۰

چرا دیزنی باید یک فرنچایز را که قبل از شروع آن کشته شده است، را دوباره احیا کند

سیاره گنج

چرا دیزنی باید یک فرنچایز را که قبل از شروع آن کشته شده است، را دوباره احیا کند

سیاره گنج پتانسیل تبدیل شدن به یک سریال علمی تخیلی نمادین را داشت. اما چه چیزی باعث شد که فرنچایز قبل از شروع متوقف شود؟ دیزنی آنقدر آرشیو عمیق و پروژه های فوق العاده زیادی برای کاوش در Disney+ دارد که برای این شرکت دشوار است که به همه چیزهایی که ساخته است توجه، تبلیغ و تمرکز کند. چند فیلم کلاسیک کالت در میان فیلم‌شناسی خانه موش وجود دارد که ممکن است کاملاً تحسین‌شده‌ای را که شایسته آن هستند دریافت نکنند، اما همچنان بخشی مشهور از تاریخ استودیو هستند. سیاره گنج با فیلم علمی تخیلی که رمان کلاسیک رابرت لوئیس استیونسون را برای مخاطب مدرن تفسیر می کند، برجسته است. سیاره گنج انبوهی از پتانسیل‌های بالقوه داشت و دائماً شایعاتی مبنی بر ادامه‌ها، اقتباس‌های لایو اکشن و انتشار مجدد وجود دارد که به طرفدارانی که به دنبال انجام کارهای بیشتری با این فرنچایز هستند امیدوار می‌شود. اما درست مانند نسخه‌هایی مانند Atlantis: The Lost Empire یا The Chungback of Notre Dame، در حال حاضر، Treasure Planet توسط مخاطبانی که حس نوستالژی به پروژه دارند زنده نگه داشته می‌شود. سیاره گنج با افسانه سنتی که دیزنی عادت دارد با آن کار کند فاصله دارد، اما این چیزی است که آن را بسیار خاص می کند. با وجود منحصر به فرد بودن آن، تاریخ با آن مهربان نبوده است.

سیاره گنج

سیاره گنج یک جواهر دست کم گرفته شده با پتانسیل های بکر فراوان است

همیشه سخت است که بگوییم چرا یک فیلم خاص در میان انبوهی از اکران های خارق العاده برجسته می شود. اما چیزی در مورد سیاره گنج سال ها پس از انتشار برای مخاطبان جذاب شده است. در حالی که ممکن است در زمان عرضه آن یک کلاسیک فوری نبود، اما در سال‌های پس از آن، طرفداران محکمی ایجاد شده است. این تا حدودی منجر به نوستالژی خواهد شد، زیرا کسانی که در دهه ۲۰۰۰ بزرگ شده‌اند، تماشای فیلم را در VHS قبل از اینکه سرویس‌های استریم حتی یک مفهوم قابل اجرا باشند، به خاطر می‌آورند. همچنین ممکن است به دلیل منحصر به فرد بودن پروژه باشد. در دریایی از تصاویر فانتزی و افسانه ای، سیاره گنج یک فیلم علمی تخیلی است که در عین ادای احترام به متن اصلی، واقعاً به این ژانر احترام می گذارد. و البته، نادیده گرفتن قدرت خود جزیره گنج، که دیزنی تمایل زیادی به آن دارد، سخت است. چه کسی می تواند جزیره گنج ماپتس را فراموش کند؟ Treasure Planet در دوران طلایی یا رنسانس دیزنی اکران نشد، و علاوه بر استفاده گسترده از انیمیشن ۳D CGI برای تکمیل سبک کلاسیک دو بعدی دیزنی، هیچ زمینه جدیدی را شکست. اما شخصیت اصلی جزیره گنج، داستان دوران بلوغ جیم هاوکینز، چیزی است که بیش از همه در بین مخاطبان باقی مانده است. این رابطه با جان سیلور است که او حتی پس از خیانت دراماتیکش به عنوان یک شخصیت پدری به او نگاه می کند، قلب فیلم را فراهم می کند. در حالی که مجموعه‌های اکشن زیادی وجود دارد که سیاره گنج را از هم‌عصرانش متمایز می‌کند، و نمونه‌های متعددی از عجیب و غریب بودن علامت تجاری دیزنی وجود دارد، این پویایی پرتنش است که در نهایت باعث می‌شود مخاطبان بیشتر به سراغشان بیایند. Treasure Planet در پوسترهای Disney World نشان داده نشده است، و همچنین کالاهای آن بسیار گسترده نیستند. به ندرت در مطالب اسپین آف جهان مشترک مورد توجه قرار می گیرد، و هرگز سواری الهام گرفته از داستان وجود نداشته است. اما سیاره گنج یک جواهر پنهان است که تقریباً این شانس را داشت که بسیار درخشان تر بدرخشد.

سیاره گنج

حماسه قرار بود گسترش یابد

انیمیشن Treasure Planet 2 قرار بود توسط Jun Falkenstein کارگردانی شود.

این فقط طرفداران سرسخت نیستند که احساس می کنند Treasure Planet چیزهای بیشتری برای دادن دارد. واقعیت این است که خلاقان پشت تولید اصلی نیز فکر می کردند که داستان های بیشتری برای گفتن در این چشم انداز باورنکردنی وجود دارد. به قدری که کار روی دنباله آن را شروع کردند. اطلاعات زیادی در مورد Treasure Planet 2 خارج از طرح اولیه‌اش وجود ندارد، اما به نظر می‌رسید که بیشتر بازیگران اصلی آن را همراهی می‌کرد و احتمالاً یک رابطه مستقیم به DVD بود. در مصاحبه ای، جون فالکنشتاین، کارگردان اشاره کرد که ادامه کار از جایی شروع می شد که آخرین بار متوقف شد، با ثبت نام جیم هاوکینز در آکادمی سلطنتی بین ستاره ای، اما نتوانست با هاوکینز و یک علاقه جدید به عشق، کیت، از دزد دریایی فرار کند. ریش آهنین پس از تسخیر کشتی سلطنتی به نام سنتوریان، این دو به جان سیلور به عنوان متحدی با تجربه روی می آورند. این ماجراجویی پر اکشن می‌توانست به نفر اول ادای احترام کند و ویلم دفو را در نقش ریش آهنی شرور به ارمغان بیاورد، دشمن جدیدی که می‌توان با او حساب کرد.
البته، همان طور که طرفداران اخیراً با برنامه های اولیه Wish آموخته اند، مفاهیم اولیه می توانند در جهات مختلف حرکت کنند. اینکه آیا سیاره گنج ۲ در نهایت به همان شکلی که توضیح داده شد به عنوان فیلم تبدیل می شد یا خیر، حدس می زنند، اما دیدن اینکه چگونه این سفر شکل گرفت، بسیار جذاب بود. به نظر می‌رسید که دنباله این فیلم می‌خواست دنیایی را که مخاطبان عاشق آن شده بودند گسترش دهد و شخصیت‌های فرعی جدیدی را معرفی کند تا جیم هاوکینز را در تکامل خودش شکل دهد و در عین حال او را با سیلور که بدون شک امیدوار بود با او به زندگی جدیدی فرار کند. دانش آموز سابق ایجاد علاقه عاشقانه به جیم در قالب کیت، که پدرش دریاسالار ارتش بود، همچنین می‌تواند منجر به درگیری جدیدی برای کشف شود. Treasure Planet 2 به نظر می رسید که در تمام ضربات درست است، اما افسوس، هرگز اجرا نشد. اگر موفقیت آمیز بود، می توانست به رشد خود ادامه دهد، شاید با یک برنامه تلویزیونی انیمیشن در آکادمی. اما در عوض، سرنوشت یک طرح جایگزین را نشان داد. اگر قرار بود دیزنی به فرنچایز بازگردد، ایده‌هایی که به عنوان بخشی از این روند توسعه مطرح می‌شوند قطعا ارزش بازنگری دارند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *