۰

لیست کامل بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney چه عناوینی هستند؟ سیدنی سوئینی، ستاره سریال «Euphoria»، به طور قطع یکی از بازیگران با سرعت رشد بالا در هالیوود به شمار می‌رود. سیدنی سوئینی در سن ۲۶ سالگی، علاوه بر تأسیس کمپانی فیلمسازی خودش به نام «Fifty-Fifty Films»، در تعداد قابل توجهی از سریال‌ها و فیلم‌های محبوب به ایفای نقش پرداخته است. او توانایی‌های خود را در نقش‌هایی از یک خون‌آشام تشنه به خون تا یک نوجوان پریشان در سریال «Sharp Objects» به نمایش گذاشته است.

به نظر نمی‌رسد که سرعت پیشرفت سوئینی به این زودی‌ها کم شود. فیلم جدید او با عنوان «Anyone But You» که در تعطیلات سال ۲۰۲۳ اکران شد، به طور غیرمنتظره‌ای در گیشه به موفقیت رسید. قرار است او در فصل سوم سریال «Euphoria» نیز حضور داشته باشد. سال ۲۰۲۴ برای او با ایفای نقش جولیا کارپنتر، ملقب به مرد عنکبوتی زن، در فیلم «مادام وب» از کمپانی سونی پیکچرز، با قدرت ادامه خواهد یافت. او همچنین در فیلم‌های هیجان‌انگیز «Immaculate» و «Echo Valley» بازی خواهد کرد و قرار است نقش باربارلا را در یک بازسازی جدید بر عهده بگیرد. همچنین حضور او در فیلم «Eden» به کارگردانی ران هاوارد قطعی شده است. به طور واضح، برنامه کاری او فشرده است و درخشش او در سینما همچنان ادامه خواهد داشت. با توجه به آثاری که در آینده برای او در نظر گرفته شده، در این مقاله بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney را برای شما قرار خواهیم داد.

Night Teeth (2021)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

سیدنی سوئینی علاوه بر سریال‌ها، در چند فیلم هم به ایفای نقش پرداخته است، از جمله فیلم ترسناک-مهیج خون‌آشامی نتفلیکس با عنوان «دندان‌های شب». در واقع، پشت آن چهره فرشته‌گون او، بازیگری قدرتمند نهفته است که می‌تواند نقش‌های وحشتناکی را ایفا کند که کابوس شبانه‌ی شما را رقم بزند. او در این فیلم در کنار مگان فاکس، در نقش دو خون‌آشام زن اصلی بازی کرد، اما هر دوی آن‌ها تنها چند دقیقه زمان روی پرده داشتند.
نقدهای فیلم ضد و نقیض بوده و باعث سردرگمی بسیاری از طرفداران شده است، چرا که آن‌ها تصور می‌کردند فاکس و سوینی شخصیت‌های اصلی فیلم هستند. با وجود زمان کم روی پرده، ما عاشق دیدن سوئینی در یک شمایل خفن شدیم. سوینی با به کارگیری جذابیت خون‌آشامی‌اش، دنیای ترسناک خون‌آشام‌ها را کمی دلپذیرتر می‌کند. این نقش به همین دلیل است که می‌توانیم با اطمینان بگوییم سوئینی به دنبال نقش‌های کلیشه‌ای و تک‌بعدی نیست و دوست دارد رزومه‌ی کاری خود را متنوع و غنی نگه دارد.

Everything Sucks (2018)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

سریال دیگری از سیدنی سووینی در سال ۲۰۱۸، با نقش او به عنوان امالین در سریال اورجینال نتفلیکس، «Everything Sucks» رقم خورد. این سریال که در شهر بورینگ، اورگان جریان داشت، یک تقلید طنزآمیز از فرهنگ نوجوانان دهه ۹۰ بود. هرچند سووینی شخصیت اصلی نبود، اما همچنان لحظات به یاد ماندنی‌ای را به عنوان دانش‌آموز تئاتر و مورد علاقه‌ی یکی از شخصیت‌های اصلی دختر، رقم زد. متاسفانه این سریال پس از یک فصل لغو شد، که باعث شد سوئینی برای نقش‌های جدید فرصت و آمادگی داشته باشد.

The Voyeurs (2021)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

در این فیلم اورجینال آمازون پرایم، سوئینی نقش پیپا را بازی می‌کند که به تازگی همراه با دوستش به آپارتمان رویایی‌اش نقل مکان کرده است. منظره‌ی آپارتمان آن‌ها درست رو به روی همسایه‌هایشان در آن طرف خیابان است. این زوج تصمیم می‌گیرند تا از آن ها جاسوسی کنند، که منجر به کشف حقیقتی تلخ می‌شود. پایان غیرمنتظره‌ی این فیلم هیجان‌انگیز شما را میخکوب می‌کند. هرچند فیلم «voyeurs» (جاسوس‌ها) شاید نقدهای خیلی مثبتی از منتقدان دریافت نکرده باشد، اما این فیلم اثبات دیگری بر درخشش او به عنوان ستاره‌ای آینده‌دار بود. حضور او نقطه قوت اصلی فیلم به شمار می‌رود و بار داستانی را به دوش می‌کشد، در حالی که بازیگران دیگری همچون جاستیس اسمیت، بن هاردی و ناتاشا لیو بوردیزو نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Downfalls High (2021)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

این فیلم یک فیلم درام نوجوانانه‌ی ویژه دیگر است که توسط کلسون بیکر، موزیسین بااستعداد و مشهور کارگردانی شده و بر اساس پنجمین آلبوم او با عنوان «Tickets To My Downfall» ساخته شده است. این فیلم داستان یک نوجوان درون‌گرا و تنها به نام فینیکس و ملاقات سرنوشت‌ساز او با اسکارلت (با بازی سوئینی)، دانش‌آموز محبوب دبیرستانی را روایت می‌کند که علیرغم تمایلات افسردگی فینیکس، بلافاصله به او جذب می‌شود. اسکارلت به استعداد موسیقی او ایمان دارد و به زندگی تاریکش معنا می‌بخشد.

با این حال، حادثه‌ی غم‌انگیز اسکارلت، فینیکس را دوباره به چالش‌های بیماری روانی که فکر می‌کرد بر آن‌ها غلبه کرده، دچار می‌کند. بازی سوئینی در نقش یک نوجوان قوی، با اعتماد به نفس و همدل، به فیلم جنبه‌ی جادویی و رویایی می‌بخشد و همچنین تعصبی را که می‌گوید هر بچه‌ی محبوبی الزاماً قلدر است، از بین می‌برد. به همین دلیل، این اجرا به راحتی و بدون تردید جای خود را در این لیست به دست می‌آورد.

Big Time Adolescence (2019)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

«بزرگ‌سالی پرماجرا» یک کمدی-درام مهیج درباره‌ی بلوغ است که توسط جیسون اورلی نوشته و کارگردانی شده است. داستان فیلم درباره‌ی یک دانشجوی اخراجی به نام زیک (دیویدسون) که در یک شغل بی‌ارزش کار می‌کند و مو (گلوک)، نوجوان سردرگم و شکننده‌ای است که دوستی او با زیک زندگی و روابطش را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد. زیک، مو را تبدیل به یک فروشنده‌ی مواد مخدر می‌کند و با نصیحت‌های اشتباه، رابطه‌ی او را به نابودی می‌کشاند. سوئینی در نقش هالی، دوست زیک ظاهر می‌شود که در نهایت او را ترک می‌کند و رابطه‌ی عمیقی با مو برقرار می‌کند. با توجه به عملکرد او در سریال «Euphoria»، جای تعجب ندارد که سوئینی درام نوجوانانه را چنان باحال و غیرقابل مقاومت جلوه دهد.

Clementine (2019)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

«کلمنتین» یک فیلم درام رمانتیک به کارگردانی لارا گالاگر است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش درآمد. در این فیلم سیدنی سوئینی و اتومارا ماررو نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان درباره‌ی دختری به نام کارن است که در بحبوبه‌ی یک جدایی سخت، با دختری به نام لانا (با بازی سووینی) آشنا می‌شود و این دو به آرامی وارد رابطه‌ای پیچیده اما کاملاً تازه می‌شوند که آن‌ها را غافلگیر می‌کند. اگرچه برای خط داستانی فیلم انتقاداتی مبنی بر کلیشه‌ای و کسالت‌بار بودن وجود داشت، اما بازی سوئینی مورد استقبال قرار گرفت و به خاطر اصالت طبیعی‌اش تحسین شد.

Sharp Objects (2018)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

در اولین مورد از سه سریال اچ‌بی‌او در این لیست، سوئینی نقش آلیس را در مینی‌سریال اقتباسی از رمان «اشیاء تیز» نوشته‌ی Gillian Flynn به دست آورد. سوئینی به طور پراکنده در نقش آلیس ظاهر شد، دختری که در یک بیمارستان روانی با شخصیت امی آدامز آشنا می‌شود؛ جایی که هر دوی آنها به خاطر خودآزاری تحت درمان هستند. او در فلش‌بک‌ها ظاهر شد و به تعریف دقیق‌تر از گذشته‌ی آشفته‌ی شخصیت آدامز کمک کرد. رابطه‌ی آن‌ها به یکی از صحنه‌های احساسی‌تر در این مینی‌سریال منجر می‌شود. این یک نقش‌آفرینی زودهنگام برای سوینی (در کنار چند حضور در «سرگذشت ندیمه») بود، نقشی که او را به عنوان فردی که باید به او توجه کرد، تثبیت کرد و مردم آشکارا متوجه او شدند، چرا که حرفه‌ی او از همین‌جا به بعد رشد چشمگیری پیدا کرد.

Nocturne (2020)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

سوئینی از نقش‌هایی که بدترین وجه آدم‌ها را به نمایش می‌گذارد، فراری نیست. او در تریلر فراطبیعی «نکتورن»، نقش یک نابغه‌ی پیانو به نام جولی را بر عهده دارد که حسادت‌ورز، کینه‌توز و بی‌وجدان است و در خفا از خواهرش به خاطر استعداد انکارناپذیر و فوق‌العاده‌اش در موسیقی، نفرت دارد. جولی به عنوان یک پیانیست بااستعداد به تصویر کشیده می‌شود که آرزو دارد وارد معتبرترین مدرسه‌ی موسیقی شود، همان مدرسه‌ای که خواهرش قبلاً در آن پذیرفته شده است.

در فضایی از رقابت بی‌وقفه‌ی خواهرانه‌ای که تاریک و آزاردهنده است، جولی سعی می‌کند دقیقاً شبیه خواهرش شود و دوستان، کنسرت و معلم او را تصاحب کند. با این حال، می‌بینیم که با بهتر شدن اوضاع برای او، کنترل افکار و احساساتش را از دست می‌دهد. در نهایت، رقابت ناسالم او را به سقوطی دردناک می‌کشاند که تماشای آن آزاردهنده است. نفرت جولی توسط مجموعه‌ای از تمرین‌های موسیقی که متعلق به یک دانش‌آموز سابق پیانو بوده و خودکشی کرده، هدایت و تقویت می‌شود و این مجموعه حاوی قدرتی اهریمنی است. سوئینی در این بازی فوق‌العاده تاثیرگذار در نقش دختری جوان که از سوی تمایلات تاریک و غیرقابل کنترلش عذاب می‌کشد، از خود فراتر رفته است.

Reality (2023)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

در یکی از نقش‌های جدی خود، سوئینی نقش ریالیتی وینر، کهنه‌سرباز واقعی نیروی هوایی آمریکا و مترجم سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده را بازی می‌کند. ریالیتی مسئول افشای غیرمجاز اطلاعات حساس در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود. فیلم «ریالیتی» به کارگردانی تینا ساتر ساخته شده است که بیشتر دیالوگ‌های آن بر اساس متن بازجویی رسمی ریالیتی توسط FBI است. این فیلم مورد استقبال خوبی قرار گرفت و امتیاز ۹۳ درصد را در وبسایت Rotten Tomatoes کسب کرد. اجرای بی‌نقص و طبیعی سووینی در به تصویر کشیدن واکنش شخصیت اصلی به چرخش تکان‌دهنده‌ی وقایع، مورد تحسین فراوان قرار گرفت و می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های او به شمار آورد.

The White Lotus (2021)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

در سریال دیگری از شبکه اچ‌بی‌او، سوئینی نقش شخصیت تقریباً بی‌رحم و ناخوشایند الیویا موس‌باخر را در سریال موفق «نیلوفر سفید» ایفا می‌کند. شخصیت او یکی از مهمان‌های اقامت‌گاه لوکس استوایی این سریال است. این سریال یک درام پر پیچ و خم است که حول محور همین شخصیت‌های مختلف می‌چرخد. شخصیت‌های سوئینی معمولاً افرادی هستند که مخاطب می‌تواند با آن‌ها هم‌ذات‌پنداری کند، اما نقش الیویا از این دسته نیست. با وجود این، او همچنان به طور موثری این شخصیت را بازی می‌کند که به نمایش عمق بازیگری او کمک می‌کند.
اگرچه او برای فصل دوم «نیلوفر سفید» بازنگشت، اما مطمئناً تأثیری روی این سریال گذاشت که به انتخاب بازیگران فصل‌های دیگر نیز سرایت کرده است. با اعلام بازیگران فصل سوم که شامل پارکر پوزی، میشل موناهان و جیسون آیزاک می‌شود، این سریال همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و می‌توان گفت سوئینی بخشی از این میراث غنی به شمار می‌رود.

Anyone But You (2023)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

«هر کسی جز تو» یک کمدی رمانتیک مدرن با بازی سیدنی سوئینی در نقش بئاتریس (Bea) و گلن پاول در نقش بن است. این فیلم بازآفرینی‌ای امروزی از نمایشنامه «هیاهوی بسیار برای هیچ» اثر ویلیام شکسپیر است. آن‌ها در یک قرار ملاقات عالی با هم آشنا می‌شوند، اما ناگهان بئاتریس بدون خداحافظی آنجا را ترک می‌کند. وقتی برمی‌گردد، حرف‌های بدی را می‌شنود که بن در مورد او به دوستش پیت می‌زند و دوباره می‌رود بدون اینکه به عقب نگاه کند. اما وقتی خواهر پیت و خواهر بئاتریس نامزد می‌کنند و برای عروسی به استرالیا می‌روند، آن‌ها مجبور می‌شوند دوباره با یکدیگر و با آن کشش غیرقابل انکار روبرو شوند.

سووینی یک بار دیگر ثابت کرد که می‌تواند از پس هر نقشی بربیاید. او با همبازی‌اش، گلن پاول، ترکیب فوق‌العاده‌ای دارد و به راحتی هم انزجار خود را نسبت به او و هم احساساتی که در نهایت برایش شکوفا می‌شود، به نمایش می‌گذارد. او در این فیلم با اجرای طنزآمیز کلامی، کمدی فیزیکی و شوخی‌های مکرر، استعدادهای خود را به عنوان یک ستاره کمدی که تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفته بود، به نمایش می‌گذارد. این فیلم در تعطیلات به موفقیت چشمگیری دست یافته است و امیدواریم عصر جدیدی از کمدی‌های رمانتیک را آغاز کند. همچنین ممکن است جایگاه او را به عنوان یک ستاره سینما تثبیت کند و او را به نام بزرگ بعدی در عرصه کمدی‌های رمانتیک تبدیل کند.

Euphoria (2019)

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

بهترین فیلم های سیدنی سوئینی Sydney Sweeney

جای تعجب نیست که بهترین نقش او تا به امروز، نقش چیِری هاوارد، چیرلیدر پرهرج و مرج نوجوان، است. در طول فصل اول سریال «Euphoria»، طرفداران شاهد بودنن که کاسی یه انسان مهربان با یک گذشته کمی بی‌بند و بار است. اما در فصل دوم، درام زندگی اش او را شکست داد.

پشت آن همه ماجرا، کاسی یه دختر و دوست دلسوز است. توانایی سوئینی برای بازی کردن تمام وجوه‌ شخصیت کاسی، به اثبات مهارت‌های این ستاره‌ی جوان کمک می‌کند. این سریالی بود که او را به اوج شهرت رساند. با اینکه انتظار نمی‌رود فصل سوم تا سال ۲۰۲۴ از شبکه اچ‌بی‌او پخش بشود، طرفدارا باید با دیدن دوباره سریال سر کنند تا منتظر پاسخ به سوال‌های بی‌جواب زیادی که مطرح شده، بمانند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *