۰

۱۰ تا از بهترین بازی های قرون وسطایی که الان می توانید تجربه کنید

بهترین بازی های قرون وسطایی

دوره قرون وسطی اروپا همیشه دوره‌ای جذاب، به ویژه در بازی‌ها بوده است. این عصر الهام‌بخش برخی از بهترین بازی‌های فانتزی و استراتژیک بوده که به‌عنوان آثار کلاسیک برای نسل‌ها ماندگار شده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما لیست خود را با نمونه‌گیری‌هایی در طول اعصار ساخته‌ایم که ممکن است شما را ترغیب کند در صورت تمایل به چیزی واقعاً قرون وسطایی و فراگیر، یک یا دو عنوان را انتخاب کنید.
در حالی که برخی از این بازی‌ها بدون شک برتر از بقیه هستند، این لیست شامل برخی از بهترین بازی‌هایی است که یا در دوران قرون وسطی ساخته شده‌اند یا دنیاها و سناریوهایی الهام‌گرفته از این دوره زمانی دارند.

سری Crusader Kings

بهترین بازی های قرون وسطایی

Crusader Kings به لطف چگونگی بافندگی پویایی های اجتماعیِ عضویت در جامعه قرون وسطی به طور مستقیم در گیم پلی خود، سرگرم کننده ای بی پایان باقی می ماند. بازیکنان در نقش رهبر یکی از ده ها کشور واقعی قرون وسطی ظاهر می شوند. نحوه ی گذراندن دوران حکمرانی به طور کامل به شما بستگی دارد. توطئه چینی کنید، چاپلوسی کنید، دلربایی کنید و به میل خود دست به فریب بزنید.

شرح دادن مکانیزم های Crusader Kings کمی دشوار است، زیرا بازی آنقدر پیچیده است که بهترین راه برای درک آن فقط بازی کردن است. به نظر می رسد “تمام کردن” یک بازی Crusader Kings تقریبا غیرممکن است، من احتمالا هرگز موفق به این کار نخواهم شد. اما هرگز فراموش نخواهم کرد که چگونه چندین بار از مقام دوک یورک خلع شده بودم، تنها برای اینکه هر دو سال یکبار به عنوان دوک یورک اعاده شوم، بعد از اینکه دوک و صدراعظم قبلی پادشاه انگلیس مسموم یا بیمار شده بودند. تماشای اینکه شخصیت من از یک رعیت حقیر به یک دوک بر اساس سیاست هایی که صادقانه آنها را نمی فهمیدم و اتحادهایی که از طریق تأثیرگذاری تصادفی بر تغییر مذهب در طول چندین دوره تصدی به عنوان دوک انجام دادم یا ندادم، بسیار جالب است. Crusader Kings تمام عجیب و غریب بودن سیاست های قرون وسطی را مجسم می کند، که آن را به صدر لیست ما رسانده است.

Pentiment

بهترین بازی های قرون وسطایی

Pentiment یک بازی رازآلود جنایی دو بعدی با اسکرول جانبی است که در دهه ۱۵۰۰ میلادی جریان دارد. بازیکنان نقش دو شخصیت اصلی متفاوت، آندریاس و مگدالن را بر عهده می‌گیرند که به دنبال کشف مجموعه‌ای از قتل‌های مرموز در شهر خیالی تاسینگ هستند. بازی به شدت به جمع‌آوری سرنخ‌ها برای تعیین مقصر قتل متکی است که از طریق گفتگو با اهالی شهر و راهبان و راهبه‌های صومعه محلی انجام می‌شود.

آنچه باعث متمایز شدن Pentiment می‌شود — به جز روایت جذاب آن — استفاده از آثار هنری است که به شما احساس حضور در یک کتاب قطور نوشته شده در قرون وسطی را می‌دهد، گویی توسط یک راهب ناشناس با دست خط زیبا نوشته شده است. Pentiment یک شاهکار در روایت و طراحی بصری است و هرکسی که مشتاق داستانی عالی در دوران قرون وسطی است، باید آن را امتحان کند.

سری Dragon's Dogma

بهترین بازی های قرون وسطایی

Dragon’s Dogma نگاهی فانتزی‌تر به این دوره زمانی است و بهترین بازی نقش‌آفرینی اکشن کم‌فانتزی‌ای است که امروزه می‌توانید پیدا کنید. Dragon’s Dogma تمام ویژگی‌های بصری آن دوره را در خود جای داده است، حتی تا جزئیات ریز مانند رابط کاربری، طراحی زره و تصاویر درون بازی.

واضح است که کمپانی کپکام برای خلق این دنیای کم‌فانتزی دلنشین، تحقیقات زیادی انجام داده است، چرا که این دنیا پر از هیولاهایی است که در افسانه‌های اروپایی یافت می‌شوند، حتی طراحی اژدهای اصلی بازی شباهت به تصاویری دارد که انگار مستقیماً از داستان «سنت جورج و اژدها» بیرون کشیده شده‌اند. بازیکنان نقش Arisen را بر عهده می‌گیرند، که بسته به نوع بازی‌ای که انجام می‌دهید، می‌تواند یک ماجراجوی مشتاق یا یک فرمانروا باشد. در این بازی آن‌ها به دنبال اژدهایی می‌گردند که قلبشان را دزدیده است. در حالی که مقدمه بازی ساده است، روایت آن همچنان جذاب باقی می‌ماند، چرا که از طریق طراحی محیطی، ماموریت‌های پراکنده و دیالوگ‌های NPCها، این دنیای زیبای الهام‌گرفته از قرون وسطی پررنگ‌تر می‌شود.

Manor Lords

بهترین بازی های قرون وسطایی

فرصتی برای تجربه بازی Manor Lords قبل از انتشار پیدا کردیم و از امکاناتی که بازی ارائه می‌داد تحت تاثیر قرار گرفتیم. شما می‌توانید تجربه خود را بسازید، چه با ایجاد یک دهکده و رسیدگی به ساکنان آن به عنوان اربابی خیرخواه یا بدخواه، یا با ساخت ارتش خود برای تصاحب مناطق اطراف قلمرو خود. طبیعتا می‌توانید هر دو کار را انجام دهید، اما Manor Lords یک بازی شبیه‌سازی سبک است که در آن می‌توانید سختی را با توجه به ترجیحات خود تنظیم کنید. ساعت‌ها را صرف طراحی دهکده‌ کردیم، از روستاییانمام مراقبت کردیم و یک شهر وسیع با جاده‌هایی که چرم دباغی‌شده را با گوسفند و گاو معاوضه می‌کردند، ساختیم. همانطور که هر اربابی ممکن است، اقتصاد را مدیریت کردیم و حتی توانستیم در قلمرو خودمان قدم بزنیم تا شکوه آن را تحسین کنیم.

Wartales

بهترین بازی های قرون وسطایی

همیشه دوست داشتید در قرون وسطی در میان گروهی از مزدوران زندگی کنید؟ خب، Wartales به شما این امکان را می دهد که دقیقاً این فانتزی را تجربه کنید. شما می توانید گروه قلدرهای خود را بسازید یا با دوستانتان متحد شوید و یک سناریوی دیگر الهام گرفته از قرون وسطی را کاوش کنید، جایی که می توانید هم از مردم عادی و هم از اربابان، مأموریت بپذیرید.

آنچه باعث جذابیت و غوطه وری Wartales می شود، جنبه های شبیه سازی بازی مانند مدیریت غذا و تدارکات و همچنین ساخت و ساز است. در حالی که Wartales فاقد یک روایت کلی است، گشت و گذار در بازی سرگرم کننده است و آن دسته از کسانی را که به دنبال یک بازی عمیق مبتنی بر نوبت هستند تا دندان هایشان را در آن فرو ببرند، راضی می کند. بازیکنان کنترل کامل بر نحوه توسعه گروه مزدوران خود دارند و با محتوای DLC کوچک آن، حتی می توانید در صورت تمایل به کنار گذاشتن ماجراجویی های خود، یک میخانه را نیز اداره کنید.

سری Age of Empires

بهترین بازی های قرون وسطایی

چطور می‌شد لیستی از بازی‌های دوره‌ی قرون وسطی داشته باشیم و سری Age of Empires را در آن جا ندهیم؟ این یک جنایت محسوب می‌شد! این عنوان استراتژی هم‌زمان، بازیکنان را مستقیماً به عصر برنز منتقل می‌کند، جایی که ساختن جامعه‌ی خود تا رسیدن به قرون وسطی برای پیروزی – چه در برابر بازیکنان دیگر و چه در برابر دشمنان کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی – ضروری است. جدای از امکان بازی در نقشه‌های مختلف با هر گروهی که انتخاب می‌کنید، با نمونه‌هایی از ژاپن فئودالی، امپراتوری آزتک و امپراتوری بیزانس، این بازی‌ها همچنین شامل کمپین‌های منحصر به فردی هستند که به طور کلی بر اساس رویدادهای تاریخی ساخته شده‌اند. در حالی که این کمپین‌ها جذاب‌ترین بخش بازی نیستند، نگاهی جالب به تاریخ از دوره‌های مختلف زمانی ارائه می‌دهند. این سری بازی‌ها به دلیلی به عنوان یک کلاسیک باقی مانده‌اند و به احتمال زیاد باعث ایجاد علاقه به قرون وسطی در نسل کاملی از بازیکنان شده‌اند. مطمئناً برای من اینطور بود!

سری A Plague Tale

بهترین بازی های قرون وسطایی

سری بازی‌های A Plague Tale عنوانی با محوریت داستان گویی سنگین‌تر در این لیست است و در منطقه‌ی اقطاعی آکیتن، یا همان فرانسه‌ی امروزی، جریان دارد. بازیکنان نقش Amicia de Rune را بر عهده می‌گیرند که وظیفه دارد برادرش هوگو را از دست تفتیش عقاید فرانسه محافظت کند. این اثری با نگاهی تخیلی‌تر به تاریخ است، چرا که بیماری مرگ سیاه در این بازی به صورت انبوهی از موش‌ها که تحت کنترل هوگو هستند، ظاهر می‌شود.
بازی اول بر نجات هوگو توسط Amicia از چنگ کلیسا تمرکز دارد، در حالی که بازی دوم بسیار بیشتر تحت تاثیر وحشت عامیانه است و ماهیت فرقه‌ها در قرون وسطی را بررسی می‌کند. این بازی ترکیبی از مخفی کاری و وحشت، کم و بیش از ویژگی‌های این دوره زمانی به عنوان محدودیت‌هایی برای سلاح‌های بازیکن و زیبایی‌شناسی آن دوره برای بافتن داستانی در مورد پیوند بین خواهر و برادر و ماهیت فریبنده‌ی ساختارهای مذهبی مختلف استفاده می‌کند. در کل، بازی قابل قبولی است، اما کسانی که به دنبال چیزی واقعی‌تر از نظر نحوه‌ی به تصویر کشیدن قرون وسطی هستند، ممکن است احساس کمبود کنند.

Fear & Hunger

این بازی با انبوهی از محتوا و هشدارهای ماشه (که شامل خشونت جنسی، حمله، وحشت بدن و موارد دیگر می شود) ارائه می شود، بنابراین با مسئولیت خود به سراغ Fear & Hunger بروید. در حالی که Fear & Hunger به لطف انبوهی از مقالات ویدیویی در یوتیوب که برخی از جنبه های جالب تر بازی را به بحث می گذارند – به ویژه دانش و استفاده آن از مذهب – محبوبیت پیدا کرده است، این عنوان نگاهی تاریک به قرون وسطی دارد.

می توانید از بین چندین شخصیت اصلی انتخاب کنید، هر کدام با دلیلی برای ورود به سیاهچال سرکوبگر که بیشتر وقت خود را در آنجا صرف رویارویی با هیولاهای مهوع و فرقه‌هایی خواهید کرد که به خدایان باستانی فراتر از درک شما خدمت می کنند. مبارزات به صورت نوبتی است و بازیکنان می توانند حملات خود را روی قسمت های مختلف بدن متمرکز کنند تا مزایای خاصی در برابر دشمنان خود به دست آورند.

آنچه باعث می‌شود Fear & Hunger در این لیست قرار گیرد، استفاده الهام‌بخش آن از قرون وسطی برای ایجاد یک سناریوی جذاب است، حتی اگر گاهی اوقات احساس شود کمی بیش از حد تحت تأثیر Berserk است. اگر به دنبال فانتزی تاریک هستید، آن را در Fear & Hunger پیدا خواهید کرد، البته به احتمال زیاد با مسئولیت خود.

Mount & Blade II: Bannerlord

بهترین بازی های قرون وسطایی

Mount & Blade II: Bannerlord بازی‌ای برای آن‌هایی است که به دنبال نبرد هستند و چیز زیادی جز آن نمی‌خواهند. در حالی که یک روایت کلی وجود دارد، تمرکز اصلی بازی بر جمع‌آوری ارتش و محاصره قلعه‌ها با سطحی از دقت تاریخی است که بدون شک برخی از بازیکنان را با «منافذ قاتل» آشنا می‌کند. بازیکنان می‌توانند انواع مختلفی از ابزارهای محاصره را برای ورود به نبرد بسازند و حتی در کنار نیروهای خود در نبردهای بزرگ شرکت کنند. تقریباً هر کاری که در بازی انجام می‌دهید به نوعی برای ساختن یک ارتش بزرگ‌تر است، که شامل تعامل با شخصیت‌های غیرقابل بازی برای معامله و تجارت می‌شود.

نگران نباشید، اگر در نبرد سقوط کردید، می‌توانید یکی از فرزندانتان را جایگزین خود کنید و کنترل ارتش را به دست بگیرید – البته به شرطی که فرزندی برای انجام این کار داشته باشید. Mount & Blade II: Bannerlord یک شبیه‌ساز عالی نبرد برای کسانی است که به دنبال غرق شدن واقعی در نبرد و دوران ابتدایی قرون وسطی هستند

King of the Castle

بهترین بازی های قرون وسطایی

اگر Crusader Kings کمی برای شما پیچیده است، اما عاشق دسیسه های سیاسی و ایجاد روابط در نسل های متوالی از حاکمانان بالقوه بی کفایت هستید، King of the Castle برای شما ساخته شده است.

King of the Castle شما را به عنوان پادشاه یک ملت فانتزی قرار می دهد که در آن برای پادشاهی خود مشکلاتی را حل خواهید کرد – یا ایجاد خواهید کرد – که نتیجه نهایی آن ممکن است تبعید، ترور یا قتل پادشاه باشد. برخلاف Crusader Kings، شما برای قدرت در سراسر اروپا و حتی بخش‌هایی از آسیا رقابت نخواهید کرد، زیرا King of the Castle بر مدیریت پادشاهی منحصربه‌فرد شما تمرکز دارد. شما باید مردم خود را سیر نگه دارید، از تشکیل اتحادهایی که می توانند منجر به برکناری شما از سلطنت شوند جلوگیری کنید و با سیستم های تجاری که می توانند به نفع ملت شما باشند مقابله کنید. آنچه King of the Castle را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند، بخش چندنفره و ادغام با توییچ است که شما را در مقابل دوستان یا حتی مخاطبانتان قرار می‌دهد. King of the Castle همچنین دارای یک سبک هنری عروسکی کاغذی دو بعدی دوست داشتنی است که به خوبی خود را به بازی و فضای بازی قرض می دهد.

و اینها انتخاب های ما برای ده بازی برتر الهام گرفته از دوران قرون وسطی است! به ما بگویید انتخاب های شما چیست، یا به هم‌قطاران لردها، رعیت‌ها و درباریان خود چه توصیه‌ای می‌کنید!

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *