۰

کدام دستگاه ها آپدیت های جدید اپل را دریافت می کنند؟ – { iOS 16 – iPadOS 16 – WatchOS 9 – macOS Ventura }

کدام دستگاه ها آپدیت های جدید اپل را دریافت می کنند ؟

کدام دستگاه ها آپدیت های جدید اپل را دریافت می کنند

دیروز در WWDC اپل از نسخه جدید سیستم عامل های اصلی خود یعنی سیستم هایی که تلفن ها، تبلت ها، ساعت ها و کامپیوترهایش را تغذیه می کنند، رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که کدام دستگاه ها آپدیت های جدید اپل را دریافت می کنند؟

iOS 16

iOS 16 ویجت‌ها را به لاک اسکرین اضافه می‌کند، اعلان‌ها را بهبود می‌بخشد، ویژگی‌های جدیدی را به پیام‌ها اضافه می‌کند، پشتیبانی Apple Wallet برای رسیدگی به شناسه‌های دیجیتال و Pay Later. صفحه نمایش همیشه روشن نیز وجود دارد، اما در گوشی های نسل بعدی در دسترس خواهد بود.

iOS 16 از آیفون ۸/۸ پلاس و آیفون X مدل های ۲۰۱۷ و بعد از آن پشتیبانی می کند. این بدان معناست که برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر که نسخه ۱۵ را اجرا می‌کردند – iPhone 6s (از سال ۲۰۱۵)، آیفون ۷، آیفون SE اصلی و iPod touch (نسل هفتم) – دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.

اپل iOS 16 با تمرکز بر روی لاک اسکرین معرفی شد

دستگاه های قابل آپدیت به iOS 16

iPadOS 16

iPadOS 16 قابلیت های مولتی تسکینگ بهبود یافته و پشتیبانی کامل از نمایشگرهای خارجی را در آیپدهای مجهز به M1 اضافه کرد. علاوه بر این، ابزارهای همکاری جدیدی برای Mail و Safari وجود دارد، اپلیکیشن Weather به همراه سایر پیشرفت‌ها در تبلت‌های اپل آمده است.

نسخه جدید از همه نسخه‌های iPad Pro، iPad Airs (نسل سوم به بعد)، iPad vanilla (نسل پنجم به بعد) و iPad mini (نسل پنجم به بعد) پشتیبانی می‌کند. در مقایسه با iPadOS 15، این قابلیت پشتیبانی از iPad Air 2 (از سال ۲۰۱۴، تقریباً ۸ سال از عمر آن ) و iPad mini 4 (2015) را کاهش می دهد.

اپل iPadOS 16 با قابلیت های جدید معرفی شد

دستگاه های قابل آپدیت به ipadOS 16

watchOS 9

توجه داشته باشید که اجرای watchOS 9 به یک گوشی با iOS 16 نیاز دارد، به این معنی که حتی اگر آخرین اپل واچ را دارید، به آیفون ۸/X یا بالاتر نیز نیاز دارید. در مورد خود ساعت ها، اپل واچ سری ۴ به بعد و همچنین Watch SE پشتیبانی می شوند. پشتیبانی از سری ۳ حذف شد.

اپل واچ او اس ۹ را با واچ فیس های جدید و ویژگی های سلامتی معرفی کرد

کدام دستگاه ها آپدیت های جدید اپل را دریافت می کنند

macOS Ventura

macOS Ventura روی هر دو کامپیوتر رومیزی ( Desktop ) و لپ‌تاپ مجهز به اینتل و اپل کار می‌کند و از مدل‌های ۲۰۱۷ MacBook (Pro) و iMac (Pro) شروع می‌شود.

macOS Ventura دارای Stage Manager است، گزینه ای برای استفاده از آیفون به عنوان وب کم

کدام دستگاه ها آپدیت های جدید اپل را دریافت می کنند

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *