۰

مایکروسافت با تمام قوا روی کنسول نسل بعدی خود کار می‌کند

مایکروسافت با تمام قوا روی کنسول نسل بعدی خود کار می‌کند

مایکروسافت با تمام قوا روی کنسول نسل بعدی خود کار می‌کند، این موضوع در ایمیلی داخلی از رئیس بخش ایکس باکس، سارا باند، فاش شده است.
این ایمیل که توسط وبسایت Windows Central به دست آمده و اصالت آن توسط مایکروسافت تایید شده، همچنین از تشکیل یک تیم جدید برای حفظ بازی‌های قدیمی در بخش ایکس‌باکس خبر می‌دهد.
باند در این ایمیل گفت: «ما با تمام توان روی سخت‌افزار نسل بعدی خود کار می‌کنیم، با تمرکز بر ارائه بزرگترین جهش تکنولوژیکی در یک نسل از کنسول‌ها». او در حال تکرار صحبت‌هایی است که در ماه فوریه، زمانی که وجود این کنسول به طور رسمی اعلام شد، مطرح کرد.
هیچ اطلاعات دیگری در مورد خود سخت‌افزار یا زمان عرضه آن به اشتراک گذاشته نشده است، اما اسناد لو رفته در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهند که مایکروسافت قصد دارد ایکس‌باکس بعدی را در سال ۲۰۲۸ عرضه کند. با این حال، با توجه به اینکه مایکروسافت به نظر می‌رسد توسعه آن را در اولویت قرار داده است، به احتمال زیاد زودتر از موعد در دسترس قرار خواهد گرفت.
بخش ایکس‌باکس در کنار نگاه به آینده، به گذشته و حال نیز متعهد است. باند در این ایمیل گفت: «ما یک تیم جدید برای حفظ بازی‌ها تشکیل داده‌ایم، موضوعی که برای همه ما در ایکس‌باکس و کل صنعت اهمیت دارد». او افزود: «ما در حال تکیه بر سابقه قوی خود در ارائه قابلیت اجرای معکوس به بازیکنان هستیم و همچنان متعهد هستیم تا کتابخانه شگفت‌انگیز بازی‌های ایکس‌باکس را برای نسل‌های آینده بازیکنان به ارمغان بیاوریم».

در حالی که حفظ بازی‌ها عمدتا به این موضوع مربوط می‌شود که عناوین کلاسیک گم نشوند، به طور طنزآمیزی، این نسل فعلی بازی‌ها هستند که ممکن است به دلیل نیاز به آنلاین بودن و فرمت‌های دیجیتال، بیشتر در معرض خطر نابودی قرار داشته باشند.
بازی‌های سرویس زنده (Live service games) اغلب بدون اتصال به اینترنت قابل بازی نیستند، بنابراین زمانی که سرورهای آن‌ها خاموش شوند، برای همیشه ناپدید می‌شوند. وجود ریزتراکنش‌ها (microtransactions) حتی در حالت تک‌نفره نیز می‌تواند الزام آنلاین بودن را ایجاد کند و به همین دلیل چندین بازی دیگر نیز با مشکل مشابهی روبرو هستند.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *