با توجه به اینکه بازی Monster Hunter Wilds یکی از پرفروشترین بازیهای پیشخرید شده در استیم است، میدانیم که این بازی بسیار عظیم خواهد بود. همچنین میدانیم که Wilds برای برخی از افراد، اولین تجربهی بازی Monster Hunter خواهد بود. در حالی که مطمئنیم این بازی آموزش خوبی برای تازه واردان خواهد داشت، این سری بازیها انکارناپذیرند که پیچیده و دشوارند، و بنابراین اگر Wilds اولین تجربهی شما در شکار هیولاها باشد، ممکن است ارزش امتحان کردن یکی از بازیهای قبلی را داشته باشد. پس قبل از پریدن به دنیای وسیع و خطرناک Monster Hunter Wilds، یک بازی را واقعاً توصیه میکنیم که آن را بررسی کنید: Monster Hunter: World محصول سال ۲۰۱۸.
ما World را به خاطر پیوند داستانی بزرگ یا پایان عجیبی که شما را هنگام شروع خط داستانی اصلی Wilds سردرگم و گیج میکند، توصیه نمیکنیم. ما آن را صرفاً به این دلیل پیشنهاد میکنیم که Monster Hunter: World نزدیکترین بازی به سبک و ساختار Wilds است. بازی کردن World راهی عالی برای آشنایی با خودتان و آماده شدن برای سیستمهای گاهی اوقات مبهم و حلقهی گیمپلی است که این سری بازیها بر اساس آن زندگی میکنند و شکوفا میشوند.
چرا Monster Hunter: World؟
اگر از انتشار بازیهای اخیر Capcom مطلع باشید، ممکن است از قبل بپرسید: “آیا نباید Monster Hunter Rise، جدیدترین بازی این سری را بازی کنم، به جای اینکه به Monster Hunter: World برگردم؟” سؤال معتبری است. اما در حالی که Rise جدیدترین Monster Hunter است (و بازی بسیار خوبی!)، واضح است که Monster Hunter Wilds جانشین مستقیم World محصول ۲۰۱۸ است تا Rise محصول ۲۰۲۱. Rise ممکن است گیمپلی امضای این سری را با سواری بر روی موجودات، مکانیک قلاب Wirebug پرواز کننده و چند ترفند چشمگیر دیگر بهبود بخشیده باشد، اما آنها به قیمت برخی از مناطق یکپارچه بزرگتر و لایهدارتر که World از آن برخوردار بود، به دست آمدند. میبینید، در حالی که Rise امروزه روی هر پلتفرمی در دسترس است، در ابتدا برای نینتندو سوییچ ساخته شده بود و مشخصات متوسطتر آن کنسول، چندین تصمیم خلاقانه را شکل داد. این منجر به تأکید بر سرعت و مناطق کوچکتر شد که حلقهی گیمپلی شکار-ارتقاء-شکار را تسریع کرد، اما مقیاس بزرگتر و اصطکاک جذاب World را از دست داد. به نظر میرسد Wilds در تلاش است تا عناصری را که Rise رها کرده، دوباره به دست آورد و آنها را توسعه دهد.
Monster Hunter: World دارای مناطق بزرگ و تأکید بر ردیابی هیولاها و سایر موجودات زنده از طریق یک اکوسیستم دقیق است، و بنابراین World مانند طرحی است که مناطق باز بسیار بزرگتر Wilds از آن الهام میگیرند. به همین دلیل است که ما معتقدیم World بازی کاملی برای آمادهسازی شما برای آنچه در راه است، میباشد. آن مناطق بازتر، که به عنوان صحنههایی برای شکار طولانی و هیجانانگیز در گسترههای وسیعی از زمینهای متنوع عمل میکنند، جایی است که Monster Hunter مدرن میدرخشد. ما انتظار داریم Wilds همه اینها را ارائه دهد، اما چرا صبر کنیم وقتی میتوانیم طعم اولیه و آموزنده آن را در World بچشیم؟
علیرغم اینکه به نظر میرسد جانشین مستقیم است، مهم است که توجه داشته باشید که داستان Monster Hunter Wilds ادامهای از داستانی که در World گفته میشود، نیست. با این حال، رویکرد World به داستان و ساختار کمپین، انتظارات شما را به درستی برای جهت داستان Wilds تنظیم میکند. شما با سازمانهای اصلی مانند نهاد حاکم Guild Hunter و همچنین همراهان گربهای دوستداشتنی خود، Palicos، که همگی در Wilds حضور خواهند داشت، ملاقات خواهید کرد. با این حال، این عناصر کاملاً از ورودیهای قبلی (و به احتمال زیاد آینده) جدا خواهند بود. همه اینها را مانند سری Final Fantasy در نظر بگیرید، که در آن هر ورودی به داشتن دوست ریشوی شما Cid، یک Behemoth عظیم، Chocoboهای زرد روشن و سایر هیولاهای تعریف کننده که در سراسر سرزمین پرسه میزنند، شناخته میشود، اما همه بازیها متمایز و ناپیوسته هستند، که به هر ورودی اجازه میدهد مهر خود را بر ایدههای کلاسیک بزند.
تمرین، تمرین، تمرین
فراتر از درک اولیه از دنیای Monster Hunter و نحوه ساختار کمپین Wilds، قویترین دلیل برای بازی Monster Hunter: World ابتدا در مبارزات چالشبرانگیز بازی نهفته است. اکشن Monster Hunter Wilds حول ۱۴ سلاح ساخته شده است که هر کدام سبک بازی و استراتژیهای خاص خود را دارند. هر ۱۴ سلاح نیز در Monster Hunter: World حضور دارند، به این معنی که میتوانید شروعی عالی برای راحت شدن با سیستمهای التقاطی که بر مبارزات واقعاً بینظیر این سری حاکم هستند، داشته باشید. شیرجه زدن به World راهی عالی برای آشنایی با تکنیکهای هر سلاح و تصمیمگیری در مورد اینکه کدام یک با سلیقه و سبک بازی شخصی شما بهترین مطابقت را دارد، است. چه تیغههای دوتایی سریع و پر زرق و برق باشد و چه شمشیر بزرگ عظیمالجثه، هر سلاح در Monster Hunter متمایز است و نیاز به تمرکز برای تسلط دارد. پس Monster Hunter: World را به عنوان یک زمین تمرین در نظر بگیرید که در آن میتوانید اصول اولیه سلاح را یاد بگیرید و مهارت خود را افزایش دهید. تا زمانی که به Wilds برسید، در راه تبدیل شدن به استاد حرفه خود خواهید بود.
در سری Monster Hunter، سلاح شما همه چیز است. شما از طریق تجربه یا سایر مکانیکهای سنتی RPG، سطح خود را بالا نمیبرید و امتیاز مهارت کسب نمیکنید. در عوض، تمام تواناییها و آمار شما از طریق سلاح شما ارائه میشود. سلاح خود را مانند یک کلاس شخصیت یا شغل در یک بازی اکشن RPG سنتیتر در نظر بگیرید – هر کدام نقش شما را در میدان نبرد و نحوه برخورد شما با هر شکار را تعیین میکند. بازی کردن World به شما میآموزد که چگونه این سلاحها را میتوان با استفاده از قطعات جمعآوری شده از هیولاهای کشته شده، ارتقا داد و چگونه به سمت سلاحهای سطح بالاتر در درخت سلاح خود ساخت.
علاوه بر این، World در اوایل به شما میآموزد که نمیتوانید فقط دکمه حمله خود را در بیشتر موقعیتها فشار دهید. موقعیت شخصیت شما و زاویه حملات شما به جای خروجی آسیب خام، کلید پیروزی است. دانش اینکه در کجای بدن هیولا، سلاح شما میتواند بیشترین تأثیر را داشته باشد، نیمی از نبرد است. برای مثال، شمشیر بلند برای بریدن دم هیولاها یا اندامهای بلند عالی است، در حالی که چکش برای زمین انداختن دشمنان با ضربه محکم به سرشان عالی است. دانستن بهترین راه برای استفاده از یک سلاح خاص میتواند جریان هر نبردی را تغییر دهد و شما را برای موفقیت آماده کند، بنابراین مطمئناً ارزش آن را دارد که به Monster Hunter: World بپرید و با جایی که میتوانید آسیب ویرانگری به دشمنان خود وارد کنید، آشنا شوید.
سلاح شما فقط یک قطعه از معادله World است. Slinger ابزاری است که به بازوی چپ شکارچی شما متصل است و به شما امکان میدهد از ابزارها و مهمات خاصی در مبارزه استفاده کنید. یادگیری زمان شلیک یک Flash Pod برای کور کردن یک هیولای دشمن یا پرتاب چند چاقوی سمی برای آسیب جزئی میتواند یک مبارزه را بسازد یا آن را خراب کند. Slinger در Wilds برمیگردد، و دانستن نحوه استفاده از شلیکها در طول مبارزه، بازی شما را به سطح بعدی میبرد. شما باید مهمات Slinger را از مواد جمعآوری شده از محیط بسازید، بنابراین داشتن کمی آشنایی با منوهای ساخت و دستور العملهای World هنگام شروع استفاده از نسخههای Wilds بسیار مفید خواهد بود.
هنگامی که با سلاحها و ابزارهای World آشنا شدید، شروع به جدا کردن لایههای تکراری دیگر سری Monster Hunter خواهید کرد. حلقه گیمپلی کلی شما با دنبال کردن ردپای هیولا شروع میشود، به امید کشف محل نگهداری جانور مورد نظر. در طول مسیر، از تبر خود برای استخراج سنگ معدن استفاده میکنید، مقداری عسل برای ساخت معجون جمعآوری میکنید و هر ماده دیگری را که در مسیر محل هیولا پیدا میکنید، میگیرید. پس از مدتی همه چیز طبیعی میشود، و داشتن درک کاملی از سرعت هر شکار، یک مزیت بزرگ در Wilds خواهد بود.
شکار به هجوم آوردن، کشتن سریع و رفتن نیست. هر سفر اکتشافی به گونهای طراحی شده است که مدتی طول بکشد، به خصوص در اولین بار. یادگیری نحوه رقصیدن با Anjanath آتشین، فرسنگها با درک بهترین تجهیزات برای آماده شدن در برابر چیزی مانند Bazelgeuse بمبانداز فاصله دارد، اما درک تمام جنبههای مختلف این موجودات، دانش بنیادی ایجاد میکند. و با توجه به اینکه Monster Hunter Wilds به دنبال ثبت وسعت و مقیاس این ماجراها به روشی مشابه با نحوه تجلی World در نمایش آن است، به این معناست که ورودی سال ۲۰۱۸، زمین تمرین ایدهآلی است.
به علاوه، اگر به دنبال دلیل دیگری برای بررسی Monster Hunter World قبل از انتشار Wilds هستید، میتوانید با وارد کردن دادههای ذخیره از World به Wilds، مقداری زره رایگان Palico و یک مجموعه زره اضافی در صورت داشتن داده از توسعه Iceborne بزرگ World، دریافت کنید. این چیز کوچکی است، اما لباس پوشاندن Palico شما هرگز قدیمی نمیشود.
در حالی که هرگز نیازی به بازی کردن یک بازی Monster Hunter قبلی قبل از شروع یک بازی جدید ندارید، RPG Capcom جانور کاملاً متفاوتی نسبت به هر بازی دیگری است. در حالی که توسعهدهنده سخت تلاش کرده است تا منحنی یادگیری را با هر بازی جدید آسانتر کند، سیستمهای منحصربهفرد بسیار زیادی وجود دارد که واقعاً تنها راه آماده شدن واقعی برای Monster Hunter، بازی کردن Monster Hunter است. در حالی که بسیاری از کسانی هستند که از پریدن مستقیم به بازی جدید بدون هیچ پیشزمینهای لذت خواهند برد، هرگز زمان بهتری برای امتحان Monster Hunter: World و آشنایی با اصطلاحات و جامعه آن قبل از راهاندازی Wilds در ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ وجود نداشته است.
نظرات کاربران