۰

۱۰ تا از بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از ۱۵ اپیزود

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از ۱۵ اپیزود

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از ۱۵ اپیزود

در دنیای انیمه، این بسیار معمول است که یک سریال یک فصل ۱۰ تا ۱۵ قسمتی داشته باشد، هرچند مانعی ندارد، برخی از بهترین انیمه ها ۱۵ قسمت یا کمتر هستند. این مجموعه‌های کوتاه معمولاً، اگرچه نه همیشه، تا پایان فصل کامل می‌شوند. از آنجایی که ریسک سرمایه گذاری در سریال های ۱۲ قسمتی بسیار کمتر از سریال های ۲۲ تا ۲۶ قسمتی است، این انیمه های کوتاهتر اغلب می توانند کمی عجیب تر باشند و به سرزمینی بپردازند که انیمه های طولانی تر ممکن است از پذیرفتن آن ترس داشته باشند. اینها همچنین بر اساس مانگای مبهم‌تر هستند، یا در عوض سریال‌های انیمه‌ای اصلی هستند که اصلاً منبعی ندارند.

برخی از بهترین سریال های انیمه ۱۵ قسمتی یا کمتر و برخی بسیار کمتر از ۱۵ قسمت هستند، بنابراین مقایسه آنها با یکدیگر کمی دشوار است. با این حال، این سریال‌ها باید آنقدر خوب می‌بودند که در میان یک بازار شلوغ برجسته شوند. در ادامه با معرفی ۱۰ تا از بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از ۱۵ اپیزود با کنترل امجی همراه باشید.

انیمه Afro Samurai

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از ۱۵ اپیزود

یک مجموعه انیمه کمیاب با قهرمان سیاهپوست، افرو سامورایی یک سریال پنج قسمتی است و پس از آن یک فیلم، که هنوز هم آن را به یکی از کوتاه ترین های این لیست تبدیل می کند. افرو سامورایی از شخصیت اصلی پیروی می کند که در تلاش برای دستیابی به “سربند شماره یک” است، که یکی را به عنوان قوی ترین در این سرزمین مشخص می کند و گفته می شود که قدرت بیشتری را ارائه می دهد. دارنده هدبند شماره یک فقط می تواند توسط صاحب شماره دو، که افرو سامورایی دارد، به چالش بکشد، اما شماره دو می تواند توسط هر کسی به چالش کشیده شود، و او را به هدفی برای هر کسی که جاه طلب یا کینه ای دارد تبدیل می کند. مالک فعلی هدبند شماره یک مردی است که پدر افرو سامورایی را کشت، بنابراین انتقام نیز نقش مهمی در سریال دارد. آفرو سامورایی با اکشن‌های ترسناک همراه است و برای کسانی که به دنبال چیزی هیجان‌انگیز هستند، عالی است.

انیمه Eden of the East

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

در انتهای دیگر طیف، Eden of the East یک سریال بسیار ژاپنی است، اگرچه داستان آن در ایالات متحده آغاز می شود. Eden of the East، ساکی، دانشجوی ژاپنی را دنبال می‌کند که در حال تور واشنگتن دی سی است، وقتی مردی مبتلا به فراموشی در مقابل کاخ سفید از خواب بیدار می‌شود، اسلحه، تلفن همراه و چیزهای دیگری در دست دارد. مردی که با نام آکیرا شناخته می‌شود، به نظر می‌رسد در میان نوعی توطئه بزرگ و بی‌معنی قرار دارد و ساکی، که به او کمک کرد فرار کند. این سریال در ۱۱ قسمت پخش شد و دو دنباله فیلم داشت که تقریباً برابر با ۱۵ قسمت بود.

انیمه Baccano!

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

باکانو! مجموعه‌ای پیچیده است که چندین خط داستانی را دنبال می‌کند که در چندین دوره زمانی رخ می‌دهد: ۱۹۳۰، ۱۹۳۱، و ۱۹۳۲. داستان به شیوه‌ای غیرعادی روایت می‌شود، با صحنه‌هایی خارج از نظم به بیننده نشان داده می‌شود، همه در حالی که بین سه خط داستانی پرش می‌کنند. دوره های زمانی جداگانه ممکن است به نظر بی نظم به نظر برسد، اما باکانو! به طرز فوق‌العاده‌ای خوب از عهده آن برمی‌آید، و بینندگان را روی هر سه خط داستانی نگه می دارد زیرا ممکن است شخصیت‌ها از یکی به دیگری منتقل شوند. این سریال در ۱۳ قسمت پخش شد، که واقعاً تمام آن چیزی است که واقعا به آن نیاز دارد، اما ۳ اپیزود OVA وجود دارد که همه چیز را قطعی‌تر به پایان می‌رساند.

انیمه Paranoia Agent

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

تنها سریال تلویزیونی ساخته‌شده توسط کارگردان افسانه‌ای انیمه ساتوشی کن، Paranoia Agent، در ابتدا دو کارآگاه را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند راز لیل اسلاگر را کشف کنند. به نظر می رسد لیل اسلاگر کودکی است که با چوب بیسبال خم شده روی اسکیت سوار می شود و مردم را در خیابان ها می زند، اما این موارد ظاهراً تصادفی و همیشه زمانی که قربانی احساس می کند در گوشه و کنار است اتفاق می افتد. در درجه اول یک سریال هیجان انگیز، اتفاق می افتد نیز سهم خود را در طنز و نقد فرهنگی در ۱۳ قسمت نشان داده است، که یکی از محورهای آن «کاتفیکیشن» ژاپن است که توسط شخصیت هلو کیتی مارومی نمایش داده می شود.

انیمه Erased

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

Erased یک معمای قتل در سفر در زمان است که بینندگان را در تمام طول مدت نگران می کند. قهرمان آن، ساتورو، مردی بالغ است که به سختی به عنوان یک مانگاکا کار می کند، و همچنین با این قدرت که بارها و بارها زمان را به عقب برگرداند، نفرین شده است تا زمانی که بتواند هر بدجنسی وحشتناکی را که در شرف وقوع است پیدا کند و متوقف کند. در یکی از این موارد، قدرت ساتورو، معروف به “Revival”، پس از کشف این که مادرش به قتل رسیده است، روی آن قفل می شود. با این حال، این بار، ساتورو به دوران کودکی‌اش فرستاده می‌شود، بدون اینکه فکر کند چه چیزی را باید درست کند و هیچ کمکی برای انجام آن کار ندارد. نجات یک همکلاسی کشته شده او ممکن است کلید نجات مادرش باشد، اما یک بچه با خاطرات یک مرد معمولی چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟ در حالی که برخی از طرفداران با پایان سریال مخالف هستند، ۱۲ قسمت Erased قطعا طرفدارانی را درگیر خواهد کرد.

انیمه FLCL

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از ۱۵ اپیزود

انیمه اصلی FLCL داستان بلوغ نائوتای جوان را روایت می کند، زیرا او باید احساسات خود را در مورد خروج برادرش از کشور به آمریکا و دختری که ول کرده است، کنترل کند. البته به این سادگی نیست. هاروکو، زنی عجیب از فضا، با موتور وسپا او را زیر می کند و هیچ چیز هرگز مثل قبل نیست. FLCL اولین کار استودیو Gainax بعد از Neon Genesis Evangelion بود، و به راحتی می توان فهمید که چگونه این سریال راهی برای خالی شدن و تفاوت پس از چنین اثر تاریکی بود. FLCL به طرز ماهرانه ای به بسیاری از مسائل مربوط به بزرگ شدن و اینکه چقدر گیج کننده است رسیدگی می کند، و ۶ قسمت کوتاه آن دارای برخی از بهترین موسیقی های هر موسیقی متن انیمه ای است که تا کنون داشته است.

انیمه Serial Experiments Lain

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

Serial Experiments Lain یک سریال معمایی روان‌شناختی تاریک است که همه چیز را از تئوری‌های توطئه تا بیگانگان گرفته تا هوش مصنوعی در اینترنت مورد بررسی قرار می‌دهد و همه از دید جوان و ساده لوح Lain روایت می‌شود. این سریال با همکلاسی Lain شروع می شود که خود را با پریدن از یک ساختمان به قتل رسانده است، اما به زودی همه در مدرسه ایمیلی از دانش آموز مرده دریافت می کنند که ادعا می کند او هنوز در Wired – نسخه اینترنت آنها – زنده است. Lain در یک دنیای سایبرپانکی دهه ۹۰ برای کشف این راز غوطه ور می شود و به زودی متوجه چند افشاگری دیوانه کننده در مورد خودش می شود. سریال Experiments Lain تنها در سیزده قسمت روایت می‌شود، اما هر قسمت احتمالا طرفداران را از داستان های عجیب و غریب به هیجان می‌آورد.

انیمه Cyberpunk Edgerunners

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

Cyberpunk Edgerunners یک انیمه اسپین آف از بازی ویدیویی Cyberpunk 2077 است و تنها در ۱۰ قسمت پخش می شود. این سریال پر از استعداد های فوق‌العاده است و حتی برای کسانی که معمولاً اهل سایبرپانک نیستند، آن را به یک تجربه سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند. داستان در مورد دیوید مارتینز، دانش آموز یک مدرسه خصوصی عالی است که مادرش به طور ناگهانی می میرد و چیزی برای او باقی نمی گذارد. هیچ چیز، به جز یک تکه فناوری سایبورگ که می تواند او را به یک ماشین کشتار تبدیل کند. دیوید با لوسی، یک نترونر که با دنیای زیرزمینی جنایتکار ارتباط دارد، قرار می گیرد و او را با رویای زندگی در ماه جذب می کند. این سریال مملو از صحنه های اکشن است و وقتی صحبت از خشونت به میان می‌آید چیزی را از خود باز نمی‌دارد.

انیمه Puella Magi Madoka Magica

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

Madoka Magica با داستان تاریک، پس از اکران در سال ۲۰۱۱، کل ژانر Magical Girl را تغییر داد. صحبت در مورد مادوکا بدون ارائه اسپویلرهای زیاد واقعاً سخت است، اما کافی است بگوییم که زندگی به عنوان یک دختر جادویی کاملاً شبیه Cardcaptor Sakura یا Sailor Moon نیست. دشمنانی که دختران با آنها می جنگند، معروف به Witches، خلاقیت های عجیبی هستند که در بعضی مواقع حال و هوای واقعا سورئال نمایش می دهند. در تنها ۱۲ قسمت، ساختار داستان به گونه‌ای است که هر دسته از سه اپیزود، یک مینی آرک برای خود ایجاد می‌کند، و آن را برای تماشای چند قسمت در یک زمان مناسب می‌سازد.

انیمه SSSS.Gridman

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از 15 اپیزود

بهترین سریال های انیمه ای با کمتر از ۱۵ اپیزود

اقتباسی از سریال لایو اکشن توکوساتسو Ultraman، انیمه SSSS.Gridman یک سریال در همان ژانر است، اما این بار، به صورت انیمیشن شده است. یوتا هیبیکی یک روز بدون هیچ خاطره ای از خواب بیدار می شود و در حالی که سعی می کند تا جایی که می تواند به طور عادی زندگی خود را ادامه دهد، به زودی متوجه غول کایجو می شود که فراتر از مرزهای شهر کمین کرده است. یوتا متوجه می‌شود که می‌تواند با استفاده از یک کامپیوتر خاص، یک “Hyper Agent” معروف به گریدمن را فعال کند، که او را جذب می‌کند و به اندازه کافی بزرگ می‌کند تا با کایجو مبارزه کند. با این حال، داستان واقعاً در مورد یوتا نیست، بلکه در مورد دشمن او و موقعیت پیچیده او در این جهان است.

مانند مادوکا، گفتن بیش از حد بدون وارد شدن به اسپویلر دشوار است، اما این سریال ۱۲ قسمتی مطمئناً شما را مجذوب خواهد کرد. طرفدارانی که بیشتر می‌خواهند می‌توانند سری‌های دنباله‌دار، SSSS.Dynazenon را بررسی کنند، اما شخصیت‌های کمی همپوشانی دارند و واقعاً بیشتر یک اثر دیگر است که در همان جهان اتفاق می‌افتد. Gridman and Dynazenon همچنین یک فیلم کراس اوور داشتند که به تازگی در سال ۲۰۲۳ اکران شد.

در حالی که انیمه‌های حماسی طولانی‌مدت مانند One Piece یا Dragon Ball ممکن است چیزی باشند که این ژانر بیشتر برای آن شناخته شده است، انیمه‌های کوتاه‌تر نیز می‌توانند به همان اندازه قدرتمند باشند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *