۰

هر آنچه درباره اقتباس مانگا Parasyte: The Grey توسط نتفلیکس می دانیم

اقتباس مانگا Parasyte: The Grey

اقتباس مانگا Parasyte: The Grey

از «One Piece» پرطرفدار گرفته تا «Drops of God» اپل تی‌وی، در سال‌های اخیر سرویس‌های استریم بودجه هنگفتی را صرف ساخت اقتباس‌هایی از مانگا کرده‌اند. برخی از جدیدترین پروژه‌ها هم‌اکنون جزو بهترین‌ آثار اقتباسی لقب گرفته‌اند و موفق شده‌اند از «نفرین» به اصطلاح اجتناب‌ناپذیرِ اقتباس‌های مانگا عبور کنند. با موفقیت انکارناپذیر این اقتباس‌ها نزد مخاطبان و منتقدان، سرویس‌هایی مانند نتفلیکس آماده‌اند تا روند موفقیت‌آمیز خود را ادامه دهند. پروژه هیجان‌انگیز بعدی، «پاراسایت: خاکستری» خواهد بود، اقتباسی لایو-اکشن از مانگای «پاراسایت» اثر هیتوشی ایواکی.

مجموعه مانگای «پاراسایت» که برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ منتشر شد و به مدت هفت سال با فروشی بالغ بر ۲۵ میلیون نسخه به کار خود ادامه داد، پیش از این نیز اقتباس‌هایی داشته است، اما این اقتباس کره‌ای، با اختلاف، بزرگ‌ترین آن‌هاست. پس با در نظر گرفتن این نکات و یک تریلر وسوسه‌کننده که هیجانی فراتر از تصور ایجاد کرده است، در اینجا هر آنچه را که تاکنون دربارهاقتباس مانگا Parasyte: The Grey می‌دانیم، آورده‌ایم.

«Parasyte: The Grey» چه زمانی منتشر می‌شود؟

اقتباس مانگا Parasyte: The Grey

مجموعه «Parasyte: The Grey» به طور رسمی در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۴ روی نتفلیکس منتشر می‌شود. روز ۵ آوریل همچنین شاهد آغاز پخش سریال «Suger» با بازی کالین فارل به کارگردانی فرناندو میرلس در Apple TV+ خواهیم بود.

این مجموعه جدید به طور اختصاصی از طریق نتفلیکس قابل دسترس خواهد بود و به لیست بلندبالای آثار درخشان کره‌ای این سرویس اضافه می‌شود.

آیا «پاراسایت: خاکستری» تریلر دارد؟

بله، تریلر مجموعه «پاراسایت: خاکستری» به طور رسمی در تاریخ ۲۰ مارس منتشر شده است. وحشت، مضمون اصلی این تریلر است و طرفداران پرشور مانگای اصلی احتمالا از این‌که این عنصر در اقتباس حفظ شده است، خوشحال خواهند شد. تریلر با یک موسیقی متن تیره و غیرزمینی همراه شده و با سرعت پیش می‌رود. این تریلر ترکیبی از اکشن، وحشت و درام است که چاشنی‌ای درخور هیجان ایجاد شده را به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد جئون سو-نی در نقش اصلی، اجرایی گیرا ارائه می‌دهد. جلوه‌های ویژه چشمگیر و بازیگری با جزئیات دقیق، تماشای تریلر را به تجربه‌ای تبدیل می‌کند که نه تنها توصیه می‌شود، بلکه ضروری است.

بازیگران «پاراسایت: خاکستری» چه کسانی هستند؟

اقتباس مانگا Parasyte: The Grey

تاکنون تنها حضور پنج بازیگر برای «پاراسایت: خاکستری» تایید شده است. اول، جئون سو-نی (از سریال «وقتی عشق شکوفه می‌دهد») نقش جونگ سو-این را بازی می‌کند، قربانی‌ای که انگل سعی در تصاحب مغزش او دارد – اما انگل در انجام کارش شکست می‌خورد و منجر به شکل‌گیری رابطه‌ای عجیب بین این دو می‌شود. کو گیو-هوان (از سریال «جین») نقش سول کانگ-وو را بازی می‌کند، شکارچی انگل‌ها که به دنبال آن‌ها می‌گردد تا خواهر گمشده‌اش را نیز پیدا کند. لی جونگ-هیون (از فیلم «ماهیگیری شبانه») نقش چوی جون-کیونگ، رهبر گروه ویژه «تیم خاکستری» را بر عهده دارد، گروهی که وظیفه‌شان مبارزه با انگل‌هاست. در نهایت، کوان هه-هیو (از فیلم «نفرین‌شده: طعمه مرد مرده») و کیم این-کوان (از سریال «روزی روزگاری در دبیرستان») به ترتیب نقش کارآگاه ارشد چول-مین و کارآگاه جوان وون-سئوک را بازی می‌کنند.

«Parasyte: The Grey» درباره چیست؟

خلاصه رسمی سریال به شرح زیر است:

«داستان درباره اشکال زندگی انگلی ناشناخته‌ای است که از میزبان‌های انسانی تغذیه می‌کنند و برای افزایش قدرت خود تلاش می‌کنند. با شروع اختلال در جامعه، گروهی از انسان‌ها علیه این شر رو به ‌رشد وارد جنگی تمام‌عیار می‌شوند.»

مانگای اصلی به خاطر وحشت شدید و خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود و خلاصه داستان و تریلر ذکر شده، تاییدکننده حضور این عنصر در سریال است. این مانگا فراتر از سرگرمی و درام، ریشه در کاوش عمیق در مفهوم انسانیت و معنای آن دارد. منتقدان زیادی این گنجاندن تماتیک را در اثر اصلی بررسی کرده‌اند. هرچند خلاصه داستان، میزان ظرافت این جنبه از داستان در نسخه نتفلیکس را تایید نمی‌کند، اما می‌توان امیدوار بود که تعادل قابل توجه بین محتوای دراماتیک و نقد اجتماعی مانگا، در سریال نیز به همان اندازه مشهود باشد.

چه کسانی پشتِ «Parasyte: The Grey» قرار دارند؟

اقتباس مانگا Parasyte: The Grey

با وجود داشتن چنین منبع اقتباسی محبوبی، کارگردانی «پاراسایت: خاکستری» قطعا به بهترین وجه به کارگردانی باتجربه و بااستعدادی سپرده شده است. خوشبختانه، این اتفاق افتاده است. Yeon Sang-Ho، خالق هر دو اثر «قطار به بوسان» و «جهنم‌زده»، سکان‌دار کارگردانی این مجموعه است. Yeon Sang-Ho همچنین این سریال را در کنار Ryu Yong Jae به طور مشترک نوشته است و اطلاعات بیشتر در مورد تیم پشت صحنه به احتمال زیاد با انتشار سریال فاش خواهد شد.

Parasyte: The Grey کجا فیلمبرداری شده است؟

اقتباس مانگا Parasyte: The Grey

اگرچه منبع اصلی اقتباس، مانگای ژاپنی است، اما هر دو اقتباس سینمایی لایو-اکشن و یک مجموعه انیمه تلویزیونی همگی در ژاپن ساخته شده‌اند. با این حال، سریال «پاراسایت: خاکستری» آماده است تا این روند را تغییر دهد، کل تولید این مجموعه در کره جنوبی انجام شده است.

«پاراسایت: خاکستری» شامل ۶ قسمت است. هنوز خبری مبنی بر اینکه آیا این تنها فصل سریال خواهد بود یا خیر، منتشر نشده است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *