۰

افسانه‌ای سرزمین رازآلود و شهر گمشده شامبالا

شهر گمشده شامبالا

افسانه‌ای سرزمین رازآلود و شهر گمشده شامبالا

در افسانه های بودیسم تبتی، از سرزمینی اسرار آمیز صحبت به میان آمده که برای همیشه وجود داشته است. باور کلی بر این است که این سرزمین راز آلود، در حقیقت بهشتی پنهان است که در خود، دره های سرسبز کوه های بلند، چشمه های آب گرم و پوششی از گیاهان سبز دارد. همینطور که گفته میشود اگر کسی بتواند به آنجا راه پیدا کند، دانشی عظیم و باطنی را بدست خواهد آورد که در هیچ جای دیگری از جهان یافت نمی شود.
با آن که در میان علاقه مندان به علوم باطنی ، باور به چنین سرزمینی بسیار رایج است، اما تقریبا به تعداد این افراد، مکان و نحوه ی رسیدن و ورود به این شهر پیشنهاد شده است. بودیست های تبتی نیز معتقدند که محل این سرزمین، جایی آن سوی کوه های هیمالیاست. تئوسوفیست ها هم محل آن را در صحرای گوبی میدانند. چینی ها معتقدند که شامبالا در کوه های ” کانلان ” قرار گرفته است. روس ها محل آن را آن سوی آب های سفید منطقه ” بلو وودیه ” معرفی میکنند. در سال ۱۹۲۳ گروهی اکتشافی پا در سفری به ” کوه های کوکوشی ” گذاشته اند، اما هرگز از این سفر بازنگشتند. (شهر گمشده شامبالا)
البته این سرنوشت گروه تحقیقاتی برای بسیاری از بودیست ها عجیب نیست، چرا که آنها باور دارند شامبالا در جهان ما قرار نداشته و در بعد دیگری از جهان ( مانند جهان اثیری) واقع شده است. آن ها مدعی هستند که یک روز، این شهر وارد جهان ما شده و عصری طلایی را نوید خواهد داد. البته این ورود، در درون انسانها رخ خواهد داد، ولی عده ای هم وجود دارند که تصور میکنند چنین شهری واقعا در آینده روی زمین خواهد آمد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *