۰

با تاثیر کاتالوگ در فروش محصول آشنا شوید!

تاثیر کاتالوگ در فروش چیست؟ آیا طراحی کاتالوگ می تواند باعث افزایش فروش شود؟ طراحی یک کاتالوگ حرفه ای باعث جذب مخاطب می شود. مردم از طریق یک داستان یا محتوایی جذاب درگیر موضوع مد نظر شما می شوند. آنها وقتی از چیزی الهام می گیرند، نسبت به آن واکنش نشان می دهند. در حالی که معرفی کسب و کار و فروش از اهمیت بالایی برخوردار است، ارائه محصولات در قالب یک داستان یا محتوایی مفید به خواننده کمک می کند تا با برند شما ارتباط بهتری بگیرد. کاتالوگ چنین موقعیتی را برای شما فراهم خواهد کرد. اگر دوست دارید درباره آن بیشتر بدانید، ما را در این مقاله همراهی کنید.

معرفی کاتالوگ محصولات

برای بررسی دقیق تاثیر کاتالوگ در فروش، ابتدا باید با ویژگی های کاتالوگ محصولات آشنا شویم. کاتالوگ محصولات مجموعه ای از اطلاعات ضروری در مورد محصولات یک شرکت است. اطلاعاتی مانند ابعاد محصول، قیمت، مواد سازنده و بسیار موارد دیگر در کاتالوگ فهرست شده اند.

این مجموعه اطلاعات ارزشمند هستند و دارای اطلاعات مفید بازاریابی و فروش به شمار می آیند چرا که تمام اطلاعات محصولات مختلف را در یک مکان سازماندهی کرده اید.

کاتالوگ های محصولات توسط هر دو صنعت B2B و B2C استفاده می شوند و نه تنها به صورت چاپی؛ بلکه در تجارت الکترونیک نیز این روزها به کار برده می شوند.

کاتالوگ محصولات نه تنها برای خریداران بلکه برای مدیران، بازاریابان و نمایندگان فروش نیز مفید است. هدف اصلی یک کاتالوگ، طبقه بندی اطلاعات است، به گونه ای که خریداران به راحتی می توانند اطلاعات را مشاهده کرده و نسبت به خرید تصمیم گیری کنند.

اهمیت کاتالوگ محصول در فروش آن

اجازه دهید تا تاثیر کاتالوگ در فروش را با یک نمونه بررسی کنیم. در یک مطالعه موردی، یک خرده فروشی ساعت های لوکس و جواهرات، یک کمپین کاتالوگ دو ماهانه با عکاسی محصولات هنری با چاپ با کیفیت بالا راه اندازی کرد. با ترکیب کاتالوگ ها با ایمیل، شرکت شاهد افزایش ۱۵ درصدی در فروش و افزایش ۲۷ درصدی واکنش ها در مقایسه با کمپین ایمیلی خالص بود.

ویژگی های یک کاتالوگ خوب به طور خلاصه شامل موارد زیر می شود:

  • طراحی زیبا
  • عکس های با کیفیت
  • ساختار منطقی
  • توضیحات جامع
  • قیمت گذاری واضح
  • استفاده از الگوهای رنگی مناسب
  • اطلاعات تماس
  • کد تخفیف و پیشنهاد های ویژه
  • سازگاری با چندین پلتفرم

کاتالوگ ها سکوی پرتابی برای معرفی ایده های جدید هستند. به وسیله آنها می توان میزان آگاهی مصرف کنندگان را افزایش داد و آنها ترغیب کرد تا از طریق کانال های مختلف نسبت به خرید اقدام کنند. تحقیقات نشان داده است که کاتالوگ ها زمانی موفق تر هستند که در یک کمپین بازاریابی چند کاناله گنجانده شوند تا مشتریان را به سمت مراکز خرید آنلاین یا آفلاین سوق دهند. مطالعه در زمینه تاثیر کاتالوگ در فروش بسیار بوده است و از خرده فروشی های کوچک تا فروشندگان بزرگ به بررسی آن پرداخته اند. با این حال تاثیر آن زمانی مثبت است که کاتالوگ به درستی طراحی شده و با بالاترین کیفیت چاپ شده باشد.

اصول چاپ و طراحی کاتالوگ چیست؟

برای آنکه تاثیر کاتالوگ در فروش را به خوبی مشاهده کنید، باید از یک طراحی جذاب و چاپ با کیفیت استفاده کنید. اولین قدم برای این مسئله، انتخاب ابعاد مناسب است. انتخاب اندازه مناسب برای کاتالوگ شما به نوع محصولاتی که ارائه می دهید، وابسته است.

هر محصولی که در کاتالوگ قرار است چاپ شود، باید شرح مناسبی داشته باشد. داستان محصول خود را تعریف کنید، به آن شخصیت بدهید و از ویژگی هایش برای کاربر بگویید. کیفیت توضیحات محصول نقش مهمی در ایجاد فروش دارد.

اما اولین چیزی که کاربر آن را می بیند، طرح روی جلد است. طراحی باید جذاب و زیبا باشد و در عین حال در یک نگاه به مخاطب مفهوم را برساند. تصویر جلد را بیش از حد پیچیده نکنید و به خوانایی توجه بیشتری داشته باشید.

یک فرم سفارش درون کاتالوگ اضافه کنید. با وجود این فرم به صورت چاپ شده، این امکان را فراهم می کنید که مشتریان راحت تر محصولات خود را سفارش دهند. همچنین، می توانید این فرم را به صورت الکترونیکی تعریف کرده و بارکد آن را داخل کاتالوگ قرار دهید.

شما می توانید اصول اولیه طراحی کاتالوگ را یاد بگیرید، تجهیزات چاپ را خریداری کنید و برای این کار زمان زیادی صرف کنید. اما اگر زمان نداشته باشید چطور؟ بهترین کار آن است که طراحی و چاپ را به افراد خبره و با سابقه بسپارید تا در کمترین زمان بهترین طرح های مرتبط با محصول خود را تحویل بگیرید.

 

طراحی و چاپ کاتالوگ با بالاترین کیفیت در مجموعه جوپنزا

آیا به یک کاتالوگ خلاقانه نیاز دارید؟ دوست دارید محصولات شما با بالاترین کیفیت در کاتالوگ نمایش داده شوند؟ قصد دارید تاثیر کاتالوگ در فروش را تجربه کنید؟ مجموعه جوپنزا را به شما پیشنهاد می کنیم. این مجموعه با بیش از ۱۸ سال سابقه در زمینه طراحی و چاپ، کاتالوگ هایی مخصوص محصولات شما را طراحی می کند. جوپنزا با داشتن یک چاپخانه مستقل کاتالوگ شما را با بالاترین کیفیت چاپ خواهد کرد. تنها لازم است اطلاعات کاتالوگ خود را با مشاوران این مجموعه در میان بگذارید. برای این کار به سایت رسمی جوپنزا مراجعه کرده یا با واحد فروش به شماره ۰۲۱۲۲۹۲۵۶۰۲ تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. در طراحی کاتالوگ به چه مواردی از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟

توجه به طراحی جلد، فونت، رنگ ها، معرفی محصولات به شیوه ای جذاب و گیرا تنها بخشی از مسائلی هستند که در طراحی کاتالوگ باید به آنها توجه کنید.

  1. بهترین چاپخانه برای طراحی و چاپ کاتالوگ کدام است؟

مجموعه جوپنزا دارای یک چاپخانه مستقل است که بیش از ۱۸ سال سابقه دارد و بالاترین کیفیت چاپ را به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *