۲

بررسی قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

سریال شش قسمتی Moon Knight با مرگ، رستاخیز و ظاهر شدن یک شخصیت کلاسیک کمیک مارول به یک پایان انفجاری می رسد. فقط در ثانیه های پایانی قسمت با چه کسی ملاقات کردیم؟ بیایید راجب آن بحث کنیم!

قسمت آخر “Gods and Monsters” هر دو مارک اسپکتور (اسکار آیزاک) و استیون گرانت (همچنین اسکار آیزاک) را از زندگی پس از مرگ مصر بازمی گرداند، زیرا آنها با هم به تعادل جدیدی دست می یابند. کانشو (اف. موری آبراهام)، که اکنون به لطف لیلا الفائولی (می کالااوی) از زندان خود رها شده است، بار دیگر با مارک قرارداد می بندد تا به عنوان آواتار او عمل کند، اما فقط تا زمانی که الهه آمیت شکست بخورد.

Scarlet Scarab کیست ؟

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

لایلا عاقلانه پیشنهاد کانشو برای خدمت به او را در زمانی که مارک در زندگی پس از مرگ بود رد کرد. اما قدرت آواتار یک خدای مصری برای شکست دادن آمیت یک بار برای همیشه ضروری است، بنابراین او به طور موقت نقش آواتار تاورت را می پذیرد. لایلا که اکنون در زره طلایی با بال‌ها پوشیده شده، ابرقهرمان اسکارلت اسکاراب است، ابرقهرمانی که اولین بار در کامیکس مارول در سال ۱۹۷۷ ظاهر شد، و اولین ابرقهرمان مصری در MCU است.

در کمیک، اسکارلت اسکارل دکتر عبدالفاول است که نامش شبیه پدر لایلا در مجموعه دیزنی + است. Faoul از قدرت روبی اسکاراب عرفانی برای تبدیل شدن به محافظ مصر در دهه ۱۹۴۰ استفاده کرد.

با ترکیب قدرت های مون نایت، مستر نایت و لایلا به عنوان آواتار جدید الهه تاورت، آمیت شکست می خورد. مارک و لایلا الهه شیطانی را در قالب فانی آرتور هارو (اتان هاوک) مهر و موم می کنند. علی‌رغم اصرار کانشو که مارک یک بار برای همیشه زندگی هارو به پایان برساند، مارک تصمیم می‌گیرد جانش را ببخشد. به نظر مارک زمان او برای آواتار بودن کانشو تمام شده و زمان آزادی او رسیده است.

با این حال، شخص دیگری نظر دیگری در این مورد دارد.

فرد جدید در قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

خوانندگان کمیک متعجب بودند که جیک لاکلی چه زمانی و در کجا ظاهر می شود، زیرا او بخش مهمی از شخصیت مون نایت است. سریال Disney+ تعادل درستی را ایجاد کرد که جیک را هم برای تازه واردان این شخصیت و هم برای قدیمی ها مارول کامیکس که منتظر دیدن او در نهایت اولین حضورش بودند، ایجاد کرد. در تمام فصل نکاتی مبنی بر وجود هویت دیگری در روان آسیب دیده مارک پنهان می شد، از جمله خاموشی های غیرقابل توضیح، سه چهره اسکار آیزاک در تیتراژ پایانی، و یک تابوت شوم لرزان در زندگی پس از مرگ.

ما در نهایت با آن هویت در صحنه پایانی اپیزود آشنا می شویم. هارو، که اکنون در بیمارستان روانپزشکی Sienkiewicz بستری است، دست سنگین و دارای دستکش را روی شانه خود احساس می کند. مرد هارو را با ویلچرش به بیرون هل می‌دهد در حالی که یک سرود گواتمالایی را زمزمه می‌کند، و او را بدون تشریفات به صندلی عقب یک ماشین لوکس می‌اندازد. کانشو داخل منتظر است.

وقتی کانشو خوشحال می شود که هنوز یک آواتار برای فرمان دادن دارد، فردی که روی صندلی راننده نشسته است را نشان دهد. این جیک لاکلی، سومین شخصیتی است که در کنار مارک اسپکتور و استیون گرانت زندگی می کند. جیک غمگین و اسپانیایی زبان هیچ تردیدی در کشتن هارو نشان نمی دهد. جیک دور می‌شود، و ما نگاهی اجمالی به پلاک ماشین – SPKTR – همانطور که در Moon Knight (2014) #3 دیده می‌شود، خواهیم داشت.

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

جیک به وضوح خشن ترین شخصیت در بین این سه شخصیت است، زمانی که حملات وحشیانه ای علیه هر کسی که سر راهش قرار می گیرد، اتفاق می افتد او کنترل را به دست می گرفت. چیزی شوم در مورد او وجود دارد که بسیار از مارک و استیون متمایز است.

جیک لاکلی کیست ؟

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

جیک لاکلی یک راننده تاکسی است که اغلب به صورت مردی سبیل‌دار با کلاهی صاف شبیه به آنچه در اسکار آیزاک در صحنه پس از تیتراژ می‌بینیم به تصویر کشیده می‌شود. او با مارک و استیون هماهنگ است و وظیفه خود را به عنوان مدافع مسافران در شب انجام می دهد. راننده تاکسی خیابانی اغلب مانند یک کارآگاه نوآر هنگام گشت و گذار در خیابان های شبانه نیویورک عمل می کند. جیک گوش خود را تیز نگه می دارد تا کسانی را که ممکن است به حمایت او نیاز داشته باشند، پیدا کند.

در «شوالیه ماه» (۲۰۱۶) شماره ۲ توسط جف لمیر و گرگ اسمالوود، مارک پرتره ای از راننده تاکسی کلاهدار می کشد.

در اولین شماره مون نایت (۲۰۱۴) توسط وارن الیس و دکلن شالوی، یک پزشک چهار جنبه کانشو را برای مارک اسپکتور شرح می دهد. او می‌گوید یکی از آن‌ها «در خشن‌ترین لحظات شما ظاهر می‌شود، جنبه مخفیانه انتقام جویانه کانشو، کسی که بر روی قلب‌ها زندگی می‌کند». به نظر می رسد این همان چیزی است که جیک لاکلی در مجموعه دیزنی + تجسم می کند. آیا او یک قهرمان است؟ یک شرور؟ یا جایی در این بین؟

آیا فصل دومی در کار خواهد بود ؟

قسمت آخر سریال شوالیه ماه Moon Knight

هنوز خبری رسمی در مورد فصل دوم Moon Knight در دیزنی پلاس منتشر نشده است، اما چند نشانه امیدوارکننده وجود دارد. توییتی در ۳ می از استودیو مارول که این قسمت را “پایان سری” می نامید، بعداً با توییتی جایگزین شد که آن را به عنوان “پایان فصل” اعلام می کرد. سارا گوهر تهیه کننده به Marvel.com گفت: “این داستانی است که ما فقط سطح آن را خراشیده ایم.”

با این حال، محمد دیاب، کارگردان Moon Knight در ۴ مه در توییتی نوشت: «دلمان برای حدود ۱۱۰۰ نفر شگفت‌انگیز که این نمایش باورنکردنی را ساخته‌اند تنگشده است. من همیشه به تک تک شما خانواده می گویم. دلم برایت تنگ خواهد شد و گفتنش سخت است، اما هر سفری باید در نقطه ای به پایان برسد. خداحافظ #شوالیه ماه.”

با این حال، چه فصل دوم وجود داشته باشد یا نه، ما تعجب نخواهیم کرد که در آینده مارک اسپکتور را در جایی در MCU ببینیم. اما حالا که مارک از معامله اش با کانشو رها شده است، آیا دوباره او را در نقش مون نایت خواهیم دید؟ و مارک و استیون چگونه به فرد جدید واکنش نشان خواهند داد؟

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رفیع گفت:

    نقد خوبی بود….من یکی که خیلی خیلی ذوق کردم وقتی صحنه پس از تیتراژ رو دیدم انگار داشتم کمیک ورق میزدم و توی اون ماشین فوق پیشرفته ی مون نایت نشستم😅

    1. 🙌🌹خیلی جالب و عجیب تموم کردن این سیزنو واقعا.