۰

۶ بازی شبیه به سریال Fallout که باید تجربه کنید

بازی شبیه به سریال Fallout

احتمالا تا الان در مورد سریال لایو اکشن فالوت که توسط آمازون ساخته شده است، چیزهایی شنیده‌اید. و همانطور که مشخص شد، این سریال اقتباسی وفادارانه و سرگرم‌کننده‌ای از مجموعه بازی‌های نقش‌آفرینی پسا-آخرالمانی عجیب و غریب است. سریال لایو اکشن نگاهی اجمالی به دنیای وحشی فالوت و تمام اتفاقات عجیب و غریبی که در انتظار کشف شدن هستند، ارائه می‌دهد و به احتمال زیاد باعث می‌شود که به دنبال بازی‌هایی با همین مفهوم باشید.

اما اگر قبلا وارد مجموعه بازی‌های Fallout شده‌اید یا آن‌ها را در لیست بازی‌هایی که باید بررسی کنید قرار داده‌اید، ما بازی‌های دیگری را برایتان توصیه می‌کنیم که همان حس و حال بازی‌های استودیو بازی‌های بتسدا را القا می‌کنند. لیست ما علاوه بر بازی‌های مشابهی که بر انتخاب و اختیار تمرکز دارند، شامل بازی‌هایی هم می‌شود که به شکل متفاوتی به موضوع آخرالزمان می‌پردازند. بنابراین، با در نظر گرفتن این موارد، اگر نمی‌توانید از Fallout دست بکشید، در اینجا بازی‌های پیشنهادی ما برای بازی کردن وجود دارد.

Wasteland 3

بازی شبیه به سریال Fallout

پیش از آنکه استودیوی بازی‌سازی Interplay با ساخت اولین فال‌اوت به موفقیت خیره‌کننده‌ای دست پیدا کند، زیربنای بازی‌های نقش‌آفرینی پسا-آخرالزمانی با بازی Wasteland در سال ۱۹۸۸ بنا گذاشته شد. Wasteland به‌عنوان اولین بازی نقش‌آفرینی کامپیوتری با محوریت پسا-آخرالزمان آمریکا، دارای داستانی عجیب و غریب و انبوهی از غارتگرانی بود که با آن‌ها درگیر می‌شدید. در حالی که Wasteland اصلی و دنباله آن در سال ۲۰۱۴ همچنان بازی‌های نقش‌آفرینی تاکتیکی فوق‌العاده‌ای هستند، اما Wasteland 3 جدید، نقطه اوج این سری به شمار می‌رود و برای تازه‌کاران بهترین نقطه برای شروع است.

Wasteland 3 تماما درمورد تصمیم‌گیری‌های استراتژیک با گروه دیزرت رنجر صحرایی شماست و رویکردی پیچیده و پدیدآورنده برای کاوش و زنده ماندن در رویارویی‌های دشوار متعدد در خرابه‌های رشته‌کوه‌های راکی آمریکا ارائه می‌دهد. با اینکه گروهی قابل اعتماد از رِنجرها را تشکیل می‌دهید، Wasteland 3 انبوهی از رویارویی‌های عجیب با غارتگران و دیگر گروه‌های عجیب و غریب را پیش روی شما قرار می‌دهد که پوچی دنیای پسا-آخرالزمان را برجسته می‌کند. یکی از ماموریت‌های خاص که به چشم می‌خورد، حول فرقه‌ای می‌چرخد که هوش مصنوعی رونالد ریگان را که درون مجسمه مکانیکی با لیزر مرگبار قرار گرفته است، می‌پرستد. Wasteland 3 تجربه‌ای مستحکم از بازی نقش‌آفرینی تاکتیکی ارائه می‌دهد که وجهی پوچ به دنیای تاریک پسا-آخرالزمانی می‌بخشد.

Metro Exodus

بازی شبیه به سریال Fallout

سری بازی‌های Metro که توسط استودیوی بازی‌سازی ۴A Games توسعه داده شده است، تصویری از دنیای پس از آخرالزمان هسته‌ای را فراتر از آمریکا و در سناریوهای خشن‌تر به نمایش می‌گذارد. این سری بازی که بر اساس رمان‌های علمی-تخیلی دیمیتری گلوخوفسکی ساخته شده، بر تلاش برای زنده ماندن در مواجهه‌های طاقت‌فرسای پی‌درپی در بقایای روسیه پس از جنگ هسته‌ای و همچنین نبرد گروه‌های متخاصم برای به دست آوردن کنترل، تمرکز دارد. Metro Exodus نقطه‌ی اوج سه‌گانه‌ای از بازی‌های تیراندازی روایت‌محور است که سری را به فضایی الهام‌گرفته از جهان باز می‌برد تا در آن کاوش و برای بقا بجنگید.

در نقش آرتوم، یک بازمانده‌ی جوان، سه‌گانه‌ی Metro رشد او را از یک لاشه‌خوار به رهبر گروهی از رنجر ها نشان می‌دهد که به دنبال یافتن امنیت در خرابه‌های دنیای قدیم هستند. قهرمان داستان در عین حال که مناطق مختلف روسیه را کاوش می‌کند و از میان آن‌ها عبور می‌ کند، برای رویارویی با راهزن‌ها و جهش‌یافته‌ها در طبیعت وحشی، باید به‌شدت به ساخت وسازه‌ و مدیریت دقیق منابع متکی باشد. در حالی که دو نسخه‌ی اول بازی‌های تیراندازی محکمی هستند، Metro Exodus با تمرکز بر بقا در محیط‌های بزرگ و در عین حال ارائه‌ی پایانی رضایت‌بخش به داستان بقای شخصیت‌های بازی، نقطه‌ی جهشی عالی برای تازه‌واردان به این سری به شمار می‌رود.

The Outer Worlds

بازی شبیه به سریال Fallout

استودیوی بازی‌سازی Obsidian Entertainment پر از استعدادهایی است که روی سری اصلی Fallout کار کرده‌اند. این استودیو بعد از ساخت Fallout: New Vegas، ساخت یک بازی کاملا جدید را آغاز کرد که با حفظ بسیاری از طنز پوچ و اکشن خونین مجموعه Fallout، در دنیای آینده‌ای فاسد جریان دارد.

Outer Worlds یک بازی نقش‌آفرینی متفاوت است که با فضاسازی پادآرمان‌شهرانه و عمیقا عجیب و غریب خود، به مقیاس کهکشانی می‌رود. بازی در خط زمانی جایگزینی روایت می‌شود که در آن، شرکت‌های آمریکایی در اوایل قرن ۱۹۰۰ هرگز تحت نظارت قرار نگرفتند و اکتشافات فضایی به عصر جدیدی از سرمایه‌داری منجر شد. شما رهبر گروهی از طردشدگان هستید که در کهکشان سفر می‌کنند و به طور مستقیم وارد درگیری با شرکت‌های غول‌آساکری می‌شوند که تقریبا همه چیز را اداره می‌کنند.

Outer Worlds اساسا ترکیبی از سریال علمی-تخیلی Firefly با Fallout است که به شدت بر کمدی و پوچی دنیای سرمایه‌داری افراطی‌اش تکیه می‌کند. درست شبیه به Fallout، شما می‌توانید شخصیت اصلی خود را به یک کاوشگر خوش‌صحبت تبدیل کنید که می‌تواند با حرف زدن از مشکلات خلاص شود، یا یک یاغی حیله‌گر که مشکلاتش را با یک شلیک لیزر به جا حل می‌کند. با مجموعه‌ای از همراهان دوست‌داشتنی، از جمله پارواتی همیشه قابل اعتماد، Outer Worlds به طور واقعی شخصیت‌ها و محیط وحشی‌اش را در مرکز صحنه قرار می‌دهد و انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ی نقش‌آفرینی علمی-تخیلی جذاب‌تری هستند.

Horizon: Forbidden West

بازی شبیه به سریال Fallout

آنچه که مجموعه بازی‌های Horizon ساخته‌ی استودیوی Guerrilla Games را به تفسیری جذاب از دنیای پس از آخرالزمان تبدیل می‌کند، تمرکز داستان آن بر راز بزرگتری درمورد اتفاقات قبل از نابودی زمین است. همچنین، حضور ماشین‌های عظیم‌الجثه و پرسه زن در این دنیا، بر جذابیت آن می‌افزاید. مجموعه هورایزون، بازماندگان بشر را در کاوش زمینی ویران‌شده پس از «قیام ربات‌ها» به تصویر می‌کشد. در این دنیا، جوامع مختلف پراکنده شده‌اند و هیچ دانشی از گذشته ندارند. بازی (Forbidden West) دنباله‌ای برای عنوان تحسین‌شده‌ی (Zero Dawn) است. این بازی با نمایش جزئیات بیشتر در طراحی محیط و همچنین با ارائه‌ی روش‌های متنوع‌تری به شخصیت اصلی بازی، آلیا، برای رویارویی با ماموریت‌ها و شخصیت‌های مختلف، تجربه‌ای غنی‌تر را رقم می‌زند. البته نباید فراموش کرد که تعداد بیشتری از این ماشین‌های غول‌آسا را نیز می‌توان در این نسخه مبارزه کرد و تحت کنترل درآورد.

فروغ ممنوع غرب، داستان را به ویرانه‌های سواحل غربی آمریکا می‌برد و نشان می‌دهد که بقایای شهرهای سانفرانسیسکو و لاس‌وگاس پس از قیام ربات‌ها چگونه تغییر شکل داده‌اند. چیزی که کاوش در بازی‌های هورایزون را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند، کشف تغییرات ایجاد شده در جهان پس از نابودی و همچنین درگیری در نبردهای چالش‌برانگیز با ماشین‌های پیشرفته‌ای است که برای شکست دادنشان، برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی مهارت‌ها لازم است. مجموعه هورایزون به طرز هنرمندانه‌ای بر شگفتی و غرابت دنیای پس از آخرالزمان تکیه می‌کند و جدیدترین نسخه‌ی اصلی این مجموعه، یعنی فروغ ممنوع غرب، این سری را در اوج شکوفایی‌اش به نمایش می‌گذارد.

STALKER: Shadow of Chernobyl

بازی شبیه به سریال Fallout

سری بازی‌های S.T.A.L.K.E.R ساخته‌ی استودیوی GSC Game World این حس را به شما القا می‌کند که تنها بخشی ناچیز از دنیایی وسیع و فوق‌العاده خصمانه هستید – و این حس، لحظاتی به طور همزمان وحشتناک و هیجان‌انگیز را به ارمغان می‌آورد. با عرضه‌ی دنباله‌ی این سری بازی‌ها در سال جاری، همچنان بازی اصلی S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl تجربه‌ای داستانی و بقاء فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود. در این بازی با پدیده‌های عجیب و گروه‌های متخاصم در «زون» افسانه‌ای (بقایای چرنوبیلِ آلوده به تشعشع که به طرز مرموزی با گذشت زمان حتی خطرناک‌تر شده است) روبرو خواهید شد.

آنچه که مجموعه‌ی S.T.A.L.K.E.R را منحصر به فرد می‌کند و در طول این سری بازی‌ها جریان دارد، نمایش دنیایی بی‌رحم و اتمسفریک است که باید با آن مقابله کنید. علاوه بر مدیریت منابع با ارزش خود، باید مطمئن شوید که شخصیت اصلی بازی در بهترین وضعیت فیزیکی قرار داشته و از تشعشعات مرگبار دوری کند. در همین حال، باید از گروه‌های رقیب که به دنبال نابودی هر کسی در منطقه، از جمله هیولاهای جهش‌یافته‌ی پنهان‌شده، هستند، طفره بروید. اغلب اوقات در «زون» با مرگ‌های غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شوید، اما ماهیت بازی کلاسیک S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl همین است: بقا در «زون» و کنار آمدن با منابع موجود، تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب است. با بازسازی‌های اخیر این بازی و بسته‌های الحاقی‌اش، اکنون زمان مناسبی برای تجربه‌ی این بازی نقش‌آفرینی اکشن بدون اغماض است.

Cyberpunk 2077

بازی شبیه به سریال Fallout

از زمان عرضه‌ی اولیه در سال ۲۰۲۰، استودیوی CD Projekt Red به آرامی در حال بازسازی و گسترش زیرساخت‌های بازی Cyberpunk 2077 بوده است و اکنون این بازی به یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن مدرن تبدیل شده است.

این بازی با فضاسازی شهری و علمی-تخیلی در گستره‌ی (Night City) تقریبا بی‌قانون، تجربه‌ای متفاوت نسبت به دیگر عناوین تیراندازی و نقش‌آفرینی پسا-آخرالزمانی ارائه می‌دهد و همچنان آن حس و حال تیرگی، عجیب‌بودگی و بی‌رحمی یک کلان‌شهر آینده‌نگر را برای بازیکن تداعی می‌کند.

Cyberpunk 2077 نه تنها با داشتن گروهی فوق‌العاده از شخصیت‌ها که با حضور ستارگانی همچون کیانو ریوز و ادریس البا ایفای نقش شده‌اند، می‌درخشد، بلکه در رویکرد خود به نقش‌آفرینی و مبارزات سریع نیز می‌درخشد و تمام این موارد بستگی به این دارد که شما چگونه می‌خواهید مزدور آینده‌نگر خود را بسازید.

چیزی که باعث درخشش واقعی Cyberpunk 2077 می‌شود، قرار دادن شما در وسط شهری خصمانه اما همچنان جذاب است که پر از رویارویی‌ها و ماموریت‌های مختلف است و همگی سطحی از اختیار را به شما القا می‌کند که یادآور بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک نظیر Fallout و Deus Ex است. حال و هوای (Night City) نورانی و هیجان‌انگیز است و غرق شدن در گستره‌ی این شهر و ویرانه‌های اطراف آن، تجربه‌ای لذت‌بخش است. اگر هنوز Cyberpunk 2077 را امتحان نکرده‌اید و به دنبال تجربه‌ای نقش‌آفرینی رضایت‌بخش و غنی هستید، اثر کلاسیک مدرن CD Projekt RED را از دست ندهید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *