۰

معرفی ۵ تا از بهترین بازی های شبیه به XCOM

بهترین بازی های شبیه به XCOM

بهترین بازی های شبیه به XCOM

بهترین بازی های شبیه به XCOM

XCOM یکی از قدیمی ترین فرنچایزهای بازی استراتژیک روی رایانه شخصی است که با X-COM: UFO Defense در سال ۱۹۹۴ شروع شد و اخیراً XCOM: Chimera Squad که در آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد.

در حالی که این سری هنوز طرفداران خود را دارد، برخی شروع به ابراز نگرانی در مورد تغییر ارزش‌های اصلی XCOM کرده‌اند و کیفیت پایین‌تری را در ورودی‌های بعدی درک کرده‌اند.

به طور طبیعی، این باعث شده است تا بازیکنان به دنبال بازی‌های تاکتیکی دیگری باشند که شبیه به XCOM باشند و یا حداقل فضای خالی را پر کنند.

در ادامه مقاله به معرفی ۵ مورد از بهترین بازی های شبیه به XCOM می پردازیم :

Phoenix Point

بهترین بازی های شبیه به XCOM

اگر از طرفداران XCOM هستید، احتمالاً قبلاً نام Phoenix Point را شنیده اید که به دلیل مشارکت جولیان گلوپ، یکی از خالقان XCOM در توسعه آن، یک جانشین برای این بازی در نظر گرفته می شود.

این بازی که در آینده در سال ۲۰۴۷ اتفاق می‌افتد، شما را در نقش فرماندهی یک نیروی نظامی قرار می دهد، زیرا نژاد بشر برای دفاع از زمین در برابر حمله بیگانگان تلاش می‌کند.

مانند XCOM، هر ماموریت شما را در حال نبرد با انبوهی از بیگانگان در سراسر جهان با استفاده از مکانیک‌های خاص این سری قرار می دهد.

در حالی که بیشتر رویارویی‌ها به‌عنوان درگیری‌های در مقیاس کوچک ارائه می‌شوند، Phoenix Point همچنین دارای باس‌فایت‌هایی است که می‌تواند تهدیدی مهم برای تیم شما باشد.

BattleTech

بهترین بازی های شبیه به XCOM

بازیکنان XCOM ممکن است از بازی BattleTech نیز لذت ببرند، یک بازی تاکتیکی مشابه که شما را به عنوان فرمانده یک گروه با لباس هایی با قدرت های زیاد در اختیارشان قرار می‌دهد.

این بازی که در سال ۳۰۲۵ اتفاق می‌افتد، شما را در نقش کسانی که در دنیایی که در یک جنگ همیشگی بین خانه‌های اشرافی مسلح به فن‌آوری‌های پیشرفته رزمی به دام افتاده‌اند، قرار می دهد.

مانند XCOM، بازی BattleTech دارای یک سیستم سفارشی سازی قوی است که به شما امکان می دهد ظاهر ماشین های خود را تغییر دهید و سلاح ها، مهارت ها و موارد دیگر را تجهیز کنید.

نبردها از ساختاری مشابه با تأکید بر استفاده از محیط‌ها، موقعیت‌یابی، انتخاب سلاح و توانایی‌های ویژه برای برتری بر حریفان پیروی می‌کنند.

Gears Tactics

بهترین بازی های شبیه به XCOM

Gears Tactics از بازی قدیمی و طولانی مدت Xbox استفاده می کند و آن را با فرمت استراتژی با مکانیک های بازی تاکتیکی که یادآور XCOM است تطبیق می دهد.

تمام سلاح ها و مهارت های این بازی دقیقا از بازی های اصلی Gears Of War الهام گرفته شده است و فقط حالت استراتژیکی به خود گرفته است.

اگرچه ممکن است این بازی در سطح نسخه های محبوب XCOM مانند XCOM 2 یا Enemy Within نباشد، اما همچنان یک بازی تاکتیکی شایسته است که ارزش بررسی کردن را دارد.

Phantom Doctrine

بهترین بازی های شبیه به XCOM

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که یک بازی شبیه به XCOM با موضوع جاسوسی تاکتیکی چگونه می شود، خب Phantom Doctrine پاسخ این سوال است.

این بازی در اوج جنگ سرد در سال ۱۹۸۳ اتفاق می‌افتد و شما را مجبور می‌کند تا یک سازمان مخفی به نام The Cabal را رهبری کنید، زیرا آنها سعی می‌کنند از یک توطئه جهانی که صلح بین شرق و غرب را تهدید می‌کند جلوگیری کنند.

این امر با انجام ماموریت های مخفی، بررسی اسناد طبقه بندی شده و بازجویی از عوامل رقیب برای به دست آوردن اطلاعات به دست می آید تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، نقشه شوم را کشف کند.

مانند XCOM، بازی Phantom Doctrine یک سیستم سفارشی سازی گسترده ارائه می دهد که به شما امکان می دهد عملکرد رزمی ماموران و همچنین ظاهر فیزیکی آنها را تغییر دهید.

بهترین بازی های شبیه به XCOM

Invisible, Inc.

بهترین بازی های شبیه به XCOM

Invisible, Inc. یکی دیگر از بازی های استراتژیک با مضمون جاسوسی است که شباهت هایی با XCOM دارد و در عین حال بر یک آژانس جاسوسی که توسط یکی از رقبای خود مورد حمله قرار می گیرد تمرکز می کند.

در آن، شما به عنوان یک اپراتور از راه دور بازی می کنید که وظیفه دارد ماموران را از طریق ماموریت های مخفیانه با هدف جمع آوری منابع و اطلاعات برای نجات آژانس در یک زمان محدود هدایت کند.

در شروع هر دست از بازی، به بازیکنان سه روز فرصت داده می شود تا با انجام کارهای کوچکتر در سراسر جهان و تهیه تمام تجهیزات لازم، برای ماموریت نهایی آماده شوند.

از آنجایی که جزئیات ماموریت و طرح‌بندی نقشه‌ها با هر بازی متفاوت است، اغلب خود را مجبور به بداهه‌سازی و برنامه‌ریزی برای موفقیت می‌کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *