۰

اسرار پنهان کفن تورین منصوب به حضرت عیسی

کفن تورین

اسرار پنهان کفن تورین منصوب به حضرت عیسی

در سال ۱۸۹۸ بعد از شک های زیاد به کفن پیدا شده با سایه هایی نامعلوم (۳۰۰ سال قبل در اسرائیل) که بطرز مشکوکی بدست کلیسای واتیکان رسیده بود و توسط آن نگه داری میشد. تصمیم گرفته شد آزمایش اشعه ی ایکس روی آن انجام شود و بعد از آزمایشات طولانی تصاویر سیاه سفید عیسی مسیح ظاهر گشت و مشخص شد رمزی بسیار عمیق در پشت این پارچه نهفته است .
کفن تورین (به ایتالیایی Sindone di Torino) یک تکه از پارچه یافته شده در ۳۰۰ سال قبل است که چهره مردی با بدنی مملو از زخمه به صلیب  کشیده‌ شده بر روی آن نقش بسته‌ است. و در دوران خودش جنس فوق العاده و طرح سایه های روی تار و پود آن بسیار شک آمیز بود اما بعدها به دلایل نامعلوم و بسیار عجیب کلیسا آن پارچه را خواستار شد.

 این نگاتیو برای اولین بار در ۲۸ می ۱۹۲۸ توسط یک عکاس بسیار متبحر آن دوران به حالت نگاتیو درآمد. در کتاب خاطرات این عکاس (سکوندوپیا) که در سال۱۹۲۹ به چاپ رسید او اینگونه بازگو میکند که وقتی به نمایش درآمد مجوز عکسبرداری از آن را گرفتم و وقتی نقش چهره را بر نگاتیو آن مشاهده کردم، دوربین عکس برداری از شدت شوک از دستم افتاد!
حال سالهاست که ارزیابی سه دانشگاه زوریخ ، توسان و آکسفورد از این قرار است که این کفن به احتمال ۹۵% متعلق به سالهای ۱۳۵۳ الی ۱۳۸۴ بعد از میلاد است که نشان میدهد کفن از لحاظ علمی متعلق به تاریخ زندگانی بعد از عیسی مسیح است..
این کفن هم اکنون در کلیسای سنت جان تعمید دهنده در شهر تورین ایتالیا نگه‌داری می‌شود. تصویر این کفن در حالت نگاتیو سیاه و سفید واضح تراز حالت طبیعی آن است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *