۰

ماجراى ادگار كيسى و كشف شهر گمشده و باستانى آتلانتيس

ادگار كيسى

ماجراى ادگار كيسى و كشف شهر گمشده و باستانى آتلانتيس

ادگار کيسى در سال ١٩٢٧ ادعا کرد جاي شهر افسانه اي آتلانتيس را مي داند. سپس در جريان خلسه هاي هيپنوتيزمي اش خبر از تمدني مي داد که زماني در نزديکي جزيره بيميني واقع در درياي کارائيب وجود داشته و قرباني يک فاجعه طبيعي شده است.

در سال ۱۹۴۰، او همه شهرت حرفه اي اش را سر دست گرفت و يک پيشگويي عجيب کرد: “بقاياي آتلانتيس در اواخر دهه ۶۰ دوباره پديدار مي شود…!”
وقتي کيسى در سال ۱۹۴۵ مرد، همه مطمئن شدند که او قبل از پيشگويي، با پزشک خانوادگي اش مشورت کرده است. اما در سال ۱۹۶۸ گزارش هايي مبتني بر وجود يک «جاده» منتشر شد. اين جاده، از بلوک هاي دست ساز سنگ آهک ساخته شده بود و به طرف خارج بيميني مي رفت. که البته شکاک ها و بدبين ها گفتند که اين مي تواند يک ساختار کاملا طبيعي باشد و اصلا سنگ آهک، گزينه خيلي ضعيف و ابلهانه اي براي ساخت جاده است.

بررسي هاي بعدي نشان داد که سنگ ها را يک سيستم پيچيده زبانه و حفره به هم متصل مي کند و پايه هاي مرمرين هم در ميان شان ديده مي شود. در سال ۱۹۹۸، آزمايش هايي که متخصصان مؤسسه تحقيقات ساختمان انگستان روي اين سنگ ها انجام دادند، وجود زغال سنگ و کلينکر سيمان در آن ها را معلوم کرد.

بررسي يکي از نمونه ها با ميکروسکوپ الکتروني هم پرده از وجود يک ورقه کوچک طلا در آن برداشت. علائم روي اين ورقه، نشان از کار يک صنعتگر با حوصله مي داد. اما شکاک ها گفتند که قطعات مرمري و بقيه چيزهاي دست ساز، احتمالا به عنوان تجهيزات يک مزرعه کشت کتان به آمريکا برده مي شده که با وقوع يک سانحه، کشتي حامل آن ها در بستر اقيانوس جا خوش کرده است. احتمالا اين خيلي محتمل تر از وجود آتلانتيس و پيش بيني ظهور دوباره آن است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *