۰

بلک آدام در برابر سوپرمن: چه کسی در مبارزه DCU برنده خواهد شد؟

بلک آدام در برابر سوپرمن

بلک آدام در برابر سوپرمن: چه کسی در مبارزه DCU برنده خواهد شد؟

صحنه‌ای که اکنون بدنام است در فیلم Black Adam در سال ۲۰۲۲، سوپرمن اثر هنری کاویل را به عنوان نیرویی که قادر به متوقف کردن ضدقهرمان است، دوباره معرفی کرد، و یک مسابقه را رقم زد که اکنون هرگز اتفاق نخواهد افتاد. این دو شرکت کننده هر دو دارای قدرتی فراتر از قدرت حتی قدرتمندترین انسان های جهان بودند و چیزی را که متأسفانه هرگز به وجود نیامده بود را به نمایش گذاشتند. علیرغم این عدم بازده، شواهدی مبنی بر اینکه چگونه ممکن است دعوا پیش رفته باشد، در منابع منبع وجود دارد. در کمیک ها، بلک آدام و سوپرمن بارها با هم دعوا کرده اند. با این حال، همیشه مشخص نیست که بلک آدام می تواند سوپرمن را شکست دهد یا خیر. هر دو نقاط قوت خود را دارند، اما نقاط ضعفی نیز دارند. اگرچه یک مبارزه بلک آدام علیه سوپرمن ممکن است هرگز در دنیای بازسازی شده دی سی جیمز گان اتفاق نیفتد، شواهد کافی برای تعیین اینکه آیا بلک آدام قوی تر از سوپرمن است وجود دارد. DC Extended Universe اکنون به پایان رسیده است، اما طرفداران هنوز در مورد اینکه چگونه قهرمانان و شرورهای خاص در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت، بحث می کنند. محبوب ترین نزاع احتمالی بلک آدام علیه سوپرمن است که در یک صحنه پس از اعتبار در فیلم بلک آدام به آن اشاره شد. اگرچه Black Adam 2 اتفاق نمی افتد، اما سوپرمن در برابر بلک آدام هنوز چیزی است که طرفداران می خواهند ببینند. با توجه به راه‌اندازی مجدد دنیای DC و سوپرمن به کارگردانی جیمز گان، این امکان وجود دارد که این مسابقه در نهایت زمانی اتفاق بیفتد.

بلک آدام در برابر سوپرمن

وقتی صحبت از بلک آدام در برابر سوپرمن به میان می آید، اولین چیزی که باید به آن نگاه کرد منبع قدرت آنهاست. قدرت های شگفت انگیز بلک آدام در اصل توسط جادوگر مصری باستان، Shazam به او اعطا شد. این جادوگر به تث آدام به دلیل پاکی اخلاقی و اعمال نیکش توانایی های ماوراء طبیعی داده بود. متأسفانه، اخلاقیات گفته شده در نهایت آلوده شد، که جادوگر را در بیشتر سخنان می دید) که آدم سیاه را به بعد دیگر یا ستاره ای دور تبعید کرد. داستان چندین بار در کمیک های مختلف بازگو و اصلاح شده است، اما طرح اصلی ثابت می ماند. با گفتن کلمه جادویی “شزم”، تث آدام می تواند به آدم سیاه تبدیل شود که دارای استقامت، سرعت، قدرت، خرد، قدرت و شجاعت است. ریشه اصلی قدرت فراطبیعی بلک آدام جادو است. او هر یک از توانایی های خود را از یک خدای خاص مصر باستان می گیرد.

برجسته ترین قدرت های بلک آدام

  • استقامت فوق بشری
    سرعت فوق بشری
    قدرت مافوق بشری
    پرواز
    روشن بینی
    سفر بین بعدی

از شو، بلک آدام دارای استقامت و استقامت خدایی است که او را از انرژی های جادویی محافظت می کند. علاوه بر این، قدرت های شو تث آدام را جاودانه می کند. او سرعت باورنکردنی را از هوروس، خرد از Zehuti و شجاعت از Mehen دریافت می کند. او قدرت جادویی را از آتن می گیرد که به او قدرت پرواز و مقاومت جادویی در برابر انواع حملات می دهد. بلک آدام از آمون قدرت فوق العاده ای می گیرد که با آن می تواند کارهای غیرممکن مانند خم کردن فولاد و تولید امواج ضربه ای را فقط با کف زدن دست انجام دهد. این قدرت برابر و احتمالاً بیشتر از قدرت سوپرمن توصیف شده است.

بلک آدام در برابر سوپرمن

بلک آدام همیشه بدون توجه به عواقب آن از قدرت ها و نقاط قوت خود در حد توانایی های خود استفاده می کند. او در فیلم بلک آدام اعلام می کند که قهرمان نیست و بدون پشیمانی می کشد. این سؤال پیش می‌آید که چگونه یک مبارزه بلک آدام علیه سوپرمن ممکن است رخ دهد، در حالی که اولی ظاهراً نقطه کور واقعی ندارد. بلک آدام اما دو نقطه ضعف دارد: یکی فلزی به نام اترنیم. هنگامی که علیه او به عنوان یک سلاح استفاده می شود، می تواند نفوذ کند و زخم ایجاد کند. میزان آسیبی که اترنیم می تواند وارد کند مشخص نیست زیرا این یک ضعف جدید است که توسط فیلم Black Adam معرفی شده است. نقطه ضعف دیگر ممکن است دقیقاً یک نقطه ضعف نباشد، اما می توان از آن علیه او استفاده کرد. در این صورت، وقتی کلمه «شزم» را می گوید، آدم سیاه دوباره به شکل انسانی خود باز می گردد.
برخلاف آدم سیاه متولد زمین، سوپرمن از سیاره کریپتون می آید و قدرت های او توسط خورشید زرد زمین فعال می شود. برخی از کمیک ها توضیح می دهند که قدرت های او به دلیل گرانش بالاتر کریپتون تکامل یافته است، و برخی دیگر تصریح می کنند که قدرت های او توسط نوع خورشید قرمزی که کریپتون به دور آن می چرخد غیرفعال می شود. توانایی اصلی او قدرت مافوق بشری است، اما می تواند پرواز کند و صداهایی را بشنود که به طور معمول برای دیگران قابل درک نیست.

برجسته ترین قدرت های سوپرمن

  • پرواز
    قدرت مافوق بشری
    بینایی اشعه ایکس
    سرعت فوق بشری
    آسیب ناپذیری
    شنوایی فوق العاده

او دارای قابلیت های تنفسی است که شامل قدرت دمیدن بر روی افراد و یخ زدن آنها می شود. بدن او تحت تأثیر گلوله و سایر سلاح ها قرار نگرفته است. علاوه بر این، او دارای دید گرمایی است، جایی که می تواند پرتوهای نور آتشین را به اندازه کافی قوی برای ذوب فولاد پخش کند، و قدرت دید اشعه ایکس که به او اجازه می دهد از میان اشیا ببیند.

بلک آدام در برابر سوپرمن

آیا بلک آدام می تواند سوپرمن را در یک نزاع همه جانبه شکست دهد؟

با توجه به قدرت های مشابه آنها، مبارزه بلک آدام در برابر سوپرمن در ابتدا یک مبارزه منصفانه به نظر می رسد. این دو به طور مساوی در زمینه هایی مانند قدرت، سرعت، پرواز و توانایی های ویژه با هم مطابقت دارند. با این حال، قدرت های بلک آدام به طور خاص از یکی از نقاط ضعف سوپرمن ناشی می شود: جادو. اگر بلک آدام از قدرت جادویی خود به درستی استفاده کند، این می تواند یک مشکل بزرگ برای سوپرمن باشد. نابرابری دیگر می تواند این باشد که اگر آنها با یکدیگر می جنگیدند، برای نتایج متفاوتی می جنگیدند.

در حالی که سوپرمن فقط برای متوقف کردن بلک آدام می جنگید، بلک آدام تا سر حد مرگ با سوپرمن می جنگید. از سوی دیگر، سوپرمن می تواند تصمیم بگیرد که بالاخره زمان استفاده از تمام قدرت های خود و ساختن نمونه ای از بلک آدام است. این تفاوت‌ها می‌تواند چیزی باشد که تعادل را به یک طرف یا به شکل دیگری تغییر می‌دهد و یک برنده واضح در مبارزه بلک آدام علیه سوپرمن باقی می‌گذارد. متأسفانه، این برنده هنوز در فیلم‌های کنونی یا حتی آینده‌ی دی سی دیده می‌شود.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *