۰

آیا تاریک ترین جادوگران هری پاتر و جانوران شگفت انگیز تا به حال با هم ملاقات کردند؟

تاریک ترین جادوگران هری پاتر

آیا تاریک ترین جادوگران هری پاتر و جانوران شگفت انگیز تا به حال با هم ملاقات کردند؟

سالها قبل از اینکه ولدمورت سلطنت خود را بر قوم جادویی هری پاتر آغاز کند، جامعه جادوگران بریتانیا توسط جادوگر تاریکی گریندل والد، که برای اولین بار در سه گانه جانوران شگفت انگیز ظاهر شد، وحشت زده شد. ولدمورت و گریندل والد اهداف مشابهی در مورد انقیاد ماگل و برتری خون خالص داشتند، و اگر آنها برای تصاحب جهان با هم متحد می شدند، تعجب آور نبود. هر دوی آنها در آغاز داستان اصلی هری پاتر هنوز زنده بودند، بنابراین این موضوع طرفداران را شگفت زده می کند که آیا این جفت جادوگر قدرتمند و شیطانی هرگز یکدیگر را ملاقات کرده اند.

آلبوس دامبلدور گریندل والد را در سال ۱۹۴۵ شکست داد و اولین جنگ جادوگران علیه ولدمورت در دهه ۱۹۷۰ اتفاق افتاد تا آنها بتوانند در مقطعی با هم ملاقات کنند. گریندل والد تا زمانی که ولدمورت زنده شد و به قدرت بازگشت، حدود ۵۳ سال در زندان بود، اما به نظر می رسید که موضع او در قبال تسلط بر جهان تا آن زمان تغییر کرده بود.

اگر گریندل والد و ولدمورت به نیروهای خود ملحق می شدند، قهرمانان دنیای جادوگران ممکن بود نمی توانستند آنها را شکست دهند، به خصوص با کشته شدن آلبوس دامبلدور به دست سوروس اسنیپ. با این حال، با نویسنده مشکل‌ساز J.K. رولینگ با افشای گریندل والد و دامبلدور مثل بردادر های ناتنی بودند، ملاقاتی که دو جادوگر تاریک با هم داشتند، زمینه جدیدی را به خود گرفت که در اقتباس فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ گم شد. این مقاله برای افزودن جزئیات بیشتر به روز شده است

تاریک ترین جادوگران هری پاتر

تلاش ولدمورت برای ابر چوبدستی او را به گریندل والد رساند

همانطور که مشخص است، ولدمورت دلیل مرگ گریندل والد است. هنگامی که ولدمورت به عنوان ارباب تاریکی به قدرت بازگشت، مأموریت خود را برای یافتن عصای بزرگ تعیین کرد زیرا معتقد بود که استفاده از آن او را به قدرتمندترین جادوگر تاریخ تبدیل می کند. از آنجایی که این آیتم‌ها جزو افسانه‌های جادوگری بودند، پیدا کردن ابر چوبدستی آسان نبود. او که نباید نامش را برسانید، اولیواندر چوب‌ساز را برای کسب اطلاعات در مورد عصای بزرگ بازجویی کرد، سپس جستجوی خود را برای یافتن این وسیله قدرتمند در اروپای شرقی آغاز کرد. این باعث شد که بسیاری فکر کنند که منظور او به چوبذستی بزرگ است. ولدمورت گرگوروویچ را در فروشگاهش پیدا کرد و از او در مورد چوب دستی بازجویی کرد، اما متوجه شد که آن را سال ها پیش دزدیده اند. ولدمورت از Legilimency برای خواندن ذهن گرگوروویچ استفاده کرد و تصویر پسر جوان و بلوندی را دید که در حال فرار از چوبدستی فروشی با ابرچوب در دستش می‌خندید.

دقیقاً مشخص نیست که ولدمورت چگونه متوجه شد که پسر بلوند گریندل والد است. پس از افشای اسرار خانوادگی دامبلدور در بیوگرافی ریتا اسکیتر درباره او، تصاویری از گریندل والد جوان در جامعه جادوگران پخش شد. همچنین، گریندل والد مشهورترین جادوگر شیطانی جهان بود و یک تام ریدل جوان احتمالاً به دیوانه قدیم علاقه داشت. این امر ولدمورت را به ملاقات سرنوشت ساز آنها سوق داد که منجر به مرگ گریندل والد در کتاب ها شد اما در فیلم ها نه.

تاریک ترین جادوگران هری پاتر

چگونه کتاب ها ملاقات ولدمورت و گریندل والد را به تصویر می کشند
ملاقات ولدمورت با گریندل والد در کتاب ها به طور قابل توجهی در فیلم ها متفاوت بود. در فصل ۲۳ کتاب یادگاران مرگ، ذهن هری پاتر همچنان به ولدمورت متصل بود و او توانست گریندل والد را در زندان نورمنگارد از چشم ولدمورت ببیند. ولدمورت خواست که بداند عصا کجاست، اما گریندل والد به او طعنه زد و گفت که این چوب هرگز مال او نخواهد بود و به جای اینکه محل گرز را واگذار کند، از ولدمورت برای کشتن او استقبال کرد.

ولدمورت ناامید شد و گریندل والد را با The Killing Curse کشت. بعداً، هنگامی که روح آنها در ایستگاه کینگز کراس ملاقات کرد، هری و دامبلدور در مورد گریندل والد صحبت کردند، که تاریخچه او با مدیر هاگوارتز به اطلاع عموم رسید. “آنها می گویند که او در سال های بعد، به تنهایی در سلولش در نورمنگارد، پشیمان شد. من امیدوارم که این درست باشد. من می خواهم فکر کنم که او وحشت و شرم کاری را که انجام داده بود احساس کرده است. شاید این دروغ به ولدمورت تلاش او بوده است. دامبلدور گفت تا جبران کنم. هری این نظریه را مطرح کرد که گریندل والد می خواست ولدمورت را از هتک حرمت آرامگاه دامبلدور باز دارد.
با این حال، ولدمورت متوجه شد که دامبلدور می‌توانست چوب دستی گریندل والد را در دوئل آنها برنده شود و به هر حال آن را در مقبره پیدا کند. بنابراین او تلاش کرد تا ارباب چوبدستی شود، اما آن را تسلیم او نکرد. ولدمورت اسنیپ را کشت، با این تصور که چوبدستی مال اوست. با این حال، در واقع، ابتدا به دراکو مالفوی و سپس به هری پس از شکست دادن رقیب مدرسه‌اش تعلق داشت. روایت فیلم از این دیدار اما بسیار متفاوت بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *