۰

آموزش بهبود FPS بازی Dota 2

آموزش بهبود FPS بازی Dota 2

بالا بردن فریم ریت در دوتا ۲ اهمیت زیادی دارد زیرا باعث بهبود عملکرد کلی بازی می‌شود. با داشتن فریم ریت بالا، اطلاعات روی صفحه را سریع‌تر و روان‌تر دریافت می‌کنید. دوتا ۲ یکی از بهترین و باسابقه‌ترین بازی‌های آنلاین چندنفره است که به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود. مانند سایر بازی‌های این سبک، در دوتا ۲ نیز باید نسبت به اتفاقات مبارزات گروهی هوشیار باشید و به سرعت تصمیم بگیرید. افت فریم ریت در دوتا ۲ می‌تواند باعث کند شدن واکنش‌های شما شود و در نتیجه عملکردتان را تحت تاثیر قرار دهد.

خبر خوب این است که بهبود عملکرد در دوتا ۲ کار چندان سختی نیست. نیازمندی‌های سخت‌افزاری این بازی نسبت به بسیاری از عناوین امروزی پایین‌تر است. به این معنی که سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای بازی با فریم ریت بالا به راحتی در دسترس است. همچنین تنظیمات گرافیکی بازی برای داشتن حرکات و انیمیشن‌های نرم‌تر، ساده و سرراست هستند. با این اوصاف، بیایید نگاهی به روش‌های بهبود فریم ریت و افزایش کارایی در دوتا ۲ بیندازیم.

آموزش بهبود FPS بازی Dota 2

با توجه به حجم بالای اطلاعات بصری در بازی Dota 2 که باید همزمان به آن‌ها توجه داشته باشید، این بازی می‌تواند منابع زیادی از سیستم شما طلب کند و در نتیجه روی سیستم‌های قدیمی‌تر با افت عملکرد مواجه شود. در حالی که اکثر سیستم‌های مدرن معمولا اجرایی روان را ارائه می‌دهند، سخت‌افزار ضعیف‌تر یا تنظیمات غیرضروری می‌توانند تجربه گیمر را تحت تاثیر قرار دهند.
بنابراین، در اینجا بهترین تنظیمات و نکات برای افزایش فریم ریت و بهبود عملکرد در Dota 2 را ارائه خواهیم کرد:

تنظیمات تب ویدیومقادیر
رزولوشنرزولوشن و نسبت تصویر مناسب مانیتور خود را از بخش تنظیمات پیشرفته در سمت چپ انتخاب کنید.
حالت صفحه نمایشبرای افزایش فریم ریت در دوتا ۲ از حالت تمام صفحه اختصاصی (Exclusive Fullscreen) استفاده کنید. سایر گزینه‌ها شامل فعالیت‌های پس‌زمینه بیشتری هستند و می‌توانند باعث لگ زدن شوند.
اگر از دو مانیتور استفاده می‌کنیداگر از دو مانیتور استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تنظیمات صفحه نمایش صحیح را برای تغییر انتخاب کرده‌اید.
گزینه‌ها 
Direct3Dاگر سیستم شما مدرن است از Direct3D 11 (-dx11) استفاده کنید. اگر سیستم شما قدیمی‌تر است به Direct3D 9 (-dx9) برگردید. Vulkan (-vulkan) در برخی موارد می‌تواند بهتر باشد، به خصوص اگر با سیستم‌های AMD استفاده شود. آزمون و خطا به شما کمک می‌کند تا بهترین API را برای سیستم خود پیدا کنید.
تنظیمات پیشرفته رندر 
سایه‌زن‌های محاسباتیفقط سایه‌زن‌های محاسباتی (Compute Shaders) را روشن نگه دارید. این کار به افزایش عملکرد در دوتا ۲ با API های DirectX 11 و Vulkan کمک می‌کند. سایر تنظیمات در اینجا تأثیر زیادی روی فریم ریت دارند و/یا به سختی در حین بازی قابل توجه هستند.
کیفیت بافتبالا را انتخاب کنید. اگر تغییرات قبلی تأثیر زیادی نداشت، به متوسط کاهش دهید. انتخاب پایین می‌تواند باعث شود جزئیات بسیار کدر به نظر برسند. این کار باعث افزایش فریم ریت در دوتا ۲ می‌شود، اما کاهش کیفیت ارزش آن را ندارد.
کیفیت جلوه‌هامتوسط را انتخاب کنید. اگر افزایش عملکرد قابل توجه نیست، به پایین بروید.
کیفیت سایهخاموش را انتخاب کنید. سایه‌ها منابع زیادی را مصرف می‌کنند و می‌توانند باعث افت فریم ریت شوند.
کیفیت رندر صفحه بازیاگر به افزایش بیشتر عملکرد در دوتا ۲ نیاز است، به ۸۰% کاهش دهید. رفتن به زیر این مقدار می‌تواند باعث شود تصویر تار شود و جزئیات به سختی قابل مشاهده باشند.
آموزش بهبود FPS بازی Dota 2

پس از انجام تغییرات گفته شده، بازی را دوباره راه‌اندازی کنید تا ببینید چقدر فریم ریت در دوتا ۲ افزایش یافته است. اگر افزایش عملکرد کمتر از حد انتظار است، در اینجا چند تنظیم دیگر وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  • تمام فرایندهای غیر ضروری پس‌زمینه را از طریق مدیریت وظایف غیرفعال کنید. این موارد می‌توانند شامل اسپوتیفای، گوگل کروم، بتل‌نت و غیره باشند.
  • به کتابخانه استیم > Dota 2 > Properties بروید. در بخش Launch Options عبارت “-high” را اضافه کنید. این کار باعث می‌شود بازی با اولویت بالا اجرا شود و منابع بیشتری از سیستم نسبت به سایر برنامه‌های پس‌زمینه دریافت کند.
  • اگر روی لپ‌تاپ بازی می‌کنید، مطمئن شوید دستگاه به برق وصل است و حالت برق (Power Mode) روی حداکثر عملکرد (Maximum Performance) تنظیم شده باشد. به این ترتیب، به دلیل مصرف کمتر پردازنده و کارت گرافیک، نباید در دوتا ۲ با افت فریم ریت مواجه شوید.
  • همیشه درایورهای خود را به‌روز نگه دارید. به‌روزرسانی درایورها می‌تواند به رفع باگ‌های سیستمی، قابل مشاهده یا غیرقابل مشاهده، کمک کند و در نتیجه عملکرد دوتا ۲ و سایر برنامه‌ها را بهبود بخشد.
  • اورلی‌هایی مانند دیسکورد و نوار بازی ایکس‌باکس را غیرفعال کنید. این موارد می‌توانند باعث مصرف منابع از بازی شده و باعث ایجاد لگ در صفحه شوند. این لگ‌ها به خصوص زمانی که در دوتا ۲ قصد دارید یک هیرو یا برج را نابود کنید، بسیار آزاردهنده هستند.
  • در بازی به بخش تنظیمات (Settings) > گزینه‌ها (Options) > تنظیمات پیشرفته (Advanced Options) > متفرقه (Miscellaneous) بروید و گزینه نمایش اطلاعات شبکه (Display Network Information) را فعال کنید. این کار باعث می‌شود فریم ریت، پینگ و سایر اطلاعات مهم در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش داده شود و به شما در تشخیص مشکلات احتمالی کمک کند.
برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *