۰

خدمات گارانتی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مشمول حمله دایناسور ها نیست

خدمات گارانتی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مشمول حمله دایناسور ها نیست

شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با تغییری در خدمات گارانتی خود دوباره به سرخط خبرها آمده است. این شرکت می‌گوید

شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با تغییری در خدمات گارانتی خود دوباره به سرخط خبرها آمده است. این شرکت می‌گوید در صورتی که دایناسورها به تجهیزات استارلینک حمله کنند و به آن‌ها آسیب برسانند، این مورد مشمول گارانتی نمی‌شود!

تغییر جدید شرایط گارانتی استارلینک از طرف یک کاربر وب‌سایت ردیت گزارش شد که تصویری از دفترچه تجهیزات خود را منتشر کرد. با توجه به اینکه دیش استارلینک ساخته شده تا در محیط‌های بیرونی و گاها خشن استفاده شود، در معرض بلایای طبیعی قرار دارد و این راهنما به کاربر اعلام می‌کند که اتفاقات خارج از کنترل اسپیس ایکس تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرند.

به عبارت دیگر، اسپیس ایکس می‌گوید آسیب ناشی از صاعقه، سیل، آتش‌سوزی، طوفان‌های شدید، زلزله، برخورد شهاب‌سنگ، طوفان‌های خورشیدی و البته دایناسورها مشمول گارانتی نیست. تصویر این بخش از توافق‌نامه میان اسپیس ایکس و کاربر در پایین قابل مشاهده است.

شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با تغییری در خدمات گارانتی خود دوباره به سرخط خبرها آمده است. این شرکت می‌گوید

استارلینک قوانین زمین را نسبت به مریخ ارجح نمی‌داند
این بخش از راهنمای اسپیس ایکس شبیه شرایط و ضوابطی است که کاربر در هنگام ثبت نام برای دریافت سرویس و تجهیزات استارلینک آن‌ها را می‌پذیرد. در وب‌سایت این شرکت گفته شده که در صورت استفاده از این تجهیزات در مدار زمین یا بر سطح ماه، هرگونه اختلاف‌نظر با مشتری بر اساس قوانین کالیفرنیا بررسی می‌شود. اما در اختلافاتی که در بحث سرویس‌دهی در مدار مریخ یا سطح سیاره سرخ به وجود بیاید، ارجحیتی میان قوانین زمین و مریخ قائل نمی‌شود و بر اساس یک سری قواعد مستقل بررسی خواهد شد.

۲۰۲۱ سال سختی برای استارلینک بود. این شرکت نتوانست سفارش بسیاری از مشتریان را کامل کند و کیت خود را به دست آن‌ها برساند. اسپیس ایکس مدعی بود که کمبود جهانی تراشه و شرایط همه‌گیری ویروس کرونا باعث به تاخیر افتادن این فرآیند شده است.

به علاوه، برخی کاربران ترمینال‌های استارلینک اعلام کردند که دیش آن‌ها به دنبال موج شدید گرما در مناطق غربی ایالات متحده آمریکا غیرقابل استفاده شده است. اسپیس ایکس حالا می‌خواهد از کمیسیون ارتباطات فدرال برای نسل جدید دیش‌های خود که دارای مقاومت بیشتری در برابر سرما و گرما هستند، مجوز بگیرد

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *