۰

داستان بازی Horizon: Forbidden West به صورت کامل

داستان بازی Horizon: Forbidden West

داستان بازی Horizon: Forbidden West

داستان بازی Horizon: Forbidden West

«الوی» شش ماه پس از شکست «هیدیس» اقدام به ترک «مریدین» می‌کند تا به جستجوی یک نسخه پشتیبان از «گایا» پرداخته و بتواند اثرات تخریب‌کننده زیست‌کره‌ی سیاره را در غیبت گایا متوقف کند. او به همراه دوست خود «وارل» داخل یک ساختمان تأسیسات قدیمی می‌روند که زمانی متعلق به شرکت «فار زنیث» بوده، شرکتی که در کلونی‌سازی فضا تخصص داشته است. جستجوهای آن‌ها فایده‌ای ندارد، چرا که مشخص شد زمانی فار زنیث قصد ربودن نسخه پشتیبان گایا را داشته ولی این پشتیبان در طی پروژه Zero Dawn تخریب شده است. بدون داشتن سرنخ دیگری، وارل پیشنهاد می‌دهد «سایلنس» را ردگیری کنند تا شاید او اطلاعات بیشتری داشته باشد.

به این ترتیب آن‌ها به مریدین بازمی‌گردند و در منطقه «اسپایر» به تحقیق می‌پردازند و در آنجا الوی متوجه می‌شود که هیدیس توسط سایلنس ربوده شده است. سایلنس طی تماسی با الوی از او دعوت می‌کند تا به غرب ممنوعه برود، جایی که سایلنس قصد دارد اطلاعات ارزشمندی را با او به اشتراک بگذارد که هیدیس آن را پنهان کرده بود. او همچنین هشدار می‌دهد که غرب ممنوعه تحت حکمرانی قبیله‌ای انزواگر به نام «تناکت» است که با قبیله «کارجا» روابط مسالمت‌آمیزی دارد.

الوی به غرب ممنوعه سفر می‌کند و خیلی زود پی می‌برد تناکت در میان یک جنگ داخلی است که یک سوی آن رئیس «هکارو» طرفدار صلح با کارجا، و طرف دیگر «ریگالا» رهبر شورشیان و طرفدار ادامه جنگ است. الوی با دنبال کردن مسیر سایلنس به تاسیساتی می‌رود که هیدیس در آنجا توسعه یافته بود و برای همیشه هیدیز را حذف کرد. او همچنین یک پشتیبان ناقص از گایا را کشف می‌کند. الوی قصد دارد توابع زیرمجموعه گایا که ناپایدار شده بودند را پیدا کند تا از این طریق فرم کامل گایا را بازیابی کند. او موفق به پیدا کردن مکان مینروا می‌شود و در آنجا با گروهی از انسان‌های پیشرفته و همین طور یک کلون دیگر از «الیزابت سوبک» مواجه می‌شود. آن‌ها یک پشتیبان دوم دریافت می‌کنند و مامور خود به نام «اریک» را به دنبال الوی می‌فرستند که الوی با هزار زحمت و سختی می‌تواند از دست آن فرار کند.

داستان بازی Horizon: Forbidden West

داستان بازی Horizon: Forbidden West

در ادامه داستان، وارل موفق به یافتن الوی می‌شود و او را به قبیله «یوتارو» می‌برد. در آنجا فردی به نام «زو» الوی را به یک مرکز کنترل پروژه Zero Dawn هدایت می‌کند که حامل مینروا می‌باشد. الوی یک هوش مصنوعی سرکش به نام «هفیستوس» را در این تاسیسات از میان برداشته و با مینروا دیدار می‌کند. این هوش مصنوعی مایل بود تا دوباره به گایا بپیوندد. بعد از مکان‌یابی توابع دیگر شامل ایتر، دمیتر و پوسایدن، گایا به الوی پیشنهاد می‌کند تا قبل از اسیر کردن هفیستوس، ابتدا توابع نام برده را دریافت کند، چرا که هفیستوس از زمان آزاد شدنش تکامل یافته است. گایا همچنین نشان می‌دهد سیگنال انقراضی که باعث فعال‌سازی هیدیس شده از سامانه‌ی ستاره‌ای «سیریوس» ناشی شده است. این موضوع الوی را به این باور می‌رساند که انسان‌های پیشرفته‌ای که با آن‌ها روبرو شده از نسل فضاپیمانی کلونی فار زنیث به نام «اودیسی» هستند.

 او ابتدا ایتر را بازیابی کرده و برای دسترسی به آن به «هکارو» در نبرد علیه شورشیان نیز کمک می‌کند. گایا پس از آن یک سیگنال اضطراری دریافت کرده که الوی و همراهانش روی آن تحقیق می‌کنند و در نهایت دومین کلون الیزابت به نام «بتا» را بازیابی خواهند کرد. الیزابت برای او توضیح می‌دهد که فار زنتیث در حال حاضر توابع الوتیا، آرتمیس و آپولو را در اختیار دارد. با این حال بتا موفق به سرقت پشتیبان گایا از آن‌ها شده بود. او توضیح می‌دهد که کلونیست‌های فار زنیث در واقع همان انسان‌های باقی‌مانده از زمان «میکز اند» هستند که طول عمر طبیعی خود را گسترش داده‌اند. کلونی آن‌ها روی سامانه سیریوس به دیلی، یک فاجعه طبیعی فرو‌پاشیده بود و از این رو آن‌ها بتا را ایجاد کردند تا بتوانند در بازگشت به زمین گایا را تحت کنترل بگیرند و از آن به منظور نابودی تمام حیات روی زمین استفاده کنند و کلونی‌سازی خود را روی آن داشته باشند.

الوی در ادامه به خرابه‌های لاس‌وگاس رفته و در آنجا «پوسایدن» را بازیابی می‌کندد و تا حدی عملکردهای این شهر را بازسازی خواهد کرد. پس از آن به کالیفرنیا می‌رود تا دمیتر را پیدا کند و در آنجا با یک قبیله خارجی از اقیانوس آرام به نام «کوئن» روبرو می‌شود که گروهی را به منظور بازیابی اطلاعات کشاورزی برای حل بلایای زیست محیطی خود فرستاده بودند. الوی در کنار بازیابی دمیتر به آن‌ها و الهه‌شان به نام «آلوا» کمک می‌کند تا داده‌های مورد نظر خود را دریافت کنند. پس از آن گایا روشی را برای گرفتن هفیستوس توسعه می‌دهد اما این روش نیاز به سطح دسترسی «امگا تد فارو» دارد. از این رو الوی در جستجوی پناهگاه فارو به ویرانه‌های سانفرانسیسکو می‌رود که در این مسیر، قبیله کوئن و رهبرشان «سیو» به او کمک می‌کنند.

داستان بازی Horizon: Forbidden West

داستان بازی Horizon: Forbidden West

الوی و سیو پس از ورود به پناهگاه متوجه می‌شوند که فارو خودش را با استفاده از ژن تراپی برای هزار سال زنده نگه داشته است. با این حال او به یک فرم جدیدی جهش پیدا کرده است. سیو که از این موضوع وحشت‌زده شده، تصمیم می‌گیرد تا کل پناهگاه را نابود کند و الوی نیز درون آن دفن شود تا این راز افشا نشود. با این حال الوی می‌تواند فرار کند ولی سیو به علت فروریختن پناهگاه، جان خود را از دست می‌دهد.

الوی به کمک امگا قادر است تا گایا را به کالدرون گمینی ببرد تا هفیستوس را به دام بیندازد. رهبر فار زنیث که «جرارد» نام دارد، به همراه اریک و ستوان «تیلدا» از راه می‌رسند. اریک با کشتن وارل، قادر به اسیر کردن دوباره بتا شده و جرارد نیز گایا را می‌دزدد اما تیلدا به الوی کمک می‌کند تا از آنجا فرار کند. تیلدا توضیح می‌دهد که مجبور شده است با الیزابت دوست شود و تحت تاثیر اعمال الوی می‌خواهد که به او کمک کند و فار زنیث را متوقف سازد. او همچنین اشاره می‌کند که سایلنس از شورشیان تناکت حمایت کرده تا از آن‌ها در برابر فار زنیث بهره ببرد و با ایجاد این انحراف، الوی و تیلدا بتوانند جرارد را بکشند و گایا را بازیابی کنند. الوی با قربانی شدن تناکت مخالف است و در عوض سعی می‌کند ریگالا را شکست دهد و سایلنس هم که انتخاب دیگری نداشته با او همکاری کرده است. الوی حملات ریگالا به هکارو را خنثی می‌کند و به او فرصت می‌دهد تا به او بپیوندد یا بمیرد.

داستان بازی Horizon: Forbidden West

داستان بازی Horizon: Forbidden West

الوی و همراهانش به پایگاه فار زنیث حمله می‌کنند و ریگالا (در صورت همکاری کردن) خود را قربانی می‌کند تا از الوی محافظت کند. بتا اقدام به آزادسازی هفیستوس در شبکه کامپیوتری فار زنیث کرده و به این ترتیب این هوش مصنوعی شروع به تولید ربات‌هایی برای حمله به نیروهای فار زنیث می‌کند. سایلنس از یک دستگاه برای غیرفعال کردن سپرهای محافظتی فار زنیث استفاده کرده و در همین حال الوی و زو قادر به کشتن اریک، و تیلدا نیز موفق به کشتن جرارد می‌شود. الوی و بتا متوجه می‌شوند که کلونی‌های فار زنیث به خاطر یک فاجعه طبیعی تخریب نشده‌اند، بلکه توسط یک هوش مصنوعی سرکش به نام «نمسیس» که به طور تصادفی توسط آن‌ها ایجاد شده، تخریب گردیده است. در واقع سیگنال انقراض را نمسیس فرستاده بود و حالا در مسیر زمین برای نابودی این سیاره می‌باشد. فار زنیث با فرار از نمسیس امیدوار بود که با ربودن گایا بتواند یک سیاره جدید را کلونی‌سازی کند که از دسترس نمسیس خارج باشد.

سپس تیلدا تلاش می‌کند تا به زور الوی را وارد فضاپیمای اودیسی کند تا با هم فرار کنند اما الوی مقاومت کرده و مجبور به کشتن تیلدا می‌شود. سایلنس افشا می‌کند که او در تمام این مدت از نمسیس با خبر بوده و در اصل هدفش ربودن اودیسی و آپولو بوده تا از زمین فرار کند. با این حال، او نظرش عوض شده بود و تصمیم گرفته تا باقی بماند و به الوی کمک کند. در پایان داستان، همراهان الوی پراکنده می‌شوند تا هشدار نمسیس را پخش کنند و در همین حال الوی و بتا موفق به فعال‌سازی دوباره گایا می‌شوند که تقریبا مثل نمونه اصلی خود کاربردی است.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *