۰

سامسونگ از تراشه اگزینوس W1000 با فناوری ساخت ۳ نانومتری رونمایی کرد

تراشه اگزینوس W1000

کمپانی سامسونگ از تراشه اگزینوس W1000 با فناوری ساخت ۳ نانومتری رونمایی کرد که قرار است ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ ۷ الترا را قدرت بخشد.

سامسونگ پیش از برگزاری رویداد آنپکد در تاریخ ۱۰ جولای، از این تراشه جدید رونمایی کرد.

اگزینوس W1000 نسبت به نسل قبلی خود یعنی W930 که با فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید شده بود، جهشی قابل توجه به حساب می‌آید. این تراشه با استفاده از جدیدترین فناوری ساخت ۳ نانومتری GAA سامسونگ و بسته‌بندی سطح پانلی فن‌آوت (FOPLP) ساخته شده است که به دستیابی به اندازه‌ی کوچک و دفع حرارت بهتر کمک می‌کند.

این تراشه از روش سیستم در بسته (SiP) برای ادغام مدار مدیریت انرژی و همچنین از بسته‌بندی روی بسته تعبیه‌شده (ePoP) برای اتصال حافظه‌ی رم و حافظه‌ی فلش NAND روی سیستم روی تراشه استفاده می‌کند.

تراشه اگزینوس W1000

پردازنده‌ی مرکزی این تراشه شامل یک هسته‌ی بزرگ Cortex-A78 با فرکانس نهایی ۱.۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس نهایی ۱.۵ گیگاهرتز است. پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 MP2 نیز وظیفه‌ی پردازش گرافیک را برعهده دارد و از نمایشگرهایی با رزولوشن حداکثر ۶۴۰ در ۵۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. همچنین، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برای این تراشه در نظر گرفته شده است.

به گفته‌ی سامسونگ، سرعت باز کردن برنامه‌ها با اگزینوس W1000 تقریباً سه برابر سریع‌تر از W930 است. این تراشه همچنین از نمایشگر همیشه روشن ۲.۵ بعدی با امکان نمایش واچ‌فیس‌های بهبودیافته و جزئیات غنی‌تر پشتیبانی می‌کند.

تراشه اگزینوس W1000

انتظار می‌رود اگزینوس W1000 علاوه بر ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ ۷ الترا، در محصول احتمالی آینده‌ی سامسونگ یعنی گلکسی رینگ نیز به کار گرفته شود.

منبع: gsmarena

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *