۰

۱۵ تا از بهترین فیلم های شاهرخ خان + خلاصه داستان و جوایز

بهترین فیلم های شاهرخ خان

بهترین فیلم های شاهرخ خان

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۵ تا از بهترین فیلم های شاهرخ خان + خلاصه داستان و جوایز بپردازیم و هر کدام را کوتاه بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Veer-Zaara (2004)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

شاهرخ نقش سرگرد ویر پراتاپ سینگ، افسر نیروی هوایی هند را بازی می کند که در این عاشقانه حماسی عاشق دختر پاکستانی به نام زارا می شود و یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان است که تلاش می کند فاصله بین دو کشور همسایه را کم کند. . ویر و زارا موافقت می کنند که عشق خود را قربانی کنند، اما سپس ویر به دروغ به عنوان یک جاسوس هندی توسط دسیسه های نامزد زارا دستگیر می شود که به گذراندن ۲۲ سال آینده او در یک زندان پاکستان ختم می شود.

سپس یک وکیل جوان پاکستانی به نام سامیه می آید که به پرونده ویر محول می شود و برای آزادی خود با چنگ و دندان می جنگد و در این روند او را با زارا که معلوم می شود هرگز ازدواج نکرده است متحد می کند. این احتمالاً تنها فیلمی است که خان را در نقش یک مرد جوان و همچنین یک مرد سالخورده دیده است. این فیلم هندی یک موفقیت تجاری بود و پس از اکران در باکس آفیس (باکس آفیس موجو) در صدر پردرآمدترین فیلم های هفته در هند قرار گرفت.

Dear Zindagi (2016)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

بهترین فیلم های شاهرخ خان

این فیلم یک فیلم درام و یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان است که بر روی کاراکتر کایرا ، یک فیلمبردار تمرکز دارد که بعد از اینکه متوجه می شود که عشق سابقش با زن دیگری نامزد کرده است، به نزد پدر و مادرش برمی‌گردد و زندگی ناخوشایندی دارد.

شاهرخ در این فیلم نقش دکتر جهانگیر “جوگ” خان را بازی می کند، روانشناسی که سعی می کند به کایرا کمک کند. بازیگران فیلم با استقبال مثبت منتقدان مواجه شدند و بازی شاهرخ در نقش بسیار برجسته بود. در مجموع، این فیلم نامزد ۱۴ جایزه شد، اما متأسفانه هیچ جایزه ای را از آن خود نکرد.

Kabhi Haan Kabhi Na (1994)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

یکی از بهترین فیلم‌های شاهرخ خان، مرد جوانی به نام سونیل را دنبال می کند که عاشق آنا است که با او در یک گروه موسیقی اجرا می‌کند. با این حال، آنا عاشق یکی دیگر از دوستان آنها، کریس است. وقتی سونیل متوجه می شود، سنگ تمام می گذارد تا آنا را از کریس دور کند.

یک کمدی عاشقانه که در آن خان نقش پسری را بازی می‌کند که اخلاقیات کمی مشکوک دارد که اگر با هدفش مطابقت داشته باشذ، از دروغ گفتن ابایی ندارد. فیلم دهه ۹۰ Kabhi Haan Kabhi Na به اندازه برخی از فیلم‌های دیگر خان شناخته شده نیست، اما با این وجود همچنان محبوب طرفداران است. علاوه بر این، این فیلم برنده بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد در سی و نهمین دوره جوایز Filmfare شد.

Darr (1993)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

بهترین فیلم های شاهرخ خان

فیلمی که شکست بزرگ خان بود Darr بود و همچنان یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان است. او در این فیلم نقش مرد جوان ناپایدار و خطرناکی به نام راهول را بازی می‌کند که با زن جوانی به نام کیران وسواس پیدا می‌کند و تا حدی که او را تعقیب می‌کند و سعی می‌کند نامزدش را از بین ببرد تا بتواند او را برای خودش داشته باشد. خان برای به تصویر کشیدن این شخصیت اسفناک تحسین بسیاری را به دست آورد. این فیلم هندی نامزد ۹ جایزه شد که سه جایزه را در جوایز ملی فیلم و جوایز فیلم فیر برد.

Dil Se.. (1998)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

یکی از بهترین فیلم‌های شاهرخ خان، فیلم عاشقانه و هیجان‌انگیز Dil Se.. داستان عشق غم انگیز عمار، تهیه‌کننده رادیو خبری، و مگنا، زنی مرموز که او در ایستگاه قطار با او ملاقات می‌کند، را نشان می‌دهد. عمار پس از رها شدن و طرد شدن توسط مگنا، با دختر دیگری به نام پریتی آشنا می شود و به ازدواج فکر می کند.

این فیلم به دلیل پرداختن به رویدادهای سیاسی و پایانی غم انگیز مورد تحسین بین المللی قرار گرفته است. بازی شاهرخ در این فیلم نیز مورد ستایش قرار گرفته است، زیرا او توانست شخصیتی زجر کشیده، اما قهرمانانه را به خوبی به تصویر بکشد. این فیلم در میان منتقدان تجلیل شد و در چهل و نهمین دوره جوایز برلیناله، چهل و ششمین جوایز ملی فیلم، چهل و چهارمین دوره جوایز فیلم فیر و جوایز اکران تحسین شد.

Baazigar (1993)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

این فیلم یک فیلم درام انتقامی قدرتمند و یکی از بهترین فیلم‌های شاهرخ خان، داستان آجی شارما را روایت می‌کند که پدرش توسط مدن چوپرا، یک کارمند حقیر که پدر شارما را از قدرت برکنار کرد و امپراتوری در حال رشد او را تصاحب کرد. پدر آجی از شوک و فشار زیاد درگذشت و او و مادر بیوه اش پس از آن درگیر فقر شدند. آجی به دختر بزرگ چوپرا، سیما، نزدیک می‌شود، که در نهایت او را می‌کشد تا اوضاع را برای نقش‌آفرینی پیچیده‌اش تنظیم کند.

او سپس نام خود را تغییر می دهد و دختر کوچکتر چوپرا، پریا را اغوا می کند، که بلافاصله عاشق او می شود. با این حال، او همچنان نقشه خود را بر روی مادان چوپرا، که از هویت واقعی او بی خبر است، ادامه می دهد، و پایان بازی او این است که همه چیزهایی را که پدرش در تمام آن سال ها از دست داده بود، پس بگیرد. در مجموع، این فیلم در نهایت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و چهار جایزه از جمله بهترین بازیگر مرد برای خان را در سی و نهمین دوره جوایز Filmfare را به برای او به همراه داشت.

Fan (2016)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

فیلم اکشن/هیجانی هندی فن قطعا یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان است. خود خان در واقع دو نقش را در فیلم بازی می‌کند، نقش آریان خانا، ستاره بالیوود و یک طرفداران بیش از حد هیجانب به نام Gaurav Chandna که از قضا دقیقاً شبیه او است. گاوراو در مسابقه ای شبیه به هم برنده می شود و می خواهد جایزه خود را بیاورد تا آریان را تحت تاثیر قرار دهد، اما زمانی که یک بازیگر رقیب نظرات توهین آمیزی درباره آریان به مطبوعات می دهد، منحرف می شود. گاوراو در نهایت بازیگر را کتک می‌زند و او را وادار می‌کند جلوی دوربین از آریان عذرخواهی کند.

آریان به طور قابل درک وحشت زده گوارو را دستگیر کرده و حتی در زندان با او ملاقات می کند تا به او بگوید که خودش پشت قضیه دستگیری او بوده است. از آن نقطه به بعد، گوارو به دنبال انتقام از آریان است و از ظاهر خود برای خراب کردن زندگی ستاره بالیوود استفاده می کند.

Hey Ram (2000)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

هی رام یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان و اولین حرکن او به سمت سینمای Tamil است. شاهرخ در حالی که نقش اصلی را تصاحب نکرده بود، باز هم صحنه‌هایی را که در آن حضور داشت عالی بازی کرد. این فیلم درباره رام، باستان‌شناسی است که همسرش را پس از به دام افتادن در شورش‌های کلکته از دست می‌دهد. رام برای انتقام گیری تصمیم می گیرد که مهاتما گاندی که مسئول بحران هایی است که کشورش با آن روبه رو است ماموریت خود را برای کشتن این شخصیت مذهبی شروع کند. این فیلم به دلیل لباس‌های باشکوه، بازی‌های خیره‌کننده و صحنه‌های بسیار برجسته‌اش، نقدهای تحسین‌آمیز منتقدان را دریافت کرد و برنده شش جایزه شد.

Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

فوق العاده محبوب و احتمالاً محبوب ترین فیلم شاهرخ خان، یک داستان عاشقانه ساده هندی درباره دو جوان است که در انگلستان متولد و بزرگ شده اند. یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان، فیلم عاشقانه دهه ۹۰ در سطح جهانی اکران شد و یکی از اولین فیلم هایی بود که مخاطبان سراسر جهان را شگفت زده کرد. این فیلم برنده ۱۴ جایزه از جمله دو جایزه بهترین بازیگر مرد برای خان شد.

 

داستان راج و سیمران حتی امروز هم طرفداران را مجذوب خود می‌کند و این تمایز را دارد که طولانی‌ترین فیلم در کشور است که بیش از ۲۵ سال با یک نمایش در یک سالن خاص در بمبئی اکران شده است. فیلم عاشقانه دهه ۹۰ DDLJ همانطور که توسط طرفداران در سراسر جهان شناخته می شود و به عنوان یک فیلم جدید و تازه منتشر شد و برای اولین بار بر روی سرخپوستان غیرمقیم به عنوان قهرمان اصلی تمرکز داشت.

Swades (2004)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

Swades یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان، داستان دانشمند جوان ناسا به نام موهان بهارگاو را روایت می کند که پرستار سالخورده خود را در یک روستای کوچک در هند ملاقات می کند و وقتی متوجه می شود که استعدادهایش در وطن خود نسبت به خارج از کشور بسیار بیشتر مورد نیاز است، زندگی اش تغییر می کند.

موهان عمیقاً تحت تأثیر شیوه زندگی در جامعه روستایی قرار گرفته و به فکر ساخت یک نیروگاه برق آبی است تا روستا بتواند برق خود را داشته باشد. یک فیلم بالیوودی که سزاوار اقتباس هالیوودی است، این فیلم تحسین فوق‌العاده‌ای از منتقدان را به دست آورد و حتی امروز نیز به عنوان اوج شکوه کارنامه شاهرخ باقی مانده است. خان سه جایزه بهترین بازیگر مرد را برای Swades دریافت کرد و خود فیلم در مجموع ۱۴ جایزه گرفت.

My Name Is Khan (2010)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

یکی دیگر از فیلم های مورد تحسین منتقدان و یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان، نام من خان است، داستان مردی اوتیسمی به نام رضوان خان را روایت می کند که در عواقب تراژدی هولناک برج های دوقلو گرفتار شده است. رضوان با یک زن هندو به نام مایا ازدواج کرده است که پسرش از ازدواج قبلی اش به دلیل داشتن پدر مسلمان به طرز وحشیانه ای در زمین فوتبال مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.

پسر جوان بر اثر جراحات داخلی جان خود را از دست می دهد و مایا ویران می شود و حتی همسرش را مسئول غیرمستقیم مرگ تکان دهنده پسرش می داند. رضوان سپس به ملاقات رئیس جمهور ایالات متحده می رود تا به او اطلاع دهد که ممکن است یک مسلمان باشد، اما این باعث نمی شود که او یک تروریست باشد. این فیلم یکی از بهترین بازی‌های شاهرخ است که از کاراکتر محبوب همیشگیه «پسر عاشق» خود دور شده و پس از کسب چهار جایزه بهترین بازیگر مرد توسط خان، با دریافت ۲۵ جایزه، توجه منتقدان را به خود جلب کرد.

Kal Ho Na Ho (2003)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

کال هو نا هو فیلمی ویرانگر است که بینندگان اگر می خواهند شگفت زده بشوند باید آن را تماشا کنند و یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان است. در این فیلم، امان خوش تیپ عاشق زن جوانی به نام ناینا می شود، اما نمی تواند به او بگوید که چه احساسی دارد، زیرا خوب می داند که ممکن است به زودی بمیرد، زیرا از یک بیماری شدید قلبی رنج می برد. او سپس تمام انرژی خود را صرف می کند تا ناینا را با روهیت، یکی از دوستانش که عاشق او نیز است، پیوند دهد.

در این فیلم هیجانی، ناینا در نهایت با روهیت ازدواج می کند و امان می میرد، با آرامشی که ناینا با کسی است که از او مراقبت می کند و او را خوشحال می کند. این فیلم تقریباً دو دهه پیش که در سینما اکران شد، هیچ چشم خشکی بر جای نگذاشت. خان به خاطر بازی زیبایش مورد ستایش قرار گرفت و در حالی که نامزد چندین جایزه بهترین بازیگر مرد شد، هیچ کدام را برنده نشد. با این حال، این فیلم عاشقانه هندی در مجموع برنده ۳۵ جایزه شد و نقشی متفاوت برای خان بود.

Kuch Kuch Hota Hai (1998)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

بهترین فیلم های شاهرخ خان

کوچ کوچ هوتا های چهارمین فیلمی است که زوج محبوب شاهرخ خان و کاجول را در کنار هم قرار می دهد. یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان (که یکی از پردرآمدترین بازیگران سال ۲۰۱۷ نیز بود)، درباره راهول و انجلی است، دو دوست صمیمی دانشگاه که پس از عاشق شدن راهول و ازدواج با زن دیگری، راه خود را از هم جدا می کنند.

همسر راهول در این فیلم می میرد و او را با دخترشان انجلی تنها می گذارد. انجلی می‌فهمد که نام او را از روی نام دوست صمیمی پدرش در دانشگاه گرفته‌اند و وظیفه خود می‌کند تا آنها را گرد هم آورد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و سه جایزه بهترین بازیگر مرد برای خان و ۳۵ جایزه در کل دریافت کرد.

Chak De! India (2007)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

در یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان، کبیرخان، کاپیتان سابق تیم ملی هاکی مردان هند، به عنوان مربی به تیم ملی زنان می پیوندد. این تیم در طول سال‌ها به نفع تیم مردان نادیده گرفته شده بود و قصد کبیر این است که تیم را از پایه بسازد و در این روند شکوه از دست رفته خود را نیز به دست آورد. او یک مدیر خشن است و سریعا دختران را علیه خود می کند.

با این حال، روش های سخت او بذرهای انگیزه را در میان تیمی که تا آن زمان شش و هفت نفره بود، کاشت. در نهایت، مربیگری با مشت آهنین نتیجه می‌دهد. این فیلم به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و ۷۲ نامزدی جایزه دریافت کرد و ۴۳ جایزه از جمله شش جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی چشمگیر خان دریافت کرد.

Devdas (2002)

بهترین فیلم های شاهرخ خان

این فیلم یک داستان عاشقانه جاودانه است که بر اساس کار نویسنده هندی، سارات چاندرا چاترجی، ساخته شده است، دوداس شخصیت اصلی را دنبال می کند که پس از اینکه دوست دوران کودکی اش و زنی که دوستش دارد، با دیگری ازدواج می کند، به الکل معتاد می شود.

دوداس در الکل آرامش می یابد، اما او همچنین به طور منظم به دیدار چاندراموخی، رقصنده حرفه ای می رود که شروع به عاشق شدن با او می کند. در نهایت، دوداس با پایانی غم انگیز روبرو می شود و فیلمی عاشقانه با پایانی تراژیک می سازد که با این وجود ارزش تماشا کردن را دارد. این فیلم به لطف بازی ویرانگر خان، شخصیت‌های پیچیده فیلم، پرفروش‌ترین فیلم هندی سال بود و تحسین بین‌المللی را دریافت کرد. در مجموع، دوداس ۱۰۶ نامزدی جایزه و ۶۹ بار برنده شد، از جمله شش جایزه بهترین بازیگر مرد برای شاهرخ خان.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *