۰

آپدیت جدید پلی‌استیشن ۵ امکان اتصال مستقیم به چت صوتی دیسکورد را برای کاربران فراهم می‌کند

آپدیت جدید پلی‌استیشن ۵

شرکت سونی عرضه‌ی به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل پلی‌استیشن ۵ با شماره‌ی ۲۴.۰۴-۰۹.۴۰.۰۰ را آغاز کرده است. این به‌روزرسانی به کاربران امکان می‌دهد تا مستقیماً از کنسول خود به چت صوتی دیسکورد متصل شوند یا در آن شرکت کنند.

بر اساس نوشته‌ی رسمی وبلاگ پلی‌استیشن، انتشار این سیستم‌عامل جدید طی هفته‌های آینده صورت خواهد گرفت. در ابتدا این به‌روزرسانی برای دارندگان پلی‌استیشن ۵ در ژاپن و آسیا ارائه می‌شود و سپس در اختیار کاربران اروپا، استرالیا، نیوزلند، خاورمیانه و آمریکا قرار خواهد گرفت. با این حال، گزارش شده است که عرضه‌ی این به‌روزرسانی در اروپا آغاز شده است.

قابلیت پشتیبانی از دیسکورد پیش از این نیز روی کنسول سونی در دسترس بود؛ اما این به‌روزرسانی جدید با امکان دسترسی مستقیم به چت صوتی از کنسول پلی‌استیشن ۵، برقراری ارتباط صوتی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. بدین ترتیب، دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن یا نسخه‌ی کامپیوتر دیسکورد برای برقراری ارتباط صوتی نخواهد بود.

نحوه‌ی اتصال به چت صوتی دیسکورد روی پلی‌استیشن ۵

ابتدا تب دیسکورد را در بخش Game Base و درون مرکز کنترل پلی‌استیشن ۵ انتخاب کنید. سپس سرور دیسکورد یا گروه DM که می‌خواهید به آن ملحق شوید را برگزینید. در نهایت، کانال صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این کار جزئیات بیشتری مانند افرادی که در حال حاضر در کانال مشغول به صحبت هستند، نمایش داده می‌شود. همچنین، هنگامی که کاربر دیگری از دیسکورد با شما تماس می‌گیرد، یک نوتیفیکیشن روی کنسول پلی‌استیشن ۵ دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد بلافاصله به آن‌ها ملحق شوید.

علاوه بر آسان‌تر کردن دسترسی به دیسکورد، به‌روزرسانی سیستم‌عامل پلی‌استیشن ۵ با شماره‌ی ۲۴.۰۴-۰۹.۴۰.۰۰ همچنین به حساب‌های کاربری کودکان در این کنسول اجازه می‌دهد تا سرویس‌های جانبی و همین‌طور اپلیکیشن‌هایی را به حساب کاربری PSN خود متصل و اضافه کنند. همچنین، این نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل شامل بهبود‌هایی در نرم‌افزار دستگاه برای هدست بی‌سیم PULSE Elite، ایرباد بی‌سیم PULSE Explore و آداپتور USB لینـــک پلی‌استیشن می‌شود.

همان‌طور که در به‌روزرسانی‌های قبلی سیستم‌عامل سونی همواره شاهد بوده‌ایم، این به‌روزرسانی جدید نیز یک‌بار دیگر عملکرد و ثبات نرم‌افزار سیستم‌عامل پلی‌استیشن ۵ را بهبود می‌بخشد. نکته‌ی جالب این است که در نوشته‌ی وبلاگ رسمی سونی به قابلیت به اشتراک گذاشتن پروفایل پلی‌استیشن نتورک در هر برنامه‌ی پیام‌رسان یا شبکه‌ی اجتماعی اشاره شده است؛ اما در یادداشت‌های انتشار رسمی اشاره‌ای به این قابلیت جدید نشده است.

پلی‌استیشن ۵ هم‌اکنون در سراسر جهان در دسترس است. همان‌طور که ماه گذشته گزارش شد، از زمان عرضه‌ی این کنسول در نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون، بیش از ۵۹.۲ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ در سطح جهان به فروش رفته است.

منبع: Playstation

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *