۰

دریچه‌ای نو به هنر مدرن: نقاشی دیجیتال با هوش مصنوعی

نقاشی دیجیتال یک درخت با هوش مصنوعی

در ابتدا وقتی صحبت از هوش مصنوعی می‌شد، تصویر یک آواتار با صدایی مرموز در چهره ما نقش می‌بست که در فیلم‌هایی مانند I Robot و بازی‌هایی مانند Halo دیده بودیم. واقعیت اما، آن چیزی نبود که فیلم‌ها به ما نشان می‌دادند. امروزه، ابزارهای هوش مصنوعی بیشتر از آنکه ربات‌های قاتل را به جنگ ما بفرستند، در خدمت ما هستند. در این مقاله می‌خواهیم به یکی از نقش‌هایی که هوش مصنوعی در دنیای دیجیتال بازی می‌کند، بپردازیم، و آموزش نقاشی دیجیتال با هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دهیم.

تحولات جدید در نقاشی دیجیتال با هوش مصنوعی

تولیدکننده‌ها و دیگر ابزارهای دارای هوش مصنوعی، از یادگیری ماشین برای تکامل فرایندهای خود و به دست دادن نتیجه بدون نیاز به کدنویسی دستی، استفاده می‌کنند. این ویژگی خودآموزی، اساس «هوشمندی» هوش مصنوعی است و آن را برای گذر از چالش‌ها، اصلاح خطاها، و درک الگوها با وضوح بیشتر، تجهیز می‌کند.

بسیاری از ابزارهای نقاشی دیجیتال با هوش مصنوعی، از مدل‌های یادگیری ریاضیاتی برای پردازش داده‌هایی مانند خطوط، اشکال و سبک‌های نقاشی استفاده می‌کنند. با این حال، بهترین این ابزارها، یادگیری عمیق را در قابلیت نقاشی دیجیتال خود ادغام کرده‌اند. این الگوریتم‌ها از فرایند تفکر مغز انسان تقلید می‌کنند تا مسئله‌ها را به شکل مؤثرتری حل، و با دقت بیشتری به جزئیات توجه کنند. همزمان با اینکه هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین، ابزارهای نقاشی دیجیتال با هوش مصنوعی را قادر می‌سازند که طراحی‌ها و المان‌های موضوعی بهتری ایجاد کنند.

نقاشی دیجیتال یک دختر با هوش مصنوعی در یک شهر

ابزارهای هوش مصنوعی در خدمت هنرمندان دیجیتال

به بخش جذاب مقاله یعنی معرفی ابزار می‌رسیم. در این بخش، چند مورد از برترین ابزارهای نقاشی دیجیتال با هوش مصنوعی می‌پردازیم که هنرمندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

۱. دال ای ۳

دال ای ۳ جدیدترین ابزار مکالمه‌ای عکس به متن است که توسط اوپن ای‌آی، خالق چت جی پی تی توسعه داده شده‌است و در دسترس کاربرانی که است که اشتراک پلاس یا شرکتی چت جی پی تی استفاده می‌کنند.

البته با کمک موتور جستجوی بینگ و همچنین سایت Dream AI می‌توان به رایگان از دال ای ۳ استفاده و ماهیانه ۳۰ عکس را تولید کرد.

در حال حاضر دال ای ۳ بهترین ابزار نقاشی دیجیتال با هوش مصنوعی و مناسب برای همه قشرهای طراحان است.

۲. ایدئوگرام

ایدئوگرام یک ابزار هوش مصنوعی خلاقانه است که تکنولوژی تولید را در خدمت دارد تا عکس‌های فتورئالیستی، آثار هنری و تایپوگرافی‌های خیره‌کننده‌ای تولید کند، و همه این‌ها در حالی است که مطمئن می‌شود تایپوگرافی قابل اعتمادی را به طراحی شما اضافه کند.

ایدئوگرام بهترین ابزار نقاشی دیجیتال هوش مصنوعی برای طراحی‌های تایپوگرافیک است.

۳. لئوناردو

لئوناردو یک ابزار هوش مصنوعی جدید و فراگیر است که به تولید آثار هنری چشم‌گیر با هوش مصنوعی شهرت دارد. این ابزار، به‌ويژه برای تولید عکس‌های با کیفیت بالا برای انواع پروژه‌های بصری شناخته‌شده است.

از این ابزار می‌توان به رایگان استفاده و ۱۵۰ عکس را تولید کرد. اما در نظر داشته باشید که این عکس‌ها برای عموم قابل مشاهده خواهد بود.

لئوناردو در تولید پس‌زمینه‌های فانتزی یا واق‌گرایانه قدرتمند است و همچنین، در تولید تصاویر برداری (Vector) مهارت بالایی دارد.

۴. ری‌کرفت

ری‌کرفت ای‌آی یک سکوی هوش مصنوعی پیشرو در ارائه بوم‌های گسترده برای تولید گرافیک‌های برداری، آیکون‌ها، عوامل بصری ۳ بعدی و عکس است که می‌توان در سبک‌های مختلف، برای اهدافی مانند انتشار در وبسایت، چاپ و کمپین‌های تجاری مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین ابزار برای تولید آیکون، تصویر و نشان‌های تجاری است.

۵. ابزار متن به عکس کانوا

هنگام استفاده از اپلیکیشن کانوا می‌توانید به این ابزار دسترسی باشید؛ متن را به آن می‌دهید و عکس تحویل می‌گیرید.

۶. پلی گراند

پلی گراند یک ابزار تولید عکس آنلاین بوده و استفاده از آن رایگان است. این ابزار کاربران را قادر می‌سازد که قطعه هنری، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ارائه، پوستر، ویدیو، لوگو و آثار بیشتر بصری را تولید کنند. پلی گراند به عنوان یک موتور متن‌به‌عکس خدمت‌رسانی می‌کند و می‌تواند به صورت یکپارچه متن‌ها را به محتوا و آثار هنری بصری تبدیل کند.

۷. تنسور

تنسور یک سکوی آنلاین برای اشتراک‌گذاری مدل‌های هوش مصنوعی است و به کاربران اجازه می‌دهد که به رایگان، مدل اجرا کنند و تصویر خلق کنند. این ابزار رایگان است و به شما اجازه می‌دهد که یک روز ۱۰۰ تصویر ایجاد کنید.

گزینه‌ای فوق‌العاده برای طراحی شخصیت‌های انیمه‌ای و همچنین تولید کتاب‌های رنگ‌آمیزی است.

نقاشی دیجیتال یک کودک با تم تاریک با هوش مصنوعی

تأثیر هوش مصنوعی بر خلاقیت و سبک هنری

هوش مصنوعی از طریق شکل‌دهی دوباره جوامع منضبط و سلیقه‌ای، تولید محتوای جدیدی که با محتوای تولیدشده توسط انسان رقابت می‌کند، و میانجیگری بین فعالیت انسانی و منابع اطلاعاتی، روی خلاقیت و سبک هنری تاثیر می‌گذارد. هوش مصنوعی می‌تواند با غلبه بر محدودیت‌های مغز انسان و الهام‌بخشی به طراحان، فرایندهای خلاقانه را گسترش دهد. در حالی که انسان‌ها از قدرت خلاقه منحصر به فردی برخوردار هستند که هنوز مانده تا هوش مصنوعی بتواند آن را کپی کند، اما می‌تواند اثربخشی انسان را تقویت کند، فرصت‌های بیشتری برای خلاقیت ارائه دهد، و نباید مورد ترس قرار بگیرد. حال آنکه هوش مصنوعی تاثیر قابل توجهی بر درآمد طراحی گرافیک خواهد داشت.

کمک هوش مصنوعی در قالب عهده‌گیری کارهای متوالی درون سازمان‌ها، می‌تواند خلاقیت کارکنان، به‌ويژه آن‌هایی که مهارت بالایی دارند، را با قادر کردن آن‌ها به تمرکز روی حل مسائل سطح‌بالاتر و تولید ایده‌های نوآورانه، افزایش دهد.

با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در طول تولید ایده‌های مخاطره‌آمیز جدید یک شمشیر دولبه است، زیرا با اینکه می‌تواند انعطاف‌پذیری شناختی را افزایش دهد، اما از طرف دیگر ممکن است میانگین ​​تازگی ایده‌ها را کاهش دهد.

جمع بندی

برخی از ابزارها جدید هستند و استفاده از آن‌ها رایگان است، اما نه برای اهداف تجاری. لازم است که با تغییرات جدید همگام بمانید و با نحوه کار و استفاده از هرکدام از ابزارها آشنا باشید. البته، استفاده رایگان از برخی از این ابزارها محدودیت‌هایی مانند نمایش آثار شما به عموم و سقف استفاده دارند. با این حال، این ابزارها یک کمک عالی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین بدون سرمایه است.

هوش مصنوعی، می‌تواند خلاقیت را بهبود بخشد و با برداشتن بار انجام کارهای تکراری از روی دوش طراحان، به آن‌ها کمک کند تا تمرکز خود را روی فعالیت‌های ارزشمندتر بگذارند و بدین صورت، عوامل بصری‌ای را که هر روز با آن‌ها درگیر هستیم بهتر و بهتر کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *