعلام دلیلی مشخص خواستار کم کردن ارتفاع از ۳۵ هزار به ۲۵ هزار پا شد، که این درخواست رد شد و این آخرین ارتباط با پرواز ۲۵۰۱ بود.

با اینکه منابع مختلف اخبار متفاوتی از پیدا شدن بازمانده‌ی این هواپیما می‌دهند (از پیدا شدن قطعه‌ای کوچک تا اینکه اصلا بازمانده‌ا‌ی از هواپیما یافت نشده است)، آنچه که مسلم است هواپیما به دریا سقوط کرده است. نکته‌ی عجیب این است که هواپیما در سلامت کامل و در دستان مطمئن کاپیان لیند بوده است، اما عجیب‌تر اینکه با وجود جستجوهای سالانه، تاکنون هیچ‌یک از اجساد مسافران یا کاپیتان هواپیما یافت نشده‌اند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *