۰

داستان بازی Return To Monkey Island

داستان بازی Return To Monkey Island

داستان بازی Return To Monkey Island

داستان بازی Return To Monkey Island

بازی در جزایر خیالی دریای کارائیب در حوالی عصر طلایی اتفاق می‌افتد. Guybrush در سفر خود برای یافتن راز جزیره میمون‌ها، دوباره از مکان‌های نمادین سری مانند جزیره Melee (که اکنون تحت مدیریت جدید است) و جزیره میمون‌ها بازدید می‌کند. او همچنین به مناطقی مانند «جزیره برمودا» و «جزیره وحشت» سر می‌زند که در بازی‌های قبلی وجود نداشته‌اند. هر سه شخصیت اصلی سری برای این عنوان بازگشته‌اند، یعنی دزد دریایی Guybrush Threepwood و نامزدش Elaine Marley به همراه آنتاگونیست این فرنچایز که یک دزد دریایی زامبی به نام LeChuck می‌باشد. همچنین Murray جمجمه سخنگوی شیطانی هم در این عنوان حضور دارد.

در ابتدا پسر Guybrush و Elaine یعنی Boybrush را می‌بینیم که در حال بازی با دوستش Chuckie در یک پارک تفریحی است و ماجراهای پدرش را دوباره به تصویر می‌کشد. سپس تصمیم می‌گیرد تا داستان چگونگی پیدا کردن راز جزیره میمون‌ها را برای Chuckie تعریف کند.

هنگامی که Guybrush متوجه می‌شود LeChuck نقشه‌ای از مکان دقیق راز جزیره به دست آورده، تصمیم می‌گیرد به جزیره Melee سفر کند. بنابراین تعدادی خدمه و یک کشتی فراهم می‌کند ولی رهبران جدید دزدان دریایی به اسامی Madison و Lila و Trent جلوی او را می‌گیرند. Guybrush در ادامه یک چشم‌بند جادویی به دست می‌آورد که با تبدیل کردن او به زامبی، اجازه می‌دهد به خدمه LeChuck نفوذ کند. در طول مسیر، معجون مورد استفاده برای هدایت کشتی به سمت جزیره میمون‌ها خراب می‌شود ولی Guybrush می‌فهمپ که رهبران دزدان دریایی نیز به سمت جزیره میمون‌ها می‌روند و مخفیانه معجون خود را کامل می‌کنند تا کشتی LeChuck بتواند آن‌ها را دنبال کند. همانطور که آن‌ها به جزیره نزدیک می‌شوند، چشم‌بند Guybrush به طور تصادفی در جشن جدا شده و سپس توسط LeChuck به دریا انداخته می‌شود.

داستان بازی Return To Monkey Island

داستان بازی Return To Monkey Island

او تا جزیره میمون‌ها شنا کرده و با نقشه‌ای که در اختیار دارد، مسیرش را ادامه می‌دهد ولی در تله‌ای گیر می‌افتد که رهبران دزدان دریایی، آن را برای LeChuck کار گذاشته بودند. از آن‌جایی که آن‌ها نقشه واقعی را در اختیار دارند، برای یافتن مکان راز فعلا آتش‌بس اعلام می‌کنند. با کمک Guybrush مشخص می‌شود که راز جزیره در خانه بین‌المللی Mojo در جزیره Melee واقع شده است. سپس رهبران دزدان دریایی به Guybrush خیانت کرده و او را از بالای صخره پایین می‌اندازند و LeChuck که متوجه فریب شده، تصمیم می‌گیرد آن‌ها را تعقیب کند. Elaine برای کمک به Guybrush سر می‌رسد و آن دو به کمک یکدیگر می‌توانند کشتی قدیمی Sea Monkey را بازسازی کرده و از جزیره فرار کنند. سپس LeChuck که مشغول مبارزه با رهبران دزدان دریایی می‌باشد، تصمیم می‌گیرد فعلاً برای یافتن راز جزیره، آتش‌بس اعلام کند.

در ادامه Guybrush به خانه بین‌المللی Mojo رسیده و متوجه می‌شود که راز درون یک گاوصندوق است که با پنج کلید طلایی قفل شده است. او با دنبال کردن یک سری سرنخ، به دریای کارائیب سفر می‌کند تا بتواند کلیدها را پیدا کند. LeChuck و رهبران دزدان دریایی در غیاب Guybrush سعی می‌کنند به جای کلید، از جادو برای باز کردن گاوصندوق استفاده کنند ولی در نهایت دوباره به جان یکدیگر افتاده که در این‌جا LeChuck می‌تواند رهبران دزدان دریایی را بکشد. Guybrush پس از به دست آوردن آخرین کلید، گاوصندوق را باز کرده و می‌بیند که درون آن، یک صندوقچه قفل شده دیگر وجود دارد. سپس LeChuck ظاهر شده و با دزدیدن صندوقچه، آن را به جزیره میمون‌ها برمی‌گرداند تا مراسم لازم برای باز کردن آن و به دست آوردن راز را انجام دهد. Guybrush و Elaine تصمیم می‌گیرند او را دنبال کنند و Elaine در مسیر، مرتب سوال می‌کند که آیا این راز می‌تواند انتظارات او را برآورده کند و یا این که آیا اصلاً ارزش این همه دردسر را دارد یا خیر.

در ادامه Guybrush به زیر جزیره رفته و با گذشتن از یک سری دخمه، به انتهای آن‌ها می‌رسد. او پس از باز کردن یک در مخفی، خودش را جزیره Melee پیدا می‌کند. در این‌جا مشخص می‌شود که همه چیز بخشی از یک پارک ماجراجویی با مضمون دزدان دریایی به نام The Original Secret بوده است که Guybrush صاحب آن‌جا بوده و بقیه شخصیت‌های بازی، نقش عروسک را بازی می‌کرده‌اند. Guybrush سرانجام صندوقچه را باز کرده و مشخص می‌شود که راز جزیره، فقط یک تی‌شرت است ساده است. او سپس درب پارک را بسته و از Elaine جدا می‌شود.

سپس دوباره Boybrush را می‌بینیم که حاضر نیست باور کند این پایان واقعی داستان باشد ولی Guybrush در مورد این‌که آیا این راز واقعی است، شک دارد و معتقد است که سفر و داستان آن ارزشمندتر از پاداش است.

در انتها Elaine از راه رسیده و پس از دور کردن Boybrush به Guybrush اطلاع می‌دهد که به تازگی یک نقشه گنج جدید پیدا کرده است.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *