۰

شرکت مادر FromSoftware هک شد! باید برای جلوگیری از افشای اطلاعات، باج پرداخت کند

شرکت مادر FromSoftware هک شد

شرکت مادر FromSoftware هک شد، باید تا اول جولای برای جلوگیری از افشای ۱.۵ ترابایت اطلاعات، باج پرداخت کند

تنها چند ساعت پیش، FromSoftware و Bandai Namco با افتخار از فروش فوق العاده بسته الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree خبر دادند، این بسته الحاقی در سه روز اول عرضه، پنج میلیون نسخه فروخت.

قطعا شرکت مادر این استودیو، Kadokawa Corporation، از این فروش راضی است. با این حال، آن‌ها همچنین به تازگی کشف کرده‌اند که هک شده‌اند. این خبر از پلتفرم اطلاعات تهدید Falcon Feeds منتشر شده است، که اسکرین‌شاتی از پیام به اشتراک گذاشته شده توسط هکرها را توییت کرد:

«تیم ما تقریباً یک ماه پیش به شبکه Kadokawa دسترسی پیدا کرد. به دلیل زبان، کمی زمان برد تا متوجه شویم شبکه‌های شرکت‌های تابعه Kadokawa به هم متصل هستند و از تمام آشفتگی که بخش IT شرکت Kadokawa در آنجا ایجاد کرده بود عبور کنیم. ما متوجه شدیم که معماری شبکه Kadokawa به درستی سازماندهی نشده بود. این شبکه‌های متفاوتی بودند که به یک زیرساخت بزرگ Kadokawa متصل می‌شدند که از طریق نقاط کنترل جهانی مانند eSXI و V-sphere کنترل می‌شدند. پس از اینکه به مرکز کنترل دسترسی پیدا کردیم، کل شبکه (Dwango، NicoNico، Kadokawa و سایر شرکت‌های تابعه) را رمزگذاری کردیم. بخش دوم تیم ما حدود ۱.۵ ترابایت داده از شبکه‌ها دانلود کرد.»

شرکت مادر FromSoftware این افشاگری را در یک بیانیه مطبوعاتی کوتاه تأیید کرد:

«روز شنبه، هشتم ژوئن، سرورهای واقع در مرکز داده گروه Kadokawa، یک حمله سایبری قابل توجه شامل باج‌افزار را تجربه کردند که NicoNico و خدمات مرتبط را هدف قرار داد. Kadokawa در حال حاضر راه‌حل‌ها و راه‌کارهای جایگزین را به سرعت در کل شرکت بررسی می‌کند تا سیستم‌ها و فعالیت‌های تجاری خود را عادی کند. Kadokawa با حمایت سازمان‌های حرفه‌ای خارجی در حال بررسی احتمال نشت اطلاعات است. Kadokawa هیچ اطلاعات کارت اعتباری مشتریان گروه، از جمله کاربران سرویس NicoNico را در سیستم خود نگهداری نمی‌کند، بنابراین هیچ اطلاعات کارت اعتباری افشا نخواهد شد. انتظار می‌رود اطلاعات دقیق‌تر بر اساس نتایج تحقیق در ماه جولای در دسترس باشد.»

علاوه بر FromSoftware، Kadokawa مالک ACQUIRE، استودیوی بازی‌سازی است که بازی‌های Tenchu، Way of the Samurai و Octopath Traveler را ساخته است. این تیم در اوایل ماه جاری، بازی نقش‌آفرینی زمان واقعی Scars of Mars را در استیم منتشر کرد.

منبع: wccftech

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *