۰

معرفی کاراکتر مون‌ نایت | Moon Night

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

شوالیه ماه (به انگلیسی: Moon Knight) یک شخصیت تخیلی و ابرقهرمانانه در کتاب‌های کامیک می‌باشد. این کاراکتر به دست داگ موئنچ و دان پرلین خلق شده و در گرگینه در شب شماره ۳۲ام (اوت ۱۹۷۵) معرفی شد.

او که قدرت‌هایش شامل ورزشکار عالی، استاد هنرهای رزمی و مبارزهٔ تن به تن، مقاوم به برخی حملات ذهنی، آکروبات، ژیمیناست و کاراگاه حرفه‌ای، خلبان و شمشیرزن خبره، صاحب سلاح‌های مدرن و سنتی می‌شود، عضو گروه‌های ابرقهرمانانه‌ای چون انتقام‌جویان مخفی، انتقام‌جویان، انتقام‌جویان ساحل غربی، مدافعان، شوالیه‌های مارول و قهرمانان برای استخدام است.

مارک اسپکتور در خانواده ای قابل احترام متولد شد ، اما با فرار از تاریخ و اعتقادات خود مسیر زندگی خود را با تبدیل شدن به یک بوکسور ، تفنگدار دریایی و سرانجام یکی از عوامل سیا در زندگی خود قطع کرد. اسپکتر از خیانت های سازمان منزجر شد و از خیانت برادرش راندال صدمه دید ، او به مزدوری جهانی تبدیل شد. در طول این زمان تاریک ، او با ژان پل “فرانسوی” دو شامپ ، که تنها نقطه روشن در حرفه خشونت اسلحه اجاره ای او بود ، دوست شد.

اسپکتور با خستگی از سرنگونی دولت ها و ترورها ، وارد مدار یک تروریست افراطی به نام بوشمن شد که به او روی آورد و او را رها کرد تا در صحرای سخت مصر بمیرد. به گونه ای ، مزدور خود را به مقبره ای باستانی نزدیک و در دست مارلین آلورون ، دختر یک باستان شناس که توسط بوشمن کشته شد ، رساند. نزدیک مرده ، اسپکتور برای یافتن مجسمه ای از خدای مصری خونشو که بر فراز او قرار دارد قیام کرد و اعتقاد داشت که این باعث نجات جان او شده است. او با کمک فرانسوی عملیات بوشمن را شکست داد و بعداً فهمید که چشم انداز جدیدی از زندگی پیدا کرده است.

اسپکتور به همراه دوستانش به ایالات متحده بازگشت و نه تنها یک شخصیت هویتی لباس که ماه نایت لقب گرفت ، بلکه دو شخصیت دیگر برای کمک به او در جنگ علیه جنایت ، میلیونر استیون گرانت و راننده تاکسی جیک لاکلی شروع کرد. مون نایت با خلبان خود فرنسی ، تأثیر خود را در بقیه قهرمانان شهر نیویورک ایجاد کرد.

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

شغل و مزدورانه CIA مارک اسپکتور به مهارت های بوکس او افزود که نه تنها قدرت و استقامت ، بلکه دارای مهارت بالایی از تاکتیک و استراتژیک ، و همچنین مهارت های جنگی و تسلیحاتی را به او می بخشد. فراتر از بوکس ، او چندین ورزش رزمی می داند ، یک ورزشکار و ژیمناست با استعداد است و می تواند به چندین زبان صحبت کند. متأسفانه ، این توانایی ها با یک وضعیت روانی ناهموار متعادل می شوند که در دوره های افسردگی و اختلال هویت چندگانه خود را نشان می دهد.

طی سالهای فعالیت خود به عنوان نایت مون ، اسپکتور همچنین به صورت دوره ای نمایش قدرتهای ماورایی مانند افزایش قدرت در طول شبها با ماه کامل ، بینش ها و رویاهای نبوی و توانایی تخلیه انرژی های زندگی فرد دیگر از طریق تماس بدنی را به نمایش می گذارد.

گل ماه

گرچه رفتارهای نامنظم و ناخوشایند مارک اسپکتور با چندین هویت باعث ایجاد اصطکاک زیادی بین او و همکارانش شده است ، اما او توانسته است چند رابطه نزدیک ایجاد کند که امتحان زمان را داشته اند.

ژان پل دو شامپ پس از ملاقات آنها در آفریقا ، تقریباً ثابت یار اسپکتور شد و این اسپکتور بود که به مزدور ایتالیایی الاصل «فرانسوی» ملقب شد. DuChamp در کمک به مون نایت در روزهای ابتدایی خود به عنوان یک قهرمان صحنه و لباس به عنوان خلبان Mooncopter و یک فرد سرباز برای ماموریت های مختلف اسپکتور نقش مهمی داشت. گرچه فرانسوی در بعضی مواقع با مشکلات ذهنی دوستش رانده می شود ، اما معمولاً وقتی اسپکتور به آن بیشترین نیاز را دارد ، پشتیبانی و دوستی می کند.

علیرغم مرگ وحشیانه پدرش و واژگونی کل زندگی او ، مارلن آلاورون تصمیم گرفت مارک اسپکتور را در مسیر او دنبال کند و نه تنها معشوق بلکه پایگاه پایدار برای وضعیت روانی گاه به گاه بدون دردسر او شود. مانند فرنسی ، مارلین گاه و بیگاه روابط خود را با اسپکتور قطع می کند ، اما متوجه فشارهایی می شود که تحمل می کند و دوباره برمی گردد تا آنها را به عنوان یک معتمد و متحد ببیند.

دشمنی در زندگی اسپکتور از همان اوایل نوجوانی که بین او و برادرش راندال ایجاد شد آغاز شد. در طول مدت حضور مشترک آنها در CIA ، برخورد دو جانبه راندال با قدرت های خارجی به یک جنگ کاملاً برادرانه منجر شد ، در نتیجه راندال دوست دختر وقت اسپکتور را به قتل رساند و ضرب و شتمی را دریافت کرد که به طرز روانی او را مادام العمر زخمی کرد. راندال در زمان های مختلف بازگشته تا غم و اندوه بیشتری برای برادرش ایجاد کند ، بیشتر به عنوان شوالیه ماه شرور.

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

از دیگر مخالفان برجسته مون نایت می توان به رائول بوشمن ، تروریست ، سیاستمدار فاسدی که به عنوان شبح سیاه (Black Spectre) ظاهر شد ، و خدای مصر شیث اشاره کرد. علاوه بر این ، خدای خونشو خود به عنوان یک شخصیت دوقطبی در زندگی اسپکتور ایستادگی می کند ، که قیامت و زندگی جدیدی را فراهم می کند ، اما همچنین ممکن است یک عامل اصلی در اختلالات روانی شوالیه ماه نیز باشد.

یکی از اولین مأموریت های مون نایت شامل نفوذ به سازمان جنایی مرموز به نام کمیته و پذیرفتن تکلیف آنها برای دستگیری جک گرگ راک بود. اسپکتور مسلح به سلاح های نقره ای ویژه ای که توسط این گروه تهیه شده بود ، راسل را به زور وارد کار کرد اما بعداً او را آزاد کرد تا اعضای کمیته را نابود کند. به دنبال آن ، مون نایت به قهرمانان مختلفی مانند مردعنکبوتی ،ثینگ و مدافعین کمک کرده و همچنین در برابر برادرش راندال دوباره به میدان رفت و اعتقاد داشت او را کشته است.

ماموریت های بیشتر دشمنان بیشتری را هم برای اسپکتور به ارمغان آورد ، از جمله بازی های برگشت با جک راسل و بوشمن ، که تلاش کردند مجسمه خونشو را که مون نایت از مصر به نیویورک آورده بود ، ببرند. هنگامی که تروریست ظاهراً مجسمه را نابود کرد ، اسپکتور یکی از اولین شکستهای روحی واقعی خود را متحمل شد تا اینکه مارلین فاش کرد که اثر واقعی را در اختیار دارد. سلامت عقل اسپکتور در اثر برخورد با شروری به نام اسپکتور سیاه و سرقت جسد پدرش توسط یکی از شاگردان سابق الیاس اسپکتور رو به زوال بود و هنگامی که او در بحث کنار گذاشتن تمام هویت های جایگزین خود برای حفظ تعادل روحی خود بحث کرد ، کشیش های خونشو وارد شهر شدند تا اسپکتور را از وضعیت خود به عنوان آواتار خدایشان متقاعد کنند. اینگونه مون نایت با قدرت بیشتر در ماه های کامل ، برای کمک به انتقام جویان ساحل غربی در یک مأموریت سفر در زمان به مصر باستان پرواز کرد و عمیق تر تحت قدرت خونشو قرار گرفت.

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

نفوذ طاقت فرسای ایزد باعث شد اسپکتور برخلاف میل خود عضویت انتقام جویان را بپذیرد ، اما علی رغم یک رابطه عاشقانه با یکی دیگر از اعضای تیم ، تیگرا ، وی تیم را به دلیل عدم توافق با قانون انتقام جویان در مورد قتل ترک کرد. بعداً ، Daimon Hellstrom یا به اصطلاح “پسر شیطان” از توانایی های عظیم خود استفاده کرد تا خونشو را از بدن و ذهن مون نایت بیرون بکشد .او در بازگشت به شهر نیویورک ، رابطه خود را با مارلین تجدید کرد و با میدایت ، قهرمان جوانی که می خواست شریک اسپکتور شود ، آشنا شد. اسپکتور پس از این مأموریت به کنار مزدور سیلور سیبل در کشور بوسکوورده ، بازگشت و در نبرد با سازمان امپراتوری مخفی ، در یک نیمه شب به شخصیت ماه نایت خود پی برد. این گروه مرد جوان را به سایبورگ آدم کش تبدیل کردند و اسپکتور را مجبور کردند تا با قهرمانان مختلف برای له کردن آنها همکاری کند.

راندل اسپکتور که هنوز زنده بود دوباره به عنوان شوالیه سایه ظاهر شد تا برادرش را باری دیگر به چالش بکشد ، درگیری که در دومین چرخش شوالیه ماه با برادرکشی به پایان رسید. او که می خواست تمام زندگی خود را از نو آغاز کند ، شغلی به نام Spectorcorp ایجاد کرد و زره ها ، سلاح ها و لبه های سخت تری برای مبارزه با جرایم خود به کار گرفت. انتقام جویان مون نایت را به اتهام سوءاستفاده از امتیازات عضویت در محاکمه قرار دادند و باعث شدند که اسپکتور تمام روابط خود را با تیم قطع کند. اندکی بعد ، در نبرد با Hellbent اهریمنی و رهبر آنها ، مون نایت قدرت جدیدی را برای تخلیه نیروی زندگی دیگران به سادگی با لمس آنها به نمایش گذاشت. متأسفانه ، ویروس رایانه ای Hellbent ، اسپکتور را مجبور کرد مقر اصلی خود و خود را با آن ویران کند تا از گسترش ویروس و به خطر انداختن جان افراد جلوگیری کند.

در آسایش آرامش قبر ، مارك اسپكتور از طریق قدرت خونشو به زندگی بازگشت و با مارلن و فرانسوی كه دوباره در كنار او بودند شخصیت شوالیه ماه خود را احیا كرد تا وارد جنگ با شیث ، خدای مصری در مخالفت مستقیم با خونشو شود. بعداً ، اسپکتور عملیات گروهی از قهرمانان را که به دنبال مجازات کننده بودند ، تأمین مالی کرد و آنها با هم با اشرار کم و زیادی درگیر شدند. در پایان ، اسپکتور با از بین بردن مقر تیم ، ثروت خود را در این معامله از دست داد و مون نایت مجبور به بازنشستگی از فعالیتهای جنایی شد.

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

اما متاسفانه مارك اسپكتور ، باری دیگر برای آن زندگی پنهان فراخوانی شد ، اما به قیمت آسیب دیدگی جسمی جدی به دلیل نبرد با بوشمن. در حالی که پاهایش معلول بود و یک بار دیگر وضعیت روانی او نامتعادل بود ، مارلین و فرنشی را مجبور کرد از او دور شوند زیرا با تصوراتی که خونشو به او حمله می کند دست و پنجه نرم می کرد. وقتی کمیته جدیدی تسکمستر را برای ترور مون نایت استخدام کرد ، اسپکتور دوباره از پاهای خود برای ضرب و شتم آنها استفاده کرد. مون نایت اکنون علاوه بر شکست دادن آنها ، با خشونت و مستعد ابتلا به اشرار معلول ، مورد توجه S.H.I.E.L.D قرار گرفت. و باتوجه به قانون ثبت فوق بشری ها که اخیراً تصویب شده بود. اسپکتور ثبت نام و ایفای نقش با قهرمان فوق العاده را پذیرفت ، اما هنگامی که برای قتل بلک اسپکتر در نظر گرفته شد ، مجوز خود را از دست داد و یک بار دیگر بازنشسته شد.

اسپکتر هرگز SHRA را جدی نگرفت ، تقریباً بلافاصله برای شکار بلک اسپکتر و قتل عام او به فعالیتهای صحنه و لباس مبدلش بازگشت. بعداً ، به عنوان فراری از قانون ، مرگ خود را جعل کرد و دوباره هویت جیک لاکلی و همچنین کار مزدوری را گرفت. هنگامی که او بعداً مون نایت را به شهر نیویورک بازگرداند و خونشو را کاملاً رد کرد ، کاپیتان آمریکا از اسپکتور دعوت کرد تا به انتقامجویان مخفی بپیوندد.

رندال اسپکتور یکبار دیگر از زندگی پس از مرگ بازگشت تا زندگی برادرش را بخاطر کتک زدن مارلین تا حد پایان دادن به بارداری اش مختل کند. مون نایت برای به دست آوردن قدرت ضرب و شتم راندال ،دوباره مصنوعات عرفانی هلال یا خونشو را پذیرفت و شخصیت مارک اسپکتور خود را پس از یک شکست ذهنی دیگر به کار گرفت. مسیر جدید او را به سمت لس آنجلس دور کرد و در آنجا نه تنها یک مجموعه تلویزیونی شوالیه ماه بلکه شخصیت های جدیدی مانند مردعنکبوتی ، کاپیتان آمریکا و وولورین را ایجاد کرد. او با اکو هوشیار درگیر شد تا با کنت نفاریا ظاهر شود و خود را به عنوان کینگ پین جنایتکار نشان دهد ، اما وقتی اکو در نبرد درگذشت ، اسپکتور شخصیتی شبیه اکو به خود گرفت تا انتقام وحشتناکی از دشمنان خود بگیرد.

پس از آن ، پس از بازگشت به شهر نیویورک ، اسپکتور زمان مبارزه با جرم و جنایت را بین رسیدگی به پرونده های شدیدتر و اغلب ماورا الطبیعه به عنوان مون نایت با نقش آفرینی بیشتر و پلیس پسندتر به عنوان آقای نایت تقسیم کرد. بي ثباتي ذهني بيشتر او را به موسسه اي قضائی سوق داد ، رابطه جديدي با خونشو و جدايي ديگر با مارلین . اسپکتور در حین درگیری با بوشمن و خدائی که خود را به عنوان پادشاه خورشید نشان می داد ، اخیراً کشف کرد که در حالی که تحت شخصیت لاکلی بوده ، صاحب کودکی با مارلین شده است ، وضعیتی که برای او کاملا تعجب آور بود.

القاب و اسامی مستعار:

مارک اسپکتور، استیون گرنت، جیک لاکلی، مشت کانشو، تسک مستر، Lunar Legionnaire، شوالیه هلال ماه، موونی، شوالیه سفید، مستر نایت، مسیریاب، نگهبان، سفرکنندگان و غیره.

تیم‌ها:

انتقام جویان، انتقام جویان ساحل غربی، آژانس اطلاعات مرکزی، مدافعان، انتقام جویان سابق، Heroes For Hire، هولی گارد، اسب سواران آخرالزمان، شوالیه‌های مارول، پسران نیمه شب، انتقام جویان مخفی، شوالیه‌های نهایی، جنگجویان نهایی، The Committee و سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا.

متحدان:

بیست، بلک پنتر، بلک ویدو، باک لایم، باکی بارنز، کاپیتان آمریکا، کلویی ترن، کلوک، کلاود، کراولی، دگر، دردویل، دارک هاوک، کاراگاه فلینت، کاراگاه هال، دکتر استرنج، دکتر وودوو، دکتر پیتر الراونه، اکو، اریک او گریدی، فرنچی، گامبیت، گامورا، جینا لندرز، گوست رایدر، هنک پیم، هاوک آی، هی وایر، هل کت، آیرون فیست، آیرون من، ایزابل کریستل، جک نوریس، جفری پایپر، جسیکا اسپکتور و غیره.

دشمنان:

اگونی، اموت، انارکی، آریا، آرسنال، بنگال، بیگ بن داناون، بلک اسپکتر، بورا، بولز آی، بوشمن، کاکتوس، چین، چین ساو، کانکر لرد، کانستریکتور، کنت نفاریا، کراس فایر، سایکلون، دانسن ماکابر، دد زود، دموگابلین، دیگر، دکتر اختاپوس، فلای، گامبیت، گرسپ، گریت وال، هلیون، تکامل عالی، هاب گابلین، آیس، جیک فیوری، جستر، کانگ، کانشو، کیلر شریک، مادام ماسک، مستر اسنایپر، مید نایت، موون شید و غیره.

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

قدرت ها و توانائی ها :

مارک اسپکتور در طی دوره‌هایی از زندگی خود که به‌عنوان یک بوکسور، تفنگدار دریایی ایالات متحده، مزدور و همچنین قهرمان شنل‌پوش فعالیت می‌کرد، توانست تخصص بسیار زیادی در تکنیک‌های مبارزه تن به تن و هنرهای رزمی‌ای همچون بوکس، کونگ فو، اسکریما، جودو، کاراته، نینجوتسو، ساواته و موای تای به دست بیاورد. او یک ورزشکار در سطح المپیک و همچنین آکروبات و ژیمناست بسیار حرفه‌ای محسوب می‌شود و در طرح‌ریزی استراتژی مبارزه، تبحر زیادی دارد. مارک در طی دوران طولانی مدت فعالیت خود در استفاده از انواع مختلف سلاح‌ها مانند دارت‌های پرتابی، نانچیکو، چوب بو و باتون تخصص بسیار زیادی دارد. او در استفاده از بیشتر سلاح‌ها مهارت دارد و در پرتاب اسلحه نیز خیلی حرفه‌ای است. اسپکتور یک راننده بسیار خوب است و می‌توانست یک هلی کوپتر را هم خلبانی کند. تسک مستر که می‌تواند سبک مبارزه‌ای هر فردی را یاد بگیرد و کپی کند، اعلام کرده که ترجیح می‌دهد تا سبک موون نایت را تقلید نکند زیرا موون نایت ترجیح می‌دهد که مشت بخورد تا اینکه آن را مسدود کند و جای خالی بدهد.

اسپکتور به خاطر ملاقاتی که با خدای ماه مصری یعنی خونشو داشت، توانست قدرت‌های ابرانسانی خود را به دست بیاورد. قدرت، استقامت و رفلکس‌های موون نایت بسیار پیشرفته است و میزان آن کاملا به وضعیت و گام‌های ماه بستگی دارد. هرچه که ماه به سمت وضعیت کامل خود پیش می‌رود، قدرت موون نایت هم که از آن سرچشمه می‌گیرد، بیشتر می‌شود. لازم به ذکر است که او حتی در طی یک ماه جدید هم می‌تواند چند صد پوند را تکان دهد. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این قدرت عرفانی و جادویی است و چه مقدار از آن نتیجه خود هیپنوتیزمی‌ای است که به خاطر عدم ثبات روانشناختی‌اش انجام می‌داد. در یک برهه زمانی نامشخص، این باور به وجود آمده بود که موون نایت این قدرت‌های خود را از دست داده است (آخرین باری که او به همراه این قدرت‌های ابرانسانی قمری دیده شده بود، زمانی بود که در گروه انتقام جویان ساحل غربی قرار داشت، تیمی که در سال ۱۹۸۹ آن را ترک کرده بود). بااین‌حال در سال ۲۰۰۷ رسما تایید شد که او قدرت‌هایش را در طی خط داستانی Midnight Sun از دست داده است.

ظاهرا خونشو در این خط داستانی ادعا کرده بود که این از دست دادن قدرت‌ها، به‌نوعی یک تنبیه برای موون نایت بوده که از دستوران و خواسته‌های او نافرمانی کرده است. لازم به ذکر است که مارک به خاطر داشتن چندین شخصیت مختلف، دربرابر برخی حملات روانی و ذهنی مقاوت است و برخی اوقات هم می‌تواند الهام‌هایی از آینده را ببیند. تا به امروز اینگونه نشان داده شده که موون نایت، تحمل بسیار بالایی دربرابر درد دارد و به‌طور مثال می‌تواند زخم یک گلوله که درون پایش به وجود آمده، تحمل کند؛ آن هم درحالی‌که درد او همانند افراد عادی نیست و مقدای خیلی کمی از آن را حس می‌کند. در طی خط داستانی مجموعه موون نایت که توسط جارلی هیوستون نوشته می‌شد، پروفایل یک نوع قدرت‌های جهش یافته داشت و می‌توانست اعمال هر فردی را که می‌بیند آنالیز یا پیشبینی کند

از همین رو او ادعا کرده بود که توانایی‌هایش روی افراد «فوق طبیعی» به خوبی کار نمی‌کنند و از طرف دیگر هم نگاه کردن به مارک از لحاظ فیزیکی به او آسیب وارد می‌کند؛ مخصوصا زمانی‌که او لباس مخصوص خود را بر تن کرده است. حال این توضیح ارائه شده بود که یا خونشو واقعی است و حضورش در توانایی‌های پروفایل اختلال ایجاد می‌کند یا مارک آنقدر دیوانه است که اعتقاد و باور او نسبت به جادو و به‌خصوص خونشو بسیار زیاد او باعث می‌شود تا در توانایی‌های پروفایل اختلال ایجاد شود.

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

معرفی کاراکتر مون‌ نایت

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *