۰

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village شاید چیز زیادی را نسبت به بازی قبلی خود اضافه نکرده باشد ، اما توانسته است تا به الهام گرفتن از المان های بازی Resident Evil 4 و ترکیب آن با سبک جدید بازی Resident Evil 7 ،یک اثر بسیار به یاد ماندنی و جذاب را خلق کند و ادامه داستان ایتن وینترز را برای ما تعریف کند.

به محض ورود به روستای شوم و ترسناک Resident Evil Village می توانید مایه هایی از بازی رزیدنت اویل ۴ را در آن احساس کنید . گرگینه ها به سمت شما حمله می کنند و شما باید برای نجات خود به درون کلبه ها پناه ببرید و با تخته کردن در های آن مانع از ورود گرگینه ها به خانه شوید.

این یک شروع بسیار جذاب و هیجان انگیز است که بازیکن را یکباره به درون بازی می کشاند و او را به سرعت درگیر داستان خود می کند.

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village

این بازی ادامه داستان ایتن وینترز است که در قسمت قبل ( Resident Evil 7 ) برای نجات همسرش میا به یک خانه بسیار وحشتناک رفت و در این قسمت برای نجات دختر کوچکش ( رز ) که توسط شخصی به نام Mother Miranda دزدیده شده است و همچنین توسط ۴ فرد مختلف که هر کدام از آنها باس های بازی هستند محافظت می شود .

این افراد عبارتند از :

 

  • Donna Beneviento ، یک عروسک ساز است که از طریق یک عروسک ترسناک و عروس مانند با دیگران ارتباط برقرار می کند و قلعه خاص خود را دارد.
  • Salvatore Moreau ، یک موجود عجیب و غریب دریایی است که در یک منطقه آبی و لجنزار مانند زندگی می کند و زیاد از طرف دیگر باس ها تحویل گرفته نمی شود و رابطه خوبی با دیگران ندارد.
  • Karl Heisenberg ،فردی با قدرت مغناطیسی بسیار بالا است که می تواند هر شیئی را به راحتی به حرکت در بیاورد و در یک کارخانه ربات سازی زندگی میکند .
نقد و بررسی بازی Resident Evil Village

همه این کاراکتر ها زیر نظر مادر میراندا کار می کنند و از او دستور می گیرند و همچنین بسیار از او می ترسند.

به جرعت می توان گفت که هیچ کدام از این کاراکتر ها نتواسنتند ترسی که خانواده Baker در رزیدنت اویل ۷ به دادند را شبیه سازی کنند و بیشتر شبیه به کاراکتر های بدجنس و شرور بازی بتمن شبیه بودند تا ترسناکی سری رزیدنت اویل!

اما نکته ای که در مورد این کاراکر ها وجود دارد این است که هر کدام از آنها دارای یک قدرت خاص و مکانیک مخصوص به خود است که مقابله با آنها را به کلی نسبت به دیگران متفاوت می کند و باعث تکراری شدن روند بازی نمی شوند. همچنین لکیشنی که هر کاراکتر در آن قرار دارد نبت به باقی افراد آنجا بسیار متفاوت است و حال هوای خاص خود را دارد.

داستان بازی Resident Evil: Village

جدا از تمام باس های بازی ، موجودات زیادی در طی بازی به شما حمله میکنند که عبارتند از :شبحهای زامبی ، گارگولهای پرنده و گرگینه ها که در همه جای مپ بازی در کمین شما نشسته اند تا شما را بکشند.

نقشی که این موجودات در بازی دارند بسیار حیاتی وم هم است ، چرا که بزرگترین نقطه ضعف Resident Evil 7 را پر میکند؛ بزرگترین مشکل این بازی کمبود تنوع در دشمنان بازی بود و به جز ۳ باس اصلی بازی ف تنها موجوداتی که ممکن بود به شما حمله کنند موجوداتی به اسم mold بودند که به شکل لجن بودند.

همچنین یکی دیگر از نکاتی که نسبت به بازی قبلی پیشرفت داشته است ، سیستم کرفتینگ و خرید و فروش بازی است که به شما برای قوی تر کردن سلاح هایتان و خرید فشنگ کمک زیادی می کند و باعث می شود بتوانید به راحتی اسلحه های خود را در طی بازی تعویض کنید و تنوع را در آن احساس کنید.

البته هوش مصنوعی این موجودات به اندازه کافی بالا نیست و با اینکه بسیار کشنده هستند اما هنوز تا رسیدن به یک دشمن بسیار باهوش و قدرتمند فاصله دارند. برای مثال ربات هایی که در کارخانه هایزنبرگ وجود دارند بسیار خطرناک هستند ، اما کشتن آنها بسیار ساده تر از چیزی است که تصور می کنید و آنقدر ها هم سخت نیست.

اما در کل باید گفت که در بخش دشمنان ، بازی  Resident Evil Village بسیار بهتر از نسخه قبلی خود عمل کرده است و پیشرفت آن به راحتی قابل مشاهده است و هچنین باعث شده است تا بازی از آن روند یک تیکه بودن خود خارج شود و هیجانی تر شود.

Resident Evil Village

Duke یک تاجر چاق و چله  است که می توان آن را به راحتی در مکانهای مختلف اطراف نقشه پیدا کرد .او به شما امکان می دهد تا افزودنی ها و به روزرسانی های سلاح و همچنین مقادیر محدودی از داروها و مهمات را خریداری کنید.

قیمت های بالای دوک برای هر کالا شما را مجبور می کند تا برای به دست آوردن پول متر به متر نقشه بزرگ این بازی را بگردید و همچنین در استفاده از آیتم ها و مهمات خود صرفه جویی کنید؛ همچنین این کار باعث می شود تا شما تمام نقاط نقشه را مشاهده کنید و از تمام جزئیات و مراحل مخفی آن با خبر شوید.

همچنین می توانید برای به دست آوردن پول کافی شروع به جوع آوری آیتم ها و مجسمه های تاریخی و با ارزش در سراسر بازی بکنید و برای به دست آوردن آنها باید انواع پازل ها و چالش های مختلف را حل کنید.

برای مثال برای به دست آوردن یک گردنبند و یا جواهر باید درون یک کاخ بسیار بزرگ با موجودات زیادی مبارزه کنید و بعد از آن یک پازل خاص را حل کنید تا این جایزه به شما اهدا شود؛ پس از آن می توانید برای فروش آن به پیش دوک بروید و با پول به دست آمده از آن ، یک سلاح جدید یا مهمات بخرید.

همچنین در طی گشت زدن در مپ بازی ممکن است با داستان ها و ماموریت های کوتاهی روبرو شوید که روابط مردم روستایی آنجا با شرکت آمبرلا را بیان می کند؛

البته ممکن است در همین مسیر ها به باس های کوچک تری برخور بکنید که مبارزه با آنها کاملا اختیاری خواهد بود و بعد از شکست آنها فقط به شما چند آیتم با ارزش خواهد داد و اتفاق خاصی در روند داستان بازی نخواهند داشت.

ممکن است یک مسیر را اشتباهی بروید و به جای رسیدن به کاخ ، سر از یک غار بسیار بزرگ و ترسناک در بیاورید که در آن دشمنان زیادی زندگی می کنند و منتظر شما هستند.

مطمعنا اسم این بازی فقط برای اینکه شرکت Capcom بتواند نماد ( V ) که به رومی به معنی عدد ۸ می شود ، Village نام نگرفته است و گشت و گذار در روستای بزرگ و شگفت انگیز آن بسیار نکته مهمی برای به پایان رساندن بازی است وهمچنین به درک بهتر داستان بازی کمک خواهد کرد.

روند مقابله با باس های بازی نیز اینبار به ترتیب تعیین شده خود بازی است و پس از کشتن هر کدام از باس های اصلی بازی ، دوباره مسیری برای بازگشت به روستای اصلی برای شما باز خواهد شد تا بتوانید به گشت و گذار خود در آن ادامه بدهید؛

همچنین بعضی از نکات نقشه بعد از شکست دادن یک باس خاص نمایان می شوند و قبل از آن هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

games

یکی از نکاتی که شاید کمی ناامید کننده به نظر برسد کم بودن عمر Lady Dimitrescu است.

تا قبل از اینکه بازی عرضه شود ، تبلیغات زیادی روی این کاراکتر شد و همچنین در فضای مجازی این شخصیت خیلی زود به یکی از محبوب ترین باس ها و کاراکتر های شرور این سری تبدیل شد، اما چیزی که در بازی شاهد آن بودیم بسیار کمتر چیزی بود که انتظارش را داشتیم.

Lady Dimitrescu و دخترانش خیلی زود وارد بازی شدند و به همان زودی نیز به پایان رسیدن و دیگر در طی بازی هیچ خبری از آنها نبود. همچنین نطه ضعف هر سه دختر او دقیقا مانند یکدیگر بود ، پس مبارزه با آنها نمی تواند بسیار کار سخت و عجیبی باشد و حتی ممکن است کمی خسته کننده و تکراری به نظر بیاید.

شاید بهتر می بود که کپکام ورود این کاراکتر به جریان بازی را کمی عقب تر می انداخت و داستنا بیشتری را به او اختصاص می داد ، اما متاسفانه به محض گذشتن از مراحل اولیه بازی و پشت سر گذاشتن قسمت اول مراحل روستا ، سریعا به کاخ Lady Dimitrescu منتقل می شویم و با همین روند ۳ دختر او را به قتل می رسانیم که کار زیاد پیچیده ای نیز نبود.

و در آخر نیز بعد از دخترانش نوبت خود او می رسد و با یک باس فایت نسبتا جذاب داستان او برای همیشه به پایان می رسد.

کاراکتر او پتانسیل های بسیار بیشتری از چیزی که در بازی شاهد آن بودیم داشت اما به هر حال کپکام به هر دلیلی نقش او را بسیار کوتاه تر از باقی باس های بازی قرار داده بود و این موضوع کمی باعث ناراحتی است که کاراکتری که انقدر محبوب و معروف شده بود به این سرعت از بین برود و نقش او تمام شود.

Resident Evil Village
Resident Evil Village

پس از پایان داستان بازی ، شما می توانید با امتیازاتی که به دست آورده اید ، آیتم های محتلفی مانند اسلحه های با تیر بی نهایت و یا کانسپت آرت ها را باز کیند ؛

اما جالب ترین بخشی که می توان بعد از پایان داستان اصلی بازی تجربه کرد ، مود Mercenaries است ، این مود شما را در یک مپ قرار می دهد و دشمنان مختلفی را به صورت موج های مختلف به سمت شما می فرستد و شما را مجبور به مبارزه با آنها می کند .

شما می توانید ساعت ها در این بخش سرگرم بشوید و همچنین مهارت های خود را در مبارزه با دشمنان را افزایش دهید و تقویت کنید.

همچنین با جمع کردن امتیاز در هر موج از دشمنان می توانید پرک هایی را برای خود باز کنید که به قدرت های شما می افزاید و توانایی های جدیدی را به شما منتقل می کند ؛ همچنین مانند بازی کل آف دیوتی می توانید سلاح های جدیدی را برای خود خریداری کنید.

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village

پرسه زدن در خیابان های Resident Evil Village مانند بازدید از یک دیزنی لند آشفته و کشنده است ، جایی که هر نقطه ای از آتن یک خانه وحشت است.

بازی به همان اندازه که ترسناک است ، هیجان انگیز نیز هست و باعث نمی شود ترس بیش از حد مانع جلو رفتن شما در روند داستان بشود.

باس فایت های بازی کمی نا امید کننده بودند اما تنوع زیاد دشمنان باعث می شود همه چیز به خصوص در حالت Hardcore تنش داشته باشد.

در کل باید گفت که از نظر ترسناک بودن این بازی کی عقب گرد نسبت به قسمت قبل خود به حساب می آید و ممکن است برای کسانی که طرفدار سبک های ترسناک و خشن هستند ف خسته کننده به نظر برسد ؛

اما از نظر داستان و ایجاد یک فضای اکشن – بقا ، بسیار موفق بوده است و می تواند به راحتی شما را برای ساعات طولانی سرگرم کند و یک تجربه هیجان انگز را برای شما رقم بزند.

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village نقد و بررسی بازی Resident Evil Village نقد و بررسی بازی Resident Evil Village نقد و بررسی بازی Resident Evil Village نقد و بررسی بازی Resident Evil Village نقد و بررسی بازی Resident Evil Village

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *