۰

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

هوش مصنوعی دشمن خوب و قابل باور نادر است. وادار کردن دشمنان به واکنش واقعی و پویا هنوز یک راز است و تعداد کمی از توسعه دهندگان واقعاً موفق به انجام آن شده اند. بازی های لیست شده در زیر موارد غیر معمولی هستند که طراحان آن را به زیبایی انجام داده اند.این لزوماً به این معنا نیست که دشمنان دقیقاً مانند انسان ها در دنیای واقعی واکنش نشان می دهند، اما همه آنها به گونه ای عمل می کنند تا تصمیمات گیم پلی شما مهم باشد. در همه ورودی‌ها، می‌توانید دو بار یا بیشتر از یک سناریو بازی کنید. در این مقاله به معرفی بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها می پردازیم.

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

Fear

مبارزه احشایی Fear یکی از نکات برجسته تیراندازی اول شخص ۲۰۰۵ است. با وجود اینکه محیط‌ها تکراری می‌شوند، اما هر درگیری به لطف هوش مصنوعی بسیار پیشرفته احساس متفاوتی دارد.

می‌توانید دشمنان را ببینید که با یکدیگر استراتژی می‌کنند و از محیط برای بدست آوردن دست بالا استفاده می‌کنند. آن‌ها از پنجره‌ها می‌پرند، خود را روی نرده‌ها می‌چرخانند تا به شما کمین کنند، و حتی اگر احساس ضعف کنند، عقب‌نشینی کرده و دوباره جمع می‌شوند. اگر گوش های خود را باز نگه دارید، می توانید بگویید که آنها چه می کنند و سعی کنید از تاکتیک های آنها استفاده کنید.

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

Hitman

سه بازی اخیر هیتمن همگی بر اساس این ایده هستند که محیط به هر حرکت شما واکنش نشان می دهد. یک چیز را در یک سطح امتحان کنید و ببینید که چگونه بر مردم ساکن منطقه تأثیر می گذارد. از بین بردن هدف تنها یک چهارم سرگرمی در Hitman است.

فقط کاوش در جعبه های شنی و پیدا کردن کارهایی که همه در دنیا انجام می دهند سرگرم کننده تر است. صرفاً مشاهده جهان و دیدن اینکه مردم چگونه کارهای روزمره خود را انجام می دهند به اندازه کافی تأثیرگذار است. وقتی کاری را انجام می‌دهید و می‌بینید که دشمنان به آن چه واکنشی نشان می‌دهند، ترسناک‌تر می‌شود.

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

Metal Gear Solid

بازی‌های Metal Gear Solid همیشه به محیط‌های تعاملی خود افتخار کرده‌اند. از Metal Gear Solid در سال ۱۹۹۸، سومین بازی در این سری و اولین بازی سه بعدی، تا The Phantom Pain در سال ۲۰۱۵، هر ورودی برتری بیشتری داشته است و دشمنان باهوش تری به ما داده است. اگر در حال انجام یک بازی جدی هستید، بسیار سخت است که احساس کنید شکار موش توسط گربه خانگی وقتی با محیط آشنا شدید، بازی با دشمنان سرگرم کننده می شود. در حالی که هوش مصنوعی برای زمان انتشار بازی همیشه چشمگیر است، اما Metal Gear Solid 4 و ۵ هنوز در مورد نحوه گشت زنی دشمنان و جستجوی شما در هنگام آماده باش به میان می آیند.

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

Left 4 Dead

اگرچه ممکن است برای یک بازی در مورد کشتن انبوهی از زامبی‌های بی‌مغز عجیب به نظر برسد، اما هوش مصنوعی یکی از دلایلی است که Left 4 Dead بیش از یک دهه پس از انتشار محبوبیت خود را حفظ کرده است. این بازی از چیزی به نام مدیر هوش مصنوعی برای تعیین عوامل متعدد در مورد یک سطح استفاده می کند و هر بار که آن را بازی می کنید تجربه متفاوتی را به شما ارائه می دهد.

این کار بیش از تعیین تعداد دشمنان به بازیکن را انجام می دهد، بلکه آنها را در مناطق مختلف قرار می دهد و آیتم های دریافتی شما را تعیین می کند. سرعت سطوح می تواند به طور چشمگیری از یک بازی به مرحله بعدی تغییر کند.

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

The Last Of Us: Part 2

هوش مصنوعی در اولین بازی Last of Us کاملاً قابل استفاده است، اما به نظر می رسد می توانید پیش بینی کنید که دشمنان نسبتاً در اوایل بازی اول چه کاری انجام می دهند. در ادامه، هر رویارویی کاملاً متفاوت است و دشمنان به روش‌های شگفت‌انگیز بی‌شماری واکنش نشان می‌دهند.

اگر دشمنان شما را در یک مکان ببینند، با عجله به منطقه می‌روند تا الی را محاصره کنند. این نیز می تواند یک مزیت برای شما باشد اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید. علاوه بر این، آنها برای از دست دادن رفقا و سگ ها در وسط آتش سوگواری می کنند. بازی بخاطر روایت مورد تحسین قرار گرفت، اما نباید فراموش کنید که به لطف نحوه رفتار دشمنان، مبارزه چقدر سرگرم کننده است.

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

Max Payne 3

دو بازی اول Max Payne همه در مورد دویدن و تیراندازی هستند. حتی اگر مکس پین ۳ یک سیستم پوشش اضافه می کند، دشمنان به گونه ای عمل می کنند تا اطمینان حاصل کنند که هنگام پنهان شدن در پشت سرپوش، هرگز برای مدت طولانی ایمن نخواهید بود. دشمنان دائماً قهرمان داستان را کنار می زنند و اگر برای مدت طولانی در یک مکان بمانید، از نظر استراتژیک به شما غلبه می کنند. برای زنده ماندن باید به حرکت ادامه دهید و این اطمینان را ایجاد می کند که هر درگیری با اسلحه متفاوت است. همچنین واقع گرایی گریزلی وجود دارد که با آن دشمنان زمین می خورند و لحن وحشیانه کلی مکس پین را به ارمغان می آورند.

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

Halo: Combat Evolved

عنوان Halo: Combat Evolved به دلایل مختلف یک بازی تاریخی است. این Xbox مایکروسافت را به عنوان رقیبی شایسته برای نینتندو و سونی معرفی کرد و با طرح کنترل و تعادل نوآورانه خود، FPS کنسول را متحول کرد.

یکی از قهرمانان گمنام این معادله، هوش مصنوعی دشمن در طول مبارزات تک نفره است. شما با دشمنان مختلفی روبرو می شوید که همگی استراتژی های خاص خود را برای از بین بردن Master Chief دارند. برخی از دشمنان ترسو هستند در حالی که برخی دیگر بیش از حد غیرت دارند. ترکیب انواع مختلف دشمن در یک مبارزه آتش، موقعیت های گیم پلی جالبی را ایجاد می کند.

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

بهترین هوش مصنوعی دشمنان در بازی ها

Alien: Isolation

دشمنان بیش از Xenomorph در Alien: Isolation وجود دارد، اما این جذابیت اصلی بازی ترسناک بقا اول شخص ۲۰۱۴ است. هیولا به صورت پویا شما را تعقیب می کند و شما واقعاً نمی دانید چه زمانی ممکن است برای حمله وارد شود.

حتی می‌آموزد و با سبک بازی شما سازگار می‌شود و این اطمینان را می‌دهد که استراتژی‌های خاص همیشه شما را از قید خارج نمی‌کنند. این غیرقابل پیش بینی بودن بخشی از دلیلی است که Alien: Isolation بسیار وحشتناک است. فقط حیف است که هیچ نشانه ای از عاقبت وجود ندارد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *