۰

۱۰ تا از بهترین بازی ها دنیای نورس و خدایان اسکاندیناوی

بهترین بازی ها دنیای نورس

۱۰ تا از بهترین بازی ها دنیای نورس و خدایان اسکاندیناوی

بهترین بازی های دنیای اسکانیدناوی(نورس)| بازی‌های ویدیویی که با تاریخ و اسطوره‌های دنیای واقعی برخورد می‌کنند چیز جدیدی نیست، زیرا فرنچایزهایی مانند Assassin’s Creed دائماً به دنبال الهام گرفتن از دوره‌ها و تمدن‌های مختلف هستند. با این حال، شاید اسطوره‌شناسی که بیشترین عمل را در سال‌های اخیر داشته است، نورس باشد. هجوم بازی‌هایی با داستان‌هایی که از فرهنگ مردم ژرمن شمالی و اسکاندیناوی سرچشمه می‌گیرد، وجود دارد.برای بازیکنانی که به دنبال یک بازی در سالن‌های خیره‌کننده والهالا هستند یا کسانی که از داستان‌ها و اسطوره‌های خدایان و الهه‌های باستانی لذت می‌برند، بازی‌های زیادی در خارج از آنجا این فرهنگ زیبای وایکینگ و اسکاندیناوی را جشن می‌گیرند. ما بهترین بازی ها درباره اساطیر اسکانیدناوی را برای شما آماده کردیم.

بهترین بازی ها دنیای نورس

۱۰-Song of Iron

عنوان Song of Iron یک بازی ماجراجویی مستقل با اسکرول جانبی است که توسط Resting Relic توسعه و در اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این بازی بسیار الهام گرفته از نوردیک است و دارای سبک هنری متمایز و همراه با وفاداری گرافیکی چشمگیر است. تمرکز آن بر روی چالش کشیدن بازیکن با سایر انسان ها، حیوانات، هیولاها و طبیعت است که به عنوان موانع در سر راه قرار می گیرند. کسانی که عاشق بازی‌های اساطیر اسکاندیناوی هستند، احتمالاً با مشاهده تعدادی اسکرین شات از بازی، مجذوب خود خواهند شد.

بهترین بازی ها دنیای نورس

9-The Frostrune

۹-The Frostrune

بازی The Frostrune یک بازی ماجراجویی کلاسیک با نقطه و کلیک با الهام از اسطوره و افسانه وایکینگ ها، شما را در یک جزیره غرق شده قرار میدهد که به تازگی یک شهرک متروکه و ویران شده تبدیل شده است. با آثار هنری زیبای نقاشی شده با دست و موسیقی متن اصلی عصر وایکینگ ها، باید در این جزیره کاوش کنید تا رازهای پنهان را باز کنید. برخی از بهترین ویژگی‌های بازی عبارتند از پازل‌های سخت، شخصیت‌های الهام گرفته از نورس، و حتی برخی خرابه‌های سنگی باستانی، تپه‌های تدفین و آثار رها شده از سوابق و منابع باستان‌شناسی واقعی.

بهترین بازی ها دنیای نورس

۸-Elder Scrolls 5: Skyrim

افراد زیادی وجود ندارند که پا به دنیای باز گسترده Skyrim نگذاشته باشند، ماموریت‌ها را تکمیل نکرده باشند، اسرار Dragonborn را باز کنند و به طور کلی فقط هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. با این حال، آیا می دانستید که کل داستان آن عمیقاً ریشه در افسانه نورس دارد؟

بازی Skyrim اغلب به اساطیر نورس اشاره می کند. حتی در ابتدای بازی، با دزد نورد، لوکیر مواجه می‌شوید که در حال دزدی یک اسب دستگیر می‌شود و به دلیل فرار از اعدامش توسط کمانداران سرنگون می‌شود – اشاره به لوکی. اگر این کافی نیست، آلدوین، رئیس اصلی اژدهای بد بزرگ بازی، به عنوان “جهانخوار” شناخته می شود و بر اساس مار Jörmungandr ساخته شده است، زیرا هر دو کاتالیزور برای “راگناروک” دنیای خودشان هستند.

بهترین بازی ها دنیای نورس

۷-Banner Saga Series

یکی از بهترین اقتباس‌ها از حال و هوای بازی‌های اسطوره‌شناسی نورس، Banner Saga یکی از نفس‌گیرترین بازی‌هایی است که سعی شده به موضوع نزدیک شود. حماسه بنر مسیر پناهندگانی را دنبال می‌کند که از یک فاجعه بزرگ فرار می‌کنند، و در طول مسیر، باید تصمیم بگیرید که با برخوردهایی که با آن روبرو می‌شوید چه کار کنید.
هنگامی که فصل اول را بازی می کنید، گیر می افتید، و حق هم دارد. این یک بازی مبارزه با استراتژی نوبتی با داستانی است که شما را به صفحه نمایش خود می چسباند.

بهترین بازی ها دنیای نورس

۶-Through The Woods

اگر «ماجراهای ترسناک» ضعف شماست، به دنبال آن نباشید زیرا Through The Woods شما را تحت پوشش قرار داده است. بازی مراحل مادری را دنبال می کند که به دنبال پسرش می گردد. شاید خیلی بد به نظر نرسد، اما پسرش به جزیره ای پر از موجودات اساطیری نورس برده شده است.

شما به عنوان قهرمان داستان هر کاری برای پیدا کردن پسرتان انجام خواهید داد. شما فقط با یک چراغ قوه و چند مهارت دزدکی که در طول راه یاد خواهید گرفت وارد آنجا می شوید.

بهترین بازی ها دنیای نورس

۵-Age of Mythology

بله، درست است که کمپین عصر اساطیر عمدتاً حول یونان باستان می چرخد، اما آیا قبلاً تعقیب و گریز گارگارنسیس را فراموش کرده اید که شما را به سرزمین های شمالی می رساند؟ اما برای لذت بردن از استراتژی زمان واقعی نورس، نیازی به بازی کمپین ندارید. شما همچنین می توانید یک سناریوی تصادفی را شروع کنید که در آن می توانید انتخاب کنید که از بین لوکی، اودین یا ثور چه کسی خدای اصلی شما خواهد بود و به شما کمک می کند تا از طریق انواع قدرت های خدا که به شما می دهند، دشمنان خود را شکست دهید.

بهترین بازی ها دنیای نورس

بهترین بازی ها دنیای نورس

۴-Hellblade: Senua’s Sacrifice

عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice سنوا را دنبال می‌کند، زن سلتی که با روان پریشی دست و پنجه نرم می‌کند و می‌بیند که در حال جست‌وجو در یک چشم‌انداز ترسناک از سرزمین وایکینگ‌های مرده هلهایم است تا برای روح معشوقه مرده‌اش، دیلیون بجنگد.

سفر شما با Senua از طریق Helheim فوق‌العاده آزاردهنده است، ملاقات نهایی شما با هلای ترسناک، الهه مردگان، کمکی نمی‌کند. این بازی یک استاد کلاس در داستان گویی و فضاسازی است، با تصویری که از اسکاندیناوی باستان تقریباً از نظر تاریخی دقیق است، حتی به موهای بافته شده Senua و انتخاب لباس نیز دقت و ظریف کاری زیادی شده است.

بهترین بازی ها دنیای نورس

۳-Valheim

عنوان Valheim اسطوره نورس و الهام گرفته از افسانه بازی بقا-ماجراجویی است که شما را مجبور می کند به عنوان یک وایکینگ کشته شده بازی کنید تا در قلمرو Valheim به هدف جدیدی در قلمرو Valheim خدمت کنید، جایی که دشمنان تبعید شده اودین برای زندگی در برزخ فرستاده می شوند. با این حال، با رسیدن، متوجه می شوید که همه چیز آنطور که برنامه ریزی شده پیش نمی رود زیرا این موجودات در تعقیب اودین برای به دام افتادن خود شروع به قیام می کنند.

والهایم پیوندهای زیادی با اسطوره ها و افسانه های نورس دارد، از سنگ های حکاکی شده که در مناظر پراکنده اند گرفته تا ساکنان خود، مانند ایکتیر، بر اساس گوزن نر در بالای سالن اودین در والهالا، و مارهای دریایی که یادآور یورمونگاندر هستند. اگر به اندازه کافی سریع باشید، حتی ممکن است یک نگاه مخفیانه به اودین بیندازید که از سایه ها شما را تماشا می کند، که از یک چشم درخشان او قابل تشخیص است.

بهترین بازی ها دنیای نورس

۲-Assassin’s Creed Valhalla

عنوان Assasin’s Creed Valhalla ما را به تهاجم وایکینگ‌ها به بریتانیا در سال‌های ۸۷۲-۸۷۸ بعد از میلاد می‌برد، جایی که بازیکنان کنترل Eivor، یک جنگجوی وایکینگ‌ها را وارد درگیری بین اساسین ها و فرقه تمپلار می‌کنند. این بازی به دلیل به تصویر کشیدن تاریخ و افسانه وایکینگ‌ها، نقدهای انتقادی را به دست آورد. با تکان دادن سر به شکل کلاغ همراه شما (بر اساس پیام رسان های اودین، هوگین و مونین) – همراه با نبرد نهایی علیه فنریر، پسر گرگ لوکی. این بازی حتی به شما اجازه می‌دهد تا از خود والهالا عبور کنید، البته از طریق یک خلسه ناشی از مواد مخدر، و به شما این امکان را می‌دهد که با Æsir و حتی خود اودین رو در رو ملاقات کنید.

بهترین بازی ها دنیای نورس

۱-God of War

اگرچه کریتوس برای اولین بار در دنیایی متاثر از اسطوره یونانی ظاهر شد، اما در خدای جنگ ۴، به شمال دور سفر می کند و همراه با آن به قلمرو خدایان نورس سفر می کند. اگرچه God of War داستان خود را در اساطیر اسکاندیناوی می‌نویسد، اما God of War همچنان در افسانه‌ها و اسطوره‌های دورافتاده قابل توجه است و شاید بیشترین تعداد ارجاع به شخصیت‌ها و جانوران نسبت به هر بازی باشد. از داستان فافنیر، کوتوله ای که توسط اودین به خاطر طمع خود به اژدها تبدیل شده بود، تا داشتن یک همراه فعال در میمیر، دارنده چشم اودین و صاحب قدرت و دانش بی حد و حصر از چاه او. بازی God of War از سطحی‌ها می‌گذرد و داستان‌ها را مانند داستان‌های خود بازگو می‌کند، و با تزریق نمایشنامه و هیجینک خدایان، داستان‌های اصلی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، به گونه‌ای که هیچ بازی دیگری نتوانسته است نیمی از آن را تکرار کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *