۰

شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

برای اولین بار هنگام خرید پاوربانک، سوالاتی از قبیل میزان شارژ اولیه دستگاه و نیاز آن به شارژ طولانی مدت مطرح می شود. اما ممکن است برای شروع به کار نیاز به شارژ اولیه پاوربانک داشته باشید. فرقی ندارد که نوع پاوربانک مدل باتری یونی یا لیتیومی باشد.

در هر صورت نیاز دارید تا برای شروع به کار، آن را به برق متصل کنید. میزان شارژ اولیه مورد نیاز برای بار اول، مسلما بیش تر از دفعات قبل خواهد بود که بسته به میزان ظرفیت، شدت جذب جریان و نوع باتری پاوربانک مشخص می شود. اگر برای اولین بار نسبت به تهیه پاوربانک اقدام کرده اید و درباره اینکه شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؛ اطلاعاتی ندارید، در این مطلب به تمامی آن ها پاسخ خواهیم داد. 

شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

مطالعه دفترچه راهنما و اطلاع از میزان شارژ اولیه پاوربانک

در مرحله اول کافی است تا به صورت کامل از اطلاعات درج شده روی جعبه دستگاه مطلع شوید. به درون جعبه نگاهی بیندازید و کاغذ های موجود را بردارید. اگر زبان انگلیسی تان ضعیف است، از یک مترجم استفاده کنید تا درباره تنظیمات و وجود شارژ اولیه پاوربانک مطمئن شوید.

شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

در مرحله بعدی درون متن راهنما، به سراغ بخشی بروید که میزان شارژ مورد نیاز اولیه برای پاوربانک را اعلام می کند. این گونه مطمئن می شوید که پاوربانک باید شارژ اولیه داشته باشد یا نیازی نیست. دفترچه راهنمای پاوربانک ها راهنمای خوبی برای پاسخ به سوال شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؛ محسوب می شوند.

آیا تاکید بر شارژ اولیه پاوربانک صحت دارد؟

بسیاری از پاوربانک های مختلف مانند پاوربانک اپل، شیائومی، انکر و چندین مدل دیگر تا درصد بالایی پیش از تحویل توسط خریدار دارای حداکثر ۷۵ درصد شارژ دهی هستند. پس حواستان باشد پاوربانک نو، شارژ کاملی ندارد یا حتی ممکن است خالی باشد. مورد دوم به دلیل قرار گیری پاوربانک ها در حالت بلااستفاده و بدون فروش در مدت زیاد است.

شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

چگونه از میزان شارژ اولیه پاوربانک مطلع شویم؟

پاوربانک ها بسته به طراحی شان دارای چراغ چشمک زن و ثابت، درصد عددی و نمایش مستقیم درون سیستم برای مشخص کردن درصد باتری هستند. پاوربانک اپل یا همان مگ سیف از این قاعده مستثنی بوده و تنها با اتصال بی سیم خود به گوشی اپل، شما را متوجه میزان درصد شارژ خود خواهد کرد. به طور کلی، در صورت وجود سه یا چهار چراغ روشن، باید ۱۰۰ درصد کامل به ترتیب تقسیم بر سه یا چهار شود. در حالت چهارم، هر یک از چراغ های روشن، نمایانگر ۲۵ درصد از شارژ پاوربانک است. برای اطلاع از قیمت و خرید پاوربانک اپل به این لینک مراجعه کنید. برای هر محصول نیز توضیح داده شده که شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

این موضوع برای پاوربانک انرجایز و برخی مدل های باسئوس فرق دارد و به صورت درصدی در صفحه نمایش داده می شود. این مدل پاوربانک ها احساس راحت تری نسبت به مدل های چراغ دار برای شارژ اولیه به شما القا می کند.

شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

برای تشخیص این مورد، تنها دو راه موجود است:

  1. وصل کردن پاوربانک به منبع برق
  2. اتصال کابل شارژر پاوربانک به دستگاه مورد نظر جهت باتری دهی

در هر دو حالت قادر هستید تا نسبت به میزان شارژ موجود در دستگاه مطمئن شوید.

برای اتصال، ابتدا حتما آداپتور مخصوص پاوربانک را به برق زده و بعد پاوربانک را به منبع برق متصل کنید. انجام عکس این عمل ممکن است باعث سوختن پاوربانک شما شود.

نحوه شارژ اولیه پاوربانک بعد از خرید

برای شارژ پاوربانک راه های مختلفی مانند کابل یو اس بی، آداپتور و کابل تایپ سی وجود دارد. استفاده از آداپتور مدت زمان کم‌ تری را برای پر شدن پاوربانک می طلبد. هر چقدر توان خروجی آداپتور بالاتر باشد، مدت زمان پر شدن شارژ اولیه ی پاوربانک نیز کم‌ تر است.

نکات مهم نگهداری پاوربانک بعد از چند ساعت

به جریان ورودی قابل تحمل برای پاوربانک دقت کنید. اگر این مورد کم تر از توان ورودی توسط آداپتور باشد؛ شاهد خرابی پاوربانک و.. می شوید که در طولانی مدت سبب سوختگی آن خواهد شد.

شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

شارژ پاوربانک با آداپتور فست شارژ

شارژ اولیه پاوربانک با استفاده از آداپتور فست شارژ، یک مزیت محسوب می شود. آداپتور فست شارژ شاید بتواند در زمان شما صرفه جویی کند، اما در طولانی مدت به روند شارژ باتری فشار وارد کرده و سبب خرابی آن می شود.

در این بین انواع پاوربانک فست شارژ نیز درون بازار هستند که در کل از فناوری Power Delivery، Quick Charge یا PowerIQ دستگاه های شما بهره می برند و به باتری گوشی شما آسیب وارد نمی کنند. پس دقت داشته باشید که چه نوع پاوربانکی خریداری کرده اید.

شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

عوامل کاهش دهنده سرعت شارژ اولیه پاوربانک

اشتباهاتی که ممکن است در طولانی مدت به پاوربانک شما آسیب برساند را رها کنید. از اتصال پاوربانک به لپ تاپ، شارژر فندکی ماشین، سیستم صوتی جلوگیری کنید. زیرا برای دستگاه شما مضر است. 

چه زمانی پاوربانک را برای شارژ اولیه به برق متصل کنیم؟

بهتر است صبر کنید تا شارژ پاوربانک به طور کامل به پایان برسد و بعد آن را به برق وصل کنید. مگر در زمانی که به سرعت نیاز به پر شدن شارژ پاوربانک داشته باشید که در این صورت تا زمانی که به عادت دائم بدل نشده باشد؛ مناسب است. پس اگر بدانید که شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است و چقدر زمان می برد تا تمام شود، به راحتی متوجه می شوید که باید به برق وصل کنید یا نیازی نیست.

شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟

چه زمانی پاوربانک را از شارژ اولیه در بیاوریم؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، شارژ اولیه پاوربانک ها بسته به نوع مدل شان فرق دارد. از طریق دفترچه دستورالعمل درون جعبه، میزان شارژ مورد نیاز دستگاه برای فول شارژ شدن را نوشته است. پس آن را به خوبی مطالعه کنید؛ از این طریق متوجه خواهید شد شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است و چه قدر احتیاج به ماندن در شارژ دارد.

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *