۰

معرفی بهترین بازی های شبیه به STALKER

بازی های شبیه به STALKER

بازی های شبیه به STALKER

بازی های شبیه به STALKER

S.T.A.L.K.E.R. یک سری بازی محبوب سبک بقا FPS است که متاسفانه بیش از یک دهه پیش به پایان رسیده است.اما بعد از معرفی نسخه جدید آن که قرار است در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شود ، این سری جان تازه ای گرفت .

پس از انتشار اولین نسخه از این سری یعنی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl در سال ۲۰۰۷ ، توانست طرفداران بسیار زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند و همچنین با انتشار دو نسخه دیگر آنها را همچنان راضی نگه دارد ، اما از سال ۲۰۰۹ تا به الاندیگر هیچ نسخه ای از آن منتشر نشده است و جدیدترین قسمت آن اواخر امسال منتشر خواهد شد.

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با بعضی از بهترین بازی های شبیه به STALKER آشنا کنیم تا اگر شما هم از طرفداران این سری هستید، بتوانید آنها را نیز تجربه کنید.

سری بازی های METRO

بازی های شبیه به STALKER

هنگامی که مترو ۲۰۳۳ اصلی در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، طرفداران سری S.T.A.L.K.E.R. به آن هجوم آوردند، زیرا اشتراکات زیادی با این بازی داشت. اما تفاوت‌هایی نیز دارد.

اول و مهمتر از همه، مترو ۲۰۳۳ در یک جهان پسا آخرالزمانی در روسیه اتفاق می افتد، بنابراین در بخش زیبایی شناسی یک مسابقه عالی است. با این حال، برخلاف S.T.A.L.K.E.R.، بیشتر محیط های Metro یا تونل های زیرزمینی یا محله های شهری ویران شده مسکو هستند.

از همه مهمتر، طراحی مراحل بسیار خطی تر از مراحل S.T.A.L.K.E.R است.

با این حال، مترو ۲۰۳۳ فضای عالی دارد و فضای ترسناک بقا را ثابت می کند، بنابراین طرفداران S.T.A.L.K.E.R. مطمئناً بسیار احساس آشنایی خواهند داشت. به غیر از بازی اول، Metro Last Light و Metro Exodus نیز وجود دارند که در مقایسه با نسخه اصلی کمی رویکرد متفاوت تری دارند.

Last Light، در حالی که به خودی خود یک بازی خوب است، بسیار سریع‌تر و پر از سکانس‌های اکشن پر زرق و برق‌تر از نسخه‌های قبلی کندتر و آرام تر خود است. همین امر را می توان در مورد Exodus نیز گفت، این بازی دارای مراحل بزرگتر، بازتر و متنوع تر است، بنابراین بسیار به سبک S.T.A.L.K.E.R نزدیک تر است.

در هر صورت، Metro مطمئناً جزو اولین فرنچایزهایی خواهد بود که هر زمان که در مورد بازی‌های مشابه S.T.A.L.K.E.R صحبت می‌کنیم، ظاهر می‌شوند. شباهت‌های زیبایی‌شناختی و موضوعی برای همه آشکار است، اگرچه اولین بازی، Metro 2033، به دلیل فضای عالی و سرعت گیم پلی پایین‌تر، احتمالاً بهترین بازی آن به حساب می آید .

Fallout: New Vegas

بازی های شبیه به STALKER

صحبت در مورد بازی های پسا آخرالزمانی بدون ذکر نام Fallout غیرممکن است، و اگر به دنبال بازی مشابه S.T.A.L.K.E.R. هستید، ممکن است Fallout: New Vegas بازی مناسب شما باشد.

در حال حاضر، نیو وگاس اغلب به عنوان بهترین بازی Fallout منتشر شده تا به امروز مورد ستایش قرار می گیرد، که عمدتاً به دلیل داستان و شخصیت های فوق العاده نوشته شده آن است. از منظر داستان سرایی، این یک تجربه به یاد ماندنی است و از نظر گیم پلی، عمق بیشتری نسبت به S.T.A.L.K.E.R دارد.

بدیهی است که New Vegas یک اکشن RPG تمام عیار است، نه یک FPS با برخی عناصر RPG مانند S.T.A.L.K.E.R. در این بازی تمامی NPC ها صداگذاری شده اند، شخصیت‌ها به یاد ماندنی‌تر هستند، و انتخاب‌های مهمی برای انجام دادن وجود دارد، در حالی که مکانیک‌های گیم‌پلی همراه با امتیازات مختلفی که بر سبک بازی شما تأثیر می‌گذارند شامل سلاح‌های سرد و گرم هستند.

علاوه بر این، از ویژگی های سفارشی سازی شخصیت، یک سیستم ساخت و ساز و یک سیستم شهرت و اعتبار در بین مردم بهتر در مقایسه با موارد موجود در S.T.A.L.K.E.R برخوردار است.

در مجموع، با توجه به تنظیمات، واضح است که چرا ما New Vegas را به S.T.A.L.K.E.R توصیه می کنیم. با این حال، Fallout به اندازه STALKER تیره و تاریک نیست، و با توجه به اینکه یک RPG است،بسیار متفاوت است، اما مطمئن باشید اگر اتمسفر و جنبه‌های کاوش در آن دلیل اصلی دوست‌داشتن استالکر هستند، زمان خوبی را با نیو وگاس سپری خواهید کرد.

Survarium

بازی های شبیه به STALKER

بازی های شبیه به STALKER

در پی لغو اولیه STALKER 2، برخی از کارمندان GSC در ادامه Vostok Games را تأسیس کردند و Survarium را توسعه دادند، یک شتر آنلاین رایگان که به شدت از S.T.A.L.K.E.R الهام گرفته شده بود.

Survarium در سال ۲۰۱۵ وارد Early Access در Steam شد، بنابراین همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، هنوز در حال پیشرفت است. از آنجایی که یک شوتر آنلاین است، هم بازی PvP و هم PvE مشارکتی را ارائه می‌کند، که دومی یک افزودنی جدیدتر است که در زمان راه‌اندازی در دسترس نبود.

در مجموع، Survarium با تمرکز بر بقا و با طراحی مشخص S.T.A.L.K.E.R.، قطعا برای طرفداران آن جذاب به نظر می رسد. با این حال، این بازی نظرات بسیار متفاوتی را از سوی بازیکنان در استیم دریافت کرده است.

این بازی همراه با این واقعیت که هنوز در حال پیشرفت است، به این معنی است که Survarium برای همه نخواهد بود، حداقل نه در این مرحله از توسعه. اما این یک بازی رایگان است، بنابراین همیشه می توانید آن را دانلود کنید و آن را تجربه کیند.

Escape From Tarkov

بازی های شبیه به STALKER

Escape From Tarkov یک بازی جدید و بسیار شبیه به Survarium است، یک بازی شوتر آنلاین که هنوز در حال توسعه است. این بازی دارای فضای تیره و تاریک و عناصر RPG است که هر دو بسیار یادآور S.T.A.L.K.E.R هستند. با این حال، هیچ عنصر فراطبیعی در آن دخیل نیست و بازی فعلاً فقط یک مود چند نفره دارد.

با توجه به اینکه هنوز یک محصول نهایی نشده است،اما Escape From Tarkov تعداد زیادی محتوای بیشتر از جمله حالت داستانی در آینده معرفی خواهد کرد.

تفاوت های گیم پلی و داستانی آن را از S.T.A.L.K.E.R متفاوت می‌کند، اما نمی‌توان انکار کرد که اتمسفر آن به کل از بین رفته است، و بازی در حال شکل‌گیری به یک تجربه PvP بسیار جذاب است.

Chernobylite

بازی های شبیه به STALKER

بازی های شبیه به STALKER

یکی دیگر از بازی‌های دسترسی زودهنگام Chernobylite است که آشکارا به شدت از S.T.A.L.K.E.R. الهام گرفته شده است. با این حال، این بازی حالت اکشن را کاهش می‌دهد و تاکید بیشتری بر داستان، فضا، کاوش و عناصر ترسناک بقا دارد.

با این حال، چرنوبیلیت هنوز در حال توسعه است و به نظر می رسد بزرگترین مشکل آن این است که هنوز نتوانسته است تا سبک خاص خود را پیدا کند. در حال حاضر، بازی شبیه ادغام تا حدی آشفته ژانرهای مختلف به نظر می رسد، زیرا سازندگان هنوز تعادل مناسبی بین عناصر ترسناک، ساخت و ساز، روایت داستان و اکشن آن پیدا نکرده اند.

به این ترتیب، اگر به خرید Chernobylite فکر می کنید، با احتیاط قدم بردارید، اما به خاطر داشته باشید که این بازی پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی های شبیه STALKER ساخته شده تا کنون دارد.

Darkwood

بازی های شبیه به STALKER

Darkwood یک بازی ترسناک سبک بقا مطلق است، بنابراین در نگاه اول دقیقا مانند STALKER نیست اما بسیاری از کسانی که آن را بازی کرده اند می توانند تایید کنند که چقدر حال و هوای آن شبیه به S.T.A.L.K.E.R. است.

به طور خلاصه، Darkwood یک بازی ترسناک بقا است که استادانه اجرا شده است. سبک هنری، ارائه داستان و طراحی محیط مبهم و خاطره انگیز آن فوق العاده است و تاثیری ماندگار از خود بر جای می گذارد.

و در حالی که بازی شوتینگ کمتری نسبت به S.T.A.L.K.E.R دارد، می توانید مطمئن باشید که Darkwood شما را سرپا نگه می دارد، صرف نظر از اینکه در حال کاوش در مکان های جدید هستید یا از مخفیگاه خود در برابر مهمانان ناخواسته شب دفاع می کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *