۰

همه چیزهایی که درباره بازی Fallout 5 می دانیم

با پخش سریال تلویزیونی جدید Fallout از آمازون و به‌روزرسانی قریب‌الوقوع Fallout 4، طرفداران قدیمی Fallout از هم اکنون شروع به تعجب کرده‌اند که نسخه بعدی این مجموعه نمادین بازی‌های ویدیویی پساآخرالمانی به چه شکلی خواهد بود.

اگرچه هنوز سال‌ها تا انتشار آن باقی مانده است، استودیوی بازی‌سازی Bethesda صراحتا اعلام کرده است که Fallout 5 در حال ساخت است، تا آنجا که گفته‌اند این بازی پس از انتشار The Elder Scrolls 6، پروژه بزرگ بعدی استودیو خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع، تصمیم گرفتیم تمام جزئیات اولیه‌ای را که درباره نسخه بعدی مجموعه بازی‌های Fallout شنیده‌ایم جمع‌آوری کنیم تا بتوانید از همه چیزهایی که تا کنون می‌دانیم مطلع شوید.

بازی Fallout 5

Fallout 5 برای مدت طولانی منتشر نخواهد شد

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که Fallout 5 برای مدت زمان بسیار طولانی‌ای منتشر نخواهد شد. همانطور که کارگردان سری، تاد هاوارد، در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۲ به ما گفت: «The Elder Scrolls 6 در مرحله پیش‌تولید است و می‌دانید، ما بعد از آن روی Fallout 5 کار خواهیم کرد.»

بتسدا چندین بار گفته است که توسعه The Elder Scrolls 6 پس از اتمام کار روی Starfield که تنها در اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه شد، به تمرکز اصلی استودیو تبدیل خواهد شد. با در نظر گرفتن اینکه فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در جریان دادگاه مایکروسافت در برابر FTC سال گذشته ادعا کرد که انتظار نمی‌رود خود The Elder Scrolls 6 تا «پنج سال آینده» عرضه شود، می‌توان با اطمینان گفت که سال‌ها طول می‌کشد تا درباره Fallout 5 یا تاریخ انتشار آن چیزی بشنویم.

بتسدا برنامه‌های اولیه‌ای برای Fallout 5 را ریخته است

با اینکه هنوز برای دنباله این سری بازی زود است، تاد هاوارد اعتراف کرده که برای برنامه‌ریزی اولیه Fallout 5 و اینکه می‌خواهد این فرنچایز را به کجا ببرد، وقت گذاشته است. او در مصاحبه‌ای با پادکست IGN Unfiltered در سال ۲۰۲۱ فاش کرد: «ما یک سند یک صفحه‌ای در مورد Fallout 5 و اینکه چه می‌خواهیم انجام دهیم، داریم.»

به نظر می‌رسد هاوارد از قبل روی مفهوم کلی برای نسخه بعدی اصلی مجموعه Fallout و ایده‌هایی که بتسدا امیدوار است در آینده به آن‌ها بپردازد، وقت گذاشته است. با این حال، او تاکید کرد که این ایده‌ها هنوز در مراحل اولیه هستند. او در ادامه صحبت‌های خود در مورد Fallout 5 و پروژه‌های آینده استودیوی بازی‌سازی بتسدا گفت: «دوست دارم راهی برای سرعت بخشیدن به کاری که انجام می‌دهیم پیدا کنم، اما واقعاً نمی‌توانم امروز چیزی بگویم یا به چیزی متعهد شوم، مثل اینکه چه زمانی اتفاق می‌افتد.»

ایده‌هایی از سریال تلویزیونی Fallout به خاطر Fallout 5 کنار گذاشته شدند

در طول رویدادهای مطبوعاتی اخیر برای سریال تلویزیونی آینده Fallout، تاد هاوارد و عوامل سریال بیشتر در مورد داستان اقتباس و ساخت یک ماجراجویی لایو اکشن در چنین دنیای غنی از داستان صحبت کردند. در طول این مصاحبه‌ها، جاناتان نولان ادعا کرد که ساخت این سریال مانند کار کردن روی «Fallout 5» احساس می‌شود و به مجله Total Film گفت که با توجه به اینکه این سریال یک داستان اصلی و رسمی در دنیای بازی است، شبیه به یک نسخه جدید «غیر تعاملی» از این مجموعه به نظر می‌رسد تا یک اقتباس.

تاد هاوارد بعداً در گفتگو با Den of Geek این نظرات را گسترش داد و فاش کرد که با تیم سازنده سریال صحبت‌های زیادی داشته و از آن‌ها خواسته است به دلیل انتشار نهایی Fallout 5 از گنجاندن عناصر داستانی خاصی خودداری کنند.

هاوارد فاش کرد: «مواردی وجود داشت که من گفتم، ‘این کار را نکن، چون ما قرار است این کار را در Fallout 5 انجام دهیم’»، گراهام واگنر، مجری برنامه نیز اضافه کرد: «فکر می‌کنم ما Fallout 6 را ساختیم.» به نظر می‌رسد سریال و بازی بعدی جنبه‌های مختلفی از دنیای Fallout را کاوش خواهند کرد، هرچند به اندازه‌ای به هم نزدیک هستند که هاوارد می‌خواست آن‌ها حول موضوعات خاصی بچرخند تا مطمئن شوند هر دو آن‌ها زمینه‌های جدیدی را پوشش می‌دهند. با تمرکز سریال Fallout بر یک ساکن پناهگاه که در حال کاوش در بقایای لس‌آنجلس است، این می‌تواند اولین نشانه ما باشد که بتسدا قصد دارد برای نسخه بعدی این مجموعه به ساحل غربی برود.

بازی Fallout 5

Fallout 5 روی چه پلتفرم‌هایی عرضه خواهد شد؟

با در نظر گرفتن اینکه بتسدا حالا زیر پرچم مایکروسافت قرار دارد، می‌توان با اطمینان گفت که Fallout 5 روی کنسول‌های ایکس‌باکس و کامپیوتر در دسترس خواهد بود. با این حال، اینکه روی کنسول‌های نسل فعلی یا نسل بعدی عرضه شود، هنوز مشخص نیست.

از آنجایی که انتشار بازی هنوز زمان زیادی باقی مانده و فیل اسپنسر در جریان دادگاه مایکروسافت در برابر FTC، زمانی که در مورد The Elder Scrolls 6 (که قبل از Fallout 5 عرضه می‌شود) صحبت می‌کرد، مشخص نکرد که این بازی برای کنسول‌های نسل فعلی یا نسل بعدی است، به نظر می‌رسد که Fallout 5 روی پلتفرم‌های آینده ایکس‌باکس عرضه شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم در نهایت بازی روی چه پلتفرم‌هایی عرضه خواهد شد.

درباره پلی‌استیشن چطور؟

در حال حاضر، به نظر می‌رسد استودیوی بازی‌سازی بتسدا بر انتشار تمام بازی‌های آینده خود به صورت انحصاری روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و کامپیوتر تمرکز کرده است. با انتشار Starfield به عنوان یک بازی انحصاری کامل کنسول‌های ایکس‌باکس و اسناد فاش‌شده مایکروسافت که نشان می‌دهد The Elder Scrolls 6 نیز می‌تواند همین مسیر را دنبال کند، احتمالاً Fallout 5 هم این روند را ادامه خواهد داد.

با این حال، ایکس‌باکس در ماه‌های اخیر با مجموعه عناوین انحصاری خود انعطاف‌پذیرتر عمل کرده است و اعلام کرده است که Sea of Thieves، Hi-Fi Rush، Grounded و Pentiment همگی به سایر کنسول‌ها راه پیدا خواهند کرد. اینکه آیا این رویکرد جدید به انتشار عناوین انحصاری در نهایت منجر به عرضه بازی‌های پرچم‌دار آن‌ها روی کنسول‌های رقیب شود، هنوز مشخص نیست، اما همیشه این احتمال وجود دارد که Fallout بتواند یک عنوان چندپلتفرمی باشد. در حال حاضر، برای گفتن این موضوع بسیار زود است. اگر روی پلی‌استیشن عرضه شود، به احتمال زیاد روی پلی‌استیشن ۶ خواهد بود.

Fallout 5 از یک موتور گرافیکی پیشرفته‌تر از بازی‌های قبلی Fallout استفاده خواهد کرد

تیم‌های بتسدا در راستای آماده‌سازی برای عرضه‌ی Starfield و The Elder Scrolls 6، اعلام کردند که به‌طور کامل موتور Creation را بازنگری کرده‌اند. موتوری که برای ساخت بازی‌های Skyrim ،Fallout 4 و Fallout 76 استفاده شده بود. تاد هاوارد در کنفرانس Develop: Brighton Digital در سال ۲۰۲۰، این نسخه را پیشرفته‌ترین نسخه‌ی موتور Creation تا به امروز خواند و آن را «بزرگ‌ترین [بازنگری] که تا به حال داشته‌ایم، شاید بزرگ‌تر از Morrowind به Oblivion» توصیف کرد.

اینکه آیا این موتور نهایتا برای Fallout 5 هم استفاده شود یا تیم سازنده آن را تا زمان عرضه‌ی دنباله‌ی مورد انتظار به‌روزرسانی کند، فرقی نمی‌کند. Fallout 5 از مجموعه‌ای از ابزارهای پیشرفته‌تر از عناوین قبلی بهره‌مند خواهد شد که این امر موجب بهبود گرافیک، مسیریابی، نورپردازی، انیمیشن شخصیت‌های غیرقابل‌بازی و موارد دیگر خواهد ش

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *