۰

نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار

یکی از سوالات متداول کاربران پس از خرید پاور بانک، نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار است. در پاسخ به این سوال می توان گفت، طول عمر پاور بانک تا حد زیادی به نحوه استفاده از آن بستگی دارد، بنابراین پس از خرید محصول باید طرز استفاده از آن را نیز بلد باشید. در ادامه به بررسی نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار می پردازیم.

استفاده از پاوربانک

راهنمای استفاده از پاور بانک برای اولین بار

بهترین روش برای آشنایی با نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار، مطالعه دفترچه راهنمای پاوربانک است. از آنجایی که این دفترچه ها به زبان انگلیسی هستند، بسیاری از کاربران از مطالعه آنها صرف نظر می کنند. بنابراین برای استفاده از پاور بانک برای اولین بار می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا درصد شارژ اولیه پاور بانک را بررسی کنید. در صورتی که میزان شارژ کمتر از ۲۰ درصد بود با استفاده شارژر مناسب، دستگاه را شارژ کنید.
  2. زمانی که هر ۴ چراغ پاور بانک روشن شد، دستگاه را از شارژر جدا کنید.
  3. کابل USB همراه پاور بانک یا کابل شارژ موبایل خود را بوسیله پورت USB به پاور بانک متصل کنید.
  4. در نهایت با اتصال کابل شارژ به موبایل، تلفن همراه خود را شارژ کنید.

همچنین در خصوص راهنمای استفاده از پاوربانک اپل برای اولین بار میتوانید به این مطلب مراجعه نمایید.

شارژ اولیه مورد نیاز برای پاوربانک

معمولا پاور بانک ها به همراه کابل شارژ ایمن و بدون شارژر عرضه می شوند اما نیازی به نگرانی نیست زیرا انواع پاور بانک ها قابلیت اتصال به پورت USB را دارند. همچنین پس از خرید پاور بانک لازم است ابتدا دستگاه را شارژ کنید اما شارژ بیش از حد دستگاه نیز باعث آسیب به باتری پاور بانک می شود.

مدت زمان لازم برای شارژ پاور بانک به توان دستگاه بستگی دارد. به عنوان مثال، برای فول شارژ شدن پاور بانک های ۲۰۰۰۰ میلی آمپری حدود ۳ ساعت زمان لازم است در حالی که برخی دیگر از پاور بانک ها ممکن است بیشتر هم طول بکشد.

از دیگر نکات حائز اهمیت هنگام شارژ اولیه پاور بانک، انتخاب شارژر مناسب برای شارژ کردن پاور بانک است. برخی از شارژر ها دارای قدرت بالاتری هستند، بنابراین پاور بانک را خیلی سریع تر شارژ می کنند اما  برای شارژ پاور بانک با برخی از شارژر ها زمان بیشتری لازم است.

استفاده از پاوربانک

نکات مهم برای نگهداری از پاور بانک

اگر می خواهید پس از خرید پاور بانک، طول عمر دستگاه را افزایش دهید لازم است به نکات زیر توجه نمایید:

  • در صورتی که پاور بانک خریداری شده مجهز به فناوری‌های شارژ سریع مختلفی مانند Power Delivery، Quick Charge باشد، برای شارژ کردن پارو بانک نیز باید از شارژر های فست شارژ استفاده کنید در غیر این صورت قابلیت شارژ سریع نخواهند داشت.
  • معمولا توصیه می شود از کابل USB همراه پاور بانک یا شارژ دیواری که به عنوان اقلام همراه محصول ارائه شده اند، برای شارژ پاور بانک استفاده کنید. با این حال استفاده از سایر شارژر های مناسب و با کیفیت نیز مشکلی به وجود نمی آورد.
  • از کابل شارژر های غیر اصل و ارزان قیمت برای شارژ کردن پاور بانک استفاده نکنید، زیرا با گذشت مدت زمان باعث آسیب به باتری پاور بانک می شود.
  • قبل از این که درصد شارژ پاور بانک به کمتر از ۲۰ درصد برسد، نسبت به شارژ مجدد دستگاه اقدام کنید. با انجام این کار طول عمر مفید شارژر همراه خود را افزایش می دهید.
  • از قرار دادن پاور بانک در مقابل نور مستقیم خورشید یا دمای بالا خودداری کنید.
  • اگر برای مدت طولانی از پاور بانک استفاده نمی کنید، حداقل ۲ ماه یک بار باتری پاور بانک را شارژ کنید.
  • برای شارژ کردن پاور بانک از دستگاه های دیگر مانند لپ تاپ، ضبط خودرو و… استفاده نکنید. این کار باعث کاهش طول عمر باتری پاور بانک می شود.
  • از اتصال گوشی به پاور بانک در حال شارژ خود داری کنید، زیرا امکان آسیب به باتری موبایل وجود دارد.
  • از شارژ بیش از حد دستگاه خودداری کنید، زیرا به باتری دستگاه آسیب می رساند. ( برخی از پاور بانک ها دارای قابلیت قطع شارژ پس از اتمام فرآیند شارژ شدن هستند)
  • نیمه اول پاور بانک معمولا سریع تر شارژ می شود یعنی در مدت زمان کوتاه تری دو چراغ اول دستگاه روشن می شود اما برای شارژ دستگاه و نمایش ۴ نشانگر، مدت زمان بیشتری لازم است. بنابراین وجود چنین مواردی نشان دهنده خرابی دستگاه نیست.
استفاده از پاوربانک

جمع بندی

پاور بانک یکی از وسایل کاربردی است و برای افرادی که دسترسی به برق شهر ندارند یا مدتی از روز را در خارج از منزل سپری می کنند بسیار مناسب است. برای این که پاور بانک بهترین بازدهی را داشته باشد، باید نحوه استفاده از پاور بانک را به خوبی بلد باشید. توصیه می کنیم از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید، در غیر این صورت با مراجعه به این مطلب و نکات گفته شده، می توانید عمر مفید شارژر همراه خود را افزایش دهید.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *