۰

آیا گرجستان ویزا می‌خواهد؟

سفر به کشورهای خارجی، قوانین به‌خصوصی دارد که یکی از آن‌ها اخذ ویزا یا مجوز ورود به آن کشور است. البته این موضوع به روابط بین کشورها نیز بستگی دارد و در مواردی ممکن است اتباع یک کشور برای ورود به کشوری دیگر نیاز به مجوز نداشته باشند. این وضعیتی است که مسافران ایرانی برای سفر به گرجستان دارند؛ درواقع، ایرانیان بدون داشتن ویزا می‌توانند با تور گرجستان همراه شده و به‌مدت ۴۵ روز در این کشور اقامت کنند. گرجستان هم به این دلیل و هم به‌دلیل داشتن طبیعتی زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوان، یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری برای ایرانیان است.

شرایط سفر به گرجستان برای ایرانیان

بعد از توافق صورت‌‍گرفته در سال ۱۳۹۴ میان جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، افرادی که پاسپورت ایرانی دارند بدون نیاز به ویزا می‌توانند به خاک گرجستان وارد شده و برای مدت ۴۵ روز در این کشور اقامت داشته باشند. البته اقامت به این صورت قوانینی هم دارد. برای مثال، مسافران ایرانی تنها توریست محسوب شده و اجازه استفاده از خدمات گردشگری گرجستان را دارند. به‌عبارتی متقاضیان تحصیل یا کار و کسب درآمد در گرجستان نمی‌توانند از فرصت اقامت بدون ویزا در گرجستان استفاده کنند.

شرط و قانون دیگر برای سفر به گرجستان بدون ویزا یا سفر توریستی، داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار است؛ همچنین، مسافران باید عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت کرده و فیش آن را همراه خود داشته باشند تا در زمان بررسی مدارک آن را به مأمور فرودگاه ارائه دهند.

مدارک لازم برای سفر به گرجستان

برای سفری بی‌دغدغه به گرجستان، پیش از هر چیز باید مدارک خود را آماده کنید. مهم‌ترین مدرکی که برای سفر به این کشور باید همراه خود داشته باشید، مدارک هویتی است. پاسپورت، مدرک هویتی بین‌المللی افراد است؛ اما داشتن کارت‌ملی نیز به‌منظور خروج از کشور و دریافت کارت پرواز الزامی است. علاوه‌بر پاسپورت و کارت‌ملی، همراه‌داشتن مدارک دیگری مانند بلیط برگشت، ووچر رزرو هتل، پول نقد و بیمه مسافرتی نیز برای متقاضیان سفر به گرجستان الزامی است و نبود آن‌ها ممکن است چالش‌هایی برای مسافر ایجاد کند.

این مدارک در ابتدای ورود به گرجستان و داخل فرودگاه از مسافر دریافت شده و بررسی می‌شوند. سپس مجوزی برای اقامت ۴۵روزه بدون ویزا به مسافر ارائه می‌شود که با استفاده از آن امکان خروج از فرودگاه را دارد. گم‌شدن یا همراه‌نداشتن هر کدام از این مدارک، مشکلات زیادی برای مسافران ایجاد می‌کند؛ به‌همین‎دلیل، توصیه می‌کنیم که مدارک ضروری خود را در کیف‌دستی قرار دهید.

هزینه سفر بدون ویزا به گرجستان

سفر به گرجستان بدون ویزا از نوع سفر توریستی است و بیشتر هزینه‌های این سفر را شامل می‌شود. برای مثال، هزینه رزرو اقامتگاه یکی از هزینه‌هایی است که در سفر توریستی باید آن را در نظر داشت. این هزینه برای سفر بدون ویزا به گرجستان هم وجود دارد و حتی اگر با هدفی به‌جز گردش مانند پیداکردن کار یا دیدار با عزیزان به این کشور سفر کنید هم باید بودجه کافی برای پرداخت آن را داشته باشید.

هزینه تهیه بلیط رفت‌وبرگشت، از دیگر هزینه‌هایی است که برای سفر به گرجستان چه بدون ویزا و چه با ویزا موردنیاز است. هزینه رفت‌وآمد و گردش در شهر از دیگر هزینه‌هایی است که مسافران گرجستان باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند. وعده‌های غذایی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری در سفرهای توریستی و … نیز جزو مواردی هستند که در تعیین هزینه سفر به گرجستان تأثیر دارند.

مزایای سفر با تور گرجستان

باتوجه‌به این‌که برای سفر به گرجستان نیازی به اخذ ویزا نیست، این کشور یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تورهای گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شود. سفر با تور گرجستان، راحت‌ترین روش سفر به این کشور است و مزایای زیادی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در سفر با تور بسیاری از هزینه‌ها مانند هزینه رزرو اقامتگاه و هتل، هزینه تهیه بلیط و … از قبل مشخص می‌شوند و برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها و سرمایه موردنیاز ساده‌تر می‌شود.
  • مسافران در تور گرجستان دغدغه‌ای بابت زمان رفت‌وبرگشت خود ندارند و این مورد توسط تور تعیین می‌شود.
  • بیشتر تورهای گرجستان خدماتی مانند گردش در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را در برنامه‌های خود دارند که این موضوع برای مسافران بی‌تجربه یک مزیت محسوب می‌شود.
  • در تمام تورهای مسافرتی به گرجستان، یک راهنما یا تورلیدر آشنا به زبان گرجی و فرهنگ این کشور وجود دارد که به مسافران برای اقامتی راحت‌تر در گرجستان کمک می‌کند.
  • تورهای مسافرتی، دارای ترانسفر رفت‌وبرگشت فرودگاهی برای مسافران خود هستند که رفت‌وبرگشت آن‌ها به هتل از فرودگاه و بالعکس را ساده‌تر می‌کند.

رزرو بهترین تورهای گرجستان با فلای تودی

گرجستان سرزمین شگفتی‌ها است و اگر به‌دنبال مقصدی متفاوت برای سفر هستید، یک گزینه عالی و ایده‌آل محسوب می‌شود. سفر به این کشور بدون نیاز به ویزا، به‌راحتی قابل انجام است و اگر با تور گرجستان راهی آن شوید، راحت‌تر هم می‌شود. برای رزرو بهترین تورهای گرجستان با قیمتی مناسب می‌توانید از خدمات فلای تودی استفاده کنید. تورهای مسافرتی فلای تودی با بهترین خدمات در اختیار مسافران قرار می‌گیرند و رزرو آن‌ها تنها در چند دقیقه و به‌صورت آنلاین از وب‌سایت مجموعه امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *