۰

داستان بازی Mafia 2 – مافیا ۲

داستان بازی Mafia 2 - مافیا ۲

داستان بازی Mafia 2

داستان بازی Mafia 2 – مافیا ۲

شخصیت اصلی داستان، «ویتو اسکالتا» می‌باشد. او در ایتالیا و شهر «سیسیل» به دنیا آمده است. سیسیل، شهری است که از آن به عنوان زادگاه باند خلافکاری مافیا یاد می‌شود. پدر ویتو از زندگی در سیسیل خسته شده بود و با توجه به داستان‌هایی که در رابطه با کشور آمریکا می‌شنود و این که همه می‌گویند کشور امریکا، مکانی برای فرصت‌ها و رویاهاست، به همراه خانواده‌اش از سیسیل به آمریکا می‌رود، با این امید که بتواند به سرعت در این کشور پولدار شود.

در حالی که اروپا در جنگ جهانی دوم بود، آمریکا هر لحظه در حال رشد و پیشرفت بود و به همین دلیل شاهد اوج گرفتن مهاجرت به امریکا بودیم. پدر ویتو به همراه خانواده‌اش با هزاران امید پا به آمریکا می‌گذارد تا بتواند در این کشور پولدار شود. خانواده اسکالتا در شهر «امپایربی» مستقر می‌شوند. روزها سپری شده و ویتو اسکالتا با دوست خود یعنی «جو» بزرگ می‌شود. آمریکا برای ویتو تبدیل به کشور اصلی شده و حالا او با فرهنگ این کشور در حال بزرگ شدن است.

با این که خانواده اسکالتا با هزاران امید به آمریکا مهاجرت کردند ولی بعد از گذشت مدتی، رویای امریکایی آن‌ها به کابوس بدل می‌شود. خانه خانواده اسکالتا در پایین‌ترین محله شهر قرار گرفته و پدر ویتو مجبور است تا برای گذراندن زندگی، پول قرض بگیرد. او پس از مدتی می‌میرد و خانواده اسکالتا در فقر کامل قرار می‌گیرند. ویتو و دوستش جو که دیگر تحمل زندگی این چنینی را ندارند، اقدام به دزدی می‌کنند اما درست در حین دزدی، پلیس، ویتو را دستگیر می‌کند.

داستان بازی Mafia 2

داستان بازی Mafia 2

ویتو تصمیم می‌گیرد تا به جای زندان، به جبهه جنگ جهانی دوم در سیسیل برود تا برای کشور دوم خود یعنی آمریکا با افتخار بجنگد. ویتو در طول جنگ زخمی می‌شود و برای استراحت او را یک ماه به شهر خود یعنی امپایربی برمی‌گردانند. زمانی که ویتو به آمریکا برمی‌گردد، فصل زمستان است. هر کسی که در شهر ویتو را می‌بینید به او به عنوان یک سرباز آمریکایی احترام می‌گذارد و حتی همسایه‌ها نیز به ویتو افتخار می‌کنند.

زمانی که ویتو به خانه‌شان می‌آید، با مادر و خواهر خود روبه‌رو می‌شود. دیوار خانه خانواده اسکالتا پر از پوستر‌های مذهبی و صلیب است که نشان می‌دهد خانواده فقیر اسکالتا همچنان ایمان خود را حفظ کرده‌اند. حتی در هنگام غذا خوردن نیز خانواده اسکالتا در کنار هم دعا می‌خوانند. ویتو می‌بیند که مادر و خواهرش شاد هستند که ویتو نیز از دیدن آن‌ها خوشحال می‌شود.

بعد از خوردن شام، ویتو به اتاق قدیمی‌اش می‌رود. روی دیوار اتاق ویتو پوستر قهرمان‌های بیس‌بال و ماشین‌های گران قیمت وجود دارد. تمامی این پوسترها نشان دهنده همان رویای امریکایی است که خانواده اسکالتا به امید رسیدن به آن وارد خاک این کشور شده اند اما هیچ چیزی نصیبشان نشده است. جو به عنوان دوست ویتو با استفاده از رابط‌های خود کمک می‌کند تا ویتو از جنگیدن معاف شود. ویتو از این اتفاق خوشحال است اما متوجه می‌شود که این تازه شروع ماجراست و مشکلات او تازه آغاز شده است.

ویتو متوجه می‌شود پدرش قبل از مرگ مقدار زیادی پول قرض گرفته و حالا طلبکارش یک هفته به خانواده اسکالتا مهلت داده تا پول را پرداخت کنند. مقدار این پول ۲ هزار دلار است و ویتو که می‌داند جمع کردن دو هزار دلار در یک هفته کار غیر ممکن است، به سراغ جو می‌رود. جو که نسبت به گذشته، وضعیت مالی خوبی دارد، به ویتو یک کار خلاف پیشنهاد می‌دهد. ویتو برای پرداخت پول طلبکار پدرش مجبور می‌شود تا این کار را قبول می‌کند و پس از انجام کار پول بسیار زیادی به دست می‌آورد. همین پول زیاد است که باعث وسوسه او می‌شود. مادر ویتو که نمی‌خواهد پسرش بیش از این به راه خلاف کشیده شود، با او صحبت کرده و ویتو را پیش یکی از دوستان قدیمی پدرش می‌فرستد تا کار کند. دوست پدر ویتو به او می‌گوید که اگر تمام جعبه‌های انبار را بار یک کامیون کند، به او ۱۰ دلار می‌دهد.

ویتو که از انجام این کار خسته شده، متوجه می‌شود که مسیر خلاف تنها روشی است که می‌تواند او را به پول برساند. دوباره ویتو وارد مسیر خلاف می‌شود و همه چیز تغییر می‌کند. آرام آرام تمامی ارزش‌های معنوی از بین رفته و دزدی و جنایت راه خود را به شخصیت ویتو باز می‌کنند.

داستان بازی Mafia 2

داستان بازی Mafia 2

ویتو هر لحظه با انجام کار خلاف، پولدار می‌شود و می‌تواند بدهی پدر خود را صاف کند اما به خاطر یکی از مأموریت‌هایی که انجام داده بود، دستگیر شده و دوباره به زندان می‌افتد و در زندان می‌فهمد که مادرش فوت کرده است. مرگ مادر ویتو باعث می‌شود تا اندک انسانیت موجود در شخصیت ویتو نیز از بین برود، چون مادر او تنها کسی بود که ویتو را از انجام کار خلاف بازمی داشت اما حالا با مرگ او، ویتو بیشتر از قبل غرق در مسیر خلاف می‌شود.

پس از آزادی ویتو از زندان او متوجه می‌شود که آمریکا در طی این چند سال، پیشرفت بسیار زیادی داشته و در زمانی که اروپایی‌ها به خاطر اثرات جنگ جهانی مجبور بودند تا دوباره شهرهای خود را بازسازی کنند، آمریکا در تکنولوژی پیشرفت کرده است.

ویتو پس از آزادی، به صورت رسمی وارد یک خانواده مافیایی می‌شود. حتی در بخشی از بازی، می‌بینیم که در یک مجلس نمادین، ویتو خون دست خودش را بر عکس مریم مقدس می‌ریزد که نشان می‌دهد چگونه ویتو روحیه معنوی خود را فروخته است.

شخصیت ویتو تغییر بسیاری می‌کند و از یک سرباز شجاع تبدیل به یک هیولا می‌شود که کاری به جز ترویج فساد در شهر و کشور ندارد. او کاملا تغییر کرده و حتی خواهرش هم با او به مشکل خورده و به ویتو می‌گوید که از او فاصله بگیرد.

ویتو در بخشی از بازی متوجه می‌شود که پدرش هم یک خلافکار بوده است. ویتو جمله‌ای دارد که در آن می‌گوید:
«من در تمام زندگی‌ام سعی کردم تا شبیه پدرم نباشیم ولی هر قدمی که جلو می‌رفتم بیشتر شبیه به او می‌شدم.»

داستان بازی Mafia 2

داستان بازی Mafia 2

ویتو با جلو رفتن، همه چیز خود را از دست می‌دهد. خانه‌اش همراه با پول هایش می‌سوزد و در یک بخش از بازی، می‌بینیم که او حتی لباسی هم برای پوشیدن ندارد.

ویتو و جو که می‌بینند آنچنان که باید نتوانسته‌اند به رویای آمریکایی خود برسند، ریسک می‌کنند و وارد معامله مواد مخدر می‌شوند. در کل برای مافیا معامله مواد مخدر کار پر ریسکی است که می‌تواند برای مافیا میلیون‌ها به ارمغان بیاورد یا باعث نابود شدن او شود. ویتو، جو و دوستشان «هِنری» این ریسک را قبول کرده و وارد یک معامله مواد مخدر می‌شوند.

هِنری کسی است که در طول بازی بارها به ویتو و جو مأموریت‌های مختلف مافیایی می‌دهد و باعث می‌شود تا آن‌ها کارهای خلاف مختلفی انجام دهند. جو و ویتو بدون اجازه گرفتن از خانواده، وارد کار مواد می‌شوند اما ماجرای فروش مواد خوب پیش نمی‌رود و هِنری در این مسیر کشته می‌شود. ویتو و جو دوباره مجبور هستند تا کارهای خلاف مافیایی را انجام دهند. در یکی از مأموریت‌ها به ویتو و جو گفته می‌شود که باید یک مرد را بکشند. آن‌ها وقتی که به سراغ آن مرد می‌روند، با ویدیو پایانی بازی Mafia 1 مواجه می‌شویم و می‌فهمیم آن دو نفری که شخصیت اصلی نسخه اول یعنی «توماس‌آنجلو» را کشتند، ویتو و جو بودند.

در انتهای بازی، ویتو و جو مجبور می‌شوند تا برای جبران کردن کارهای اشتباهی که بدون گفتن آن‌ها به خانواده مافیا انجام داده‌اند، به سراغ یکی از بزرگترین مافیاهای شهر به اسم «فالکون» رفته و او را بکشند. آن‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند اما در نهایت دستگیر شده و از یکدیگر جدا می‌شوند. آن‌ها سوار دو ماشین مختلف می‌شوند و از صحبت‌های رد و بدل شده می‌فهمیم که جو قرار است کشته شود.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *